וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאכטה בעיצוב סטארק

21.7.2008 / 10:24

פיליפ סטארק תיכנן את היאכטה המפוארת בעולם בעבור האוליגרך אנדריי מלניצ'נקו. עלות היאכטה 300 מיליון דולר והיא ארוכה ממגרש כדורגל

היא לא הכי גדולה, היא לא הכי יקרה, אבל היאכטה A, שתוכננה ונבנתה על ידי פיליפ סטארק בעבור המיליארדר הרוסי אנדריי מלניצ'נקו, היא היאכטה מעוררת הגלים ביותר, הודות לעיצובה יוצא הדופן. A גדולה באורכה ממגרש כדורגל, ועלתה לבעליה 300 מיליון דולר.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", עיצוב ה-A עומד בסתירה גדולה לשמרנות המקובלת בענף היאכטות. במקום עיצוב רחב ופתוח, כמקובל, היא סגורה ונראית יותר כמו סטי"ל מאשר ארמון משייט.

לשם השוואה, היאכטה היקרה ביותר בעולם, "אקליפס", שנבנית בימים אלה בעבור רומן אברמוביץ', תעלה 500 מיליון דולר. היאכטה הארוכה ביותר בעולם, באורך 416 רגל, שייכת לפול אלן, ממייסדי מיקרוסופט.

הדוגמנית אלכסנדרה ניקוליץ', רעייתו של מלניצ'נקו, ערכה שינויים בעיצוב הפנים של היאכטה, וציפתה את קירות התאים בעור בצבע קרם - למרות התנגדותו של סטארק. היאכטה מכילה גם רהיטים מפלדת אל-חלד, בניגוד לרהיטי המהגוני וצבעי הברונזה המקובלים ביאכטות. במרכז כל תא מגורים ביאכטה יש ג'קוזי, ובחדר העליון ב"מגדל" היאכטה, שהוא חדר השינה של מלניצ'ינקו, נמצאת מיטה מסתובבת המאפשרת לראות את הנופים מהחלונות הפנורמיים בחדר.

ה-A מצוידת גם במנחת מסוקים, רחפת ומקום חנייה למכוניתו של הבעלים. בנוסף יש בה יותר מ-12 מסכי פלזמה ו-100 רמקולים, ונדרש צוות של 35 איש לשם תפעולה.

מלניצ'נצקו עשה את הונו ממכרות פלדה ופחם ומפעלי כימיקלים. הוא ידוע בראוותנותו, ובשנים האחרונות עלה לכותרות לאחר ששכר את הזמרות ויטני יוסטון וכריסטינה אגילרה להופיע בחתונתו עם ניקוליץ' ב-2005. הוא גם שילם 2 מיליון דולר לזמרת ג'ניפר לופז כדי שתופיע ביום הולדתה ה-30 של רעייתו, בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully