וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים ברמה

דקל גודוביץ

27.2.2008 / 15:58

מעלית אישית בווילה פרטית היא סמל הסטטוס הלוהט כרגע, אבל דקל גודוביץ לא בטוח שתשמחו להצטופף בהן עם הבת שלכם והחבר החדש שלה

בשנים האחרונות הולכת ומתבססת נוכחותן של מעליות בבתים פרטיים , שנמצאים בבעלותם של אנשים מהמעמד הבינוני שגרים בבתים גבוהים על שטחים קטנים ולאו דווקא בעלי אחוזות באסיף. נראה ששני גורמים עיקריים מושכים בכבלים של המעלית הפרטית ושניהם קשורים כמובן לכסף. האחד קשור לנתונים שמלמדים כי המעלית משביחה את ערכו הכספי של הבית והשני קשור לכסף, כשהוא מתחיל להופיע על שערות הראש. אנשים ניגשים לבנות בית פרטי והדבר הראשון שהם עושים, הוא להסתכל קדימה לעתיד ולראות את עצמם עם כרס, קרחת ופרקינסון. הדבר האחרון שהם רוצים, זה לראות את עצמם עושים סאלטה במדרגות של הווילה התלת-מפלסית שלהם, צועקים לעזרה ואין מושיע. אפילו לא המטפלת הפיליפינית שבדיוק יצאה לקנות תרופות. אמנם כרגע הם בני 40 עם 3 ילדים קטנים וחמודים, אבל בראי שלהם כבר משתקפים הפנסיה והנכדים. נקודת מבט של אמא פולניה (או מרוקאית, או עיראקית ותמיד כל כך ישראלית).

לעניין הכספי, זה שמעלית משביחה את הנכס - זה כנראה נכון. עם נתונים אני לא מתווכח. אלא שיש לזכור שהמעלית אמנם מעלה את ערך הבית, אבל מעבר לעלות התקנתה (כ-100,000 ש') יש גם עלות שנתית של אחזקה וביטוח, ממנה בדר"כ נוטים להתעלם. כמו כל מוצר היא זקוקה לטיפול, בדיקות תקופתיות, ומדי פעם גם להיכנס למוסך ולהחליף איזה מנגנון או גלגל שיניים. העלות הזו שנאמדת בכ-4,000 ש' בשנה היא כמובן משהו כמו עמלת שורה בעו"ש למי שיכול להרשות לעצמו לבנות וילה חמישה מפלסים נוצצת, אבל לאלה שרק התחילו לחלום, מדובר בסכום לא מבוטל שהם יצטרכו להזיע בשבילו.

מעלית פרטית או שליח מהסופר?

אבל את אלה שבונים בית כדי להזדקן בו, אני הכי אוהב. הם מסדרים כבר עכשיו מעלית, כדי שאפשר יהיה להיכנס בקלות עם הכיסא גלגלים ואצלם תמצאו גם מקלחון רחב במיוחד, מערכת לחצני מצוקה, דירה נפרדת למטפלת הסיעודית ומעלית, גם כדי לא לסחוב את הקניות מהסופר, אפילו שהמטבח נמצא בקומת הקרקע וחוץ מגלידות לא סחבתם כלום, כי השליח מהסופר עשה את זה תמורת 10 שקלים.

ושלא תבינו לא נכון. אני לא נגד מעליות באופן עקרוני. יש וילות של חמישה מפלסים, בהן זה באמת הכרחי, אבל לא כל וילה של שתי קומות צריכה מעלית, רק כי זה הפך לסמל סטטוס. לא יקרה כלום אם אנשים קצת יזיזו את עצמם, יעלו קומה אחת במדרגות, ישרפו יותר קלוריות ופחות חשמל ויתרמו לאקולוגיה של כדור הארץ. מעלית זה דבר נהדר אבל לא תמיד צריך לעמוד ולחכות לה בסלון הפרטי שלכם כאילו אתם עדיין בעבודה, וכשהיא כבר מגיעה, למצא את עצמך עומד בתא המעלית הקטן והצפוף ביחד עם הבת הצעירה שלך והחבר החדש שלה שניסו להתחמק ממך ישר לחדר שלה מבלי שתרגיש.

  • עוד באותו נושא:
  • מעליות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully