וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבת נח

לרה רוטר

17.6.2008 / 16:15

"האמבטיה הסטנדרטית מזכירה יותר משהו שנפגוש יום לאחר מותנו, מאשר אביזר לחיות בו את חיינו" - יעקב חזיזה מעצב בעץ

אמבטיה ועץ, אף פעם לא נחשבו לשילוב מילים מזהיר במיוחד. כל מי שחלם על רצפת פרקט בחדר הרחצה, נאלץ לשנן מתוך שינה את ההבדל בין פרקט בחדרים רטובים ויבשים. גם אקססוריז מעץ לחדר האמבט הם לא דבר שכיח במיוחד, מילת המפתח שעומדת בינכם לבין חדר אמבט בסגנון הכפרי היא בד"כ: רקבון.

אך דרכם של מיתוסים היא להתנפץ. הפעם מחזיק את הפטיש יעקב חזיזה, מעצב אמבטיות מעץ. לטענת חזיזה (41) פורמט הסנדביץ'/ לביד (דפי עץ דקים העשויים מחלקי עץ בהם צפיפות טבעות העץ גבוהה) של העץ, הוא היציב ביותר מבחינה התנהגותית ומאפשר לשלב עץ גם במקומות רטובים.

אמבטיה מעץ, למשל, היא דבר לא מקובל, אבל העמידות שלה למים מתקבלת, מכיוון שהלביד אינו מגיב לחום וללחות, כך שלא נוצרים סדקים או כיפופים בעץ. " אמבטיות מעץ זו לא המצאה שלי, פשוט פיתחתי טכניקה מאד מסוימת: אני מצפה את אמבטיות העץ מחומרים המיועדים לציפוי מטוסים, מה שיוצר אמבטיות עמידות למים לתקופה ארוכה יותר מחיי אדם. ואם העץ לא זז, הוא לא הורס את הציפוי", מסביר חזיזה, "והרי בסופו של דבר המים פוגשים את הציפוי".

לכרות אחת, לנטוע שניים

חומר הגלם איתו אוהב חזיזה לעבוד הוא עץ ליבנה, המיוצר בפינלנד, מדינה מתקדמת יחסית, לטענתו, מבחינת תשומת הלב שהיא מעניקה לעצים.

"צורת השימוש הקיימת בעצים אוכלת את היערות עד דק. חייבת להיות צורה אחרת להתייחס לעצים. החיים בקצב המהיר שמשמיד יערות ובעלי חיים, השינוי הדרסטי של גזים באטמוספרה ועוד צרות צרורות - חייבים להיפסק וצריך לשמר את מה שיש. למדינות מתקדמות יש חוקי כריתה נוקשים, הן מעמידות יערות תעשייתיים שבהם מגדלים עצים במיוחד לכריתה, כשהמוטו שלהם הוא שעל כל עץ שכורתים נוטעים שניים חדשים. לכן ההכרח הוא לקנות ממדינות מתקדמות שמגדלות יערות כאלה, פינדלנד היא דוגמה טובה לכך".

בנוסף לאמבטיות, מייצר חזיזה מאותו עץ ליבנה גם מטבחים, סלונים, חדרי מקלחת וחדרי שינה. כאשר את התפיסה האקולוגית מלווה תמיד גם תפיסה עיצובית שמשתדלת לחבר את האדם עם קווים, טקסטורות וצבעים רכים וטבעיים.

"אני חושב שהמכלול העיצובי שאני מציע, עושה טוב לאדם והתקווה שלי היא שבני אנוש יתנו יותר את הדעת על מה שהיה פעם ויהיו מודעים להשמדה המאסיבית שמתרחשת עכשיו. האמבטיות שאנחנו מוצאים היום בכל בית סטנדרטי, עוצבו כדי להתאים לחלל יותר מאשר כדי להתאים לחוויה האנושית. התבנית של האמבטיות הסטנדרטיות מזכירה יותר משהו שנפגוש יום לאחר מותנו, מאשר אביזר לחיות בו את חיינו".

את הידע שלו צבר חזיזה משוטטות בטבע בלבד "אני טיילן בנשמתי. שוטטתי המון בחיק הטבע ובמהלך הטיולים ביצעתי המון מחקרים וניסויים, אף פעם לא למדתי באופן מסודר”. האמבטיות של חזיזה הן לא אמבטיות יצוקות הנעשות על פי מודל אחד, אלא מיוצרות בהזמנה מבחינת הצורה, הצבע וההתאמה לחלל.

מחירים: החל מ-1,500 ש' לאמבטיית פעוטות ועד 40,000 ש' ומעלה לאמבטיות ניידות.

  • עוד באותו נושא:
  • אמבטיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully