וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מכות הבית - כלים חד פעמיים

רותם דרוב

19.4.2008 / 13:00

כלים חד פעמיים במראה של פורצלן, לעצלים שאוכלים פלסטיק על בסיס קבוע, ולחרוצים שממתינים ל-30 אורחים ויותר

למעשה לא הכלים החד פעמיים הם המובילים את 10 המכות של מצרים. הרעה החולה האמיתית של התחום הקולינרי היא העצלות והצפיפות. אם לא הייתם חיים במטבח מצופף בדירה שכורה בתל אביב, מאוד ייתכן שהייתם טורחים לרכוש לעצמכם מדיח, קטן כזה, שאפשר להניח על השיש. אם לא הייתם עצלים, הייתם טורחים לרחוץ את הכלים בעצמכם. אבל מכיוון שנותרתם עם כל המזלג ביד, האלטרנטיבה הנוחה יותר היא שימוש בכלים חד פעמיים, שלא צריך לשטוף.

ייתכן שבוואלה! אג'נדה הייתם זוכים לנזיפה על שימוש בלתי אקולוגי בפלסטיק שאינו מתכלה, מזהם את מקורות המים, מעלה את מחירי האוכל בגלובוס וגורם לרעב עולמי, אבל מכיוון שבעיצוב עסקינן, פנינו לדון בצד האסתטי של הפלסטיק.

כלים חד פעמיים מעוצבים, הם פתרון מעולה למארחים שמצפים ל-20 מוזמנים ויותר, אבל לא מוכנים לוותר על הצד העיצובי של העניין, ומצד שני גם לא מעוניינים לתקוע את האורחות ליד הכיור במהלך הערב. גם משפחות שומרות כשרות, כבר לא מוכרחות להחזיק ארון מיוחד בו שמור סט סרוויס מיוחד לפסח.

סירים חד-פעמיים

והנה נפתר הסבל: סרוויסים שלמים מחומרים חד פעמיים כמו פלסטיק, נייר ואפילו סירי "אלומיניום" לבישול חד פעמי.

"הכלים הפכו במשך השנים לאיכותיים יותר, מעוצבים יותר ואמיתיים יותר", אומר מוטי ראוכברגר מנהל 'פעמית סטור', חנות למוצרים חד פעמיים. "ככל שהביקוש הופך גדול יותר, גם המחיר שלהם יורד", הוא מסביר את הטופולגיה של הפלסטיק.
ואכן על המדפים אפשר להבחין בצלחות פלסטקי במראה יוקרתי, שנדמה כאילו נלקח מהמזנון של סבתא וקערות קריסטל וכלי כסף - הכל עשוי פלסטיק.

פעמית מתייחסת ברצינות של פורצלן לכל נושא האירוח, והיא מציעה סוגי סרוויסים שונים לסוגים שונים של ארוחות. בתחילת הקטלוג המשכנע שהם מציגים, הם מזכירים שהרושם הראשוני של האורחים נוצר בכניסה לחדר, ומציעים צלחות נייר בגזרה ריבועית שנראות ממש שבירות (0.59-1.50 ש'), סכו"ם קשיח דמוי כסף (0.54 ש' ליחידה.), קערות הגשה קשיחות, צלחות שקופות או מוזהבות וכוסות יין, לעריכת סדר חד פעמי כהלכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully