וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיינו לכם

טלי שריזלי

9.6.2008 / 22:50

שברשותכם לופט רחב ידיים במנהטן והאפשרות הכלכלית לרהט אותו. בית העיצוב matter בניו יורק הוא מקום טוב להתחיל בו

לרובנו התענוג שבריהוט דירה ניו יורקית הוא עניין שבגדר חלום בלבד. הלב מתכווץ עוד יותר כאשר במהלך ביקור תיירותי ב-NY, אנו נתקלים בחנות רהיטים נהדרת, כזו שנדמה לנו כי כל פריט ופריט בה הוא בדיוק מה שישדרג את הלופט הניו יורקי שאין לנו.

מחמצת לב שכזו, היא בדיוק מה שהרגשתי כשנתקלתי בחנות MATTER, בעודי משוטטת חסרת מטרה בשדרה ה-5 בברוקלין. הלוגו היפה והפשוט של 6 האותיות האלה, הודבק על זגוגית חלון הראווה בצמוד לדלת, ומבפנים נשקפה ממלכה מסודרת, מגוונת וצבעונית של חפצים. כשפסעתי לתוך החנות, הבנתי שעשיתי טעות. היכולת להשלים עם הידיעה שאין לי שום הצדקה (או יכולת פיננסית) לקנות משהו מבין הפריטים הנפלאים שהוצגו שם, תהיה כמעט בלתי אפשרית.

MATTER, השוכנת במיקום ראשון ומקורי, בשכונת פארק-סלופ האופנתית בברוקלין, מחזיקה במטמון נדיר של מינימליזם. כל הרהיטים, האקססוריז, חפצי האמנות ואפילו תכשיטים בלתי שגרתיים, נבחרים בקפדנות על ידי הבעלים ג'יימי גריי, שמציע וריאציות מודרניות ומעודכנות של עיצוב כלי הבית, עם רעיונות ופתרונות חדשניים ממעצבים כמו Piet Houtenbos ו-Ed Carpenter. מלבד מתלה מעילים בצורת קרני אייל, משכה את תשומת ליבי מנורת ענק, הנראית כמו מנורת שולחן משרדית בסיסית, אחרי שעברה הגדלה למימדים עצומים. פריטים קטנים יותר, כמו מחזיק מפתחות עם כנפי מלאכים, מראות דקורטיביות ומצלמות מחודשות, יכולים לשמש כמתנות נפלאות לחסידי עיצוב או למי שמודרניזם זורם בעורקיהם.

עושים משלוחים - גם לארץ

מתוך רצון ליצור חלל נוסף וקצת שונה, פתח גריי לוקשיין נוסף של MATTER, הפעם ברחוב ברום בסוהו. הסניף במנהטן מתרכז בעיקר בריהוט ותאורה והוא מעין גירסה פחות אינטימית ויותר רצינית ומיושבת של אחיו הגדול הברוקלינאי.

הדבר הראשון שתפס את תשומת ליבי בכניסה לחנות, היה דווקא שרפרף של המעצבת והארכיטקטית זאהה חדיד לחברת Nekton וכפי שמסתבר, MATTER היא כמעט המקום היחיד בו נמכרים הפריטים של חדיד בכל ארצות הברית. מלבד זאת אסופת החנות כוללת מנורת יונה בוורוד בזוקה בעיצוב אד קרפנטר, תליונים מזהב 14 קראט בצורת סוסי-ים ומנורת לילה מפורצלן בצורת צ'יוואווה.

מנורות של חברת Bocci הקנדית שופכות אור על כורסאות העור מעץ שרוף של Maarten Baas ושולחנות של חברת העיצוב הבריטית והסופר-שיקית Established & Sons - אלו הם רק חלק מהחפצים שהופכים את MATTER, למזווה אדיר ואקלקטי שיכניס לכל בית, גם לדירה בפלורנטין, הרבה יצירתיות.

לחנות יש אתר יעיל, נוח ונגיש, המאפשר לקנות חלק גדול מן הפריטים דרך הרשת. יאמר לזכות האתר כי מצוין בו שקנייה דרך האתר אינה מאפשרת משלוח בינלאומי, אבל אם תתקשרו לחנות, ותציינו את הפריט בו אתם מעוניינים, הם ישמחו לשלוח לכם אותו, אפילו לישראל, לגבי עלויות המשלוח, את זה תצטרכו לסגור כבר איתם.

MATTER מנהטן - 405, Broome St., New-York, NY 10013
MATTER ברוקלין - 227 Fifth Ave., Brooklyn, NY 11215

  • עוד באותו נושא:
  • matter

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully