וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיבת מנהלים

רינה רוזנברג

4.2.2008 / 17:15

בעידן הנייד, איזו סיבה נשארה לנו לשבת מול שולחן העבודה, כשאפשר לחשוב על האקזיט הבא גם בזמן שכיבה תחת כיפת השמים?

כל מנהל יודע שלא רק התואר והתפקיד קובעים את הרושם שייצור על אנשים; סמלי הסטטוס שבהם אנו משתמשים מעידים עלינו לא פחות מכך. נסו פעם לקבל אורחים או לקוחות במשרדכם, כשאתם יושבים על כיסא נוח - זה יכול להיות תרגיל מעניין בהרחקת לקוחות. לכן אין פלא שהכיסא שעליו יושב המנהל משמש כבר שנים לא רק רהיט פונקציונלי, אלא סמל סטטוס המעיד על מעמדו של מנהל ואף על מאפייני אישיותו.

"כל פריט שרכישתו כרוכה בעלות גבוהה מביע עוצמה, כוח ומעמד", מסביר ד"ר אמיר מנדל, פסיכיאטר ומטפל ארגוני. "הכיסא הוא אמנם סמל סטטוס קטן, אך אין ספק שקריטריון הנוחות שהוא מעניק הוא תירוץ שמאפשר לספק את התאווה שלנו לסמלי כוח".

כמעט כל כיסאות המנהלים הקיימים כיום בשוק כוללים מנגנונים דומים: סינכרוניזציה בין מושב הכיסא למשענת הגב, ידיות מתכווננות לגובה ולצדדים, משענת מתנדנדת ותמיכת גב מותנית וצווארית. כל הכיסאות הם ארגונומיים ונוחים לישיבה, אך ברור שללא הצדקה בתחום העיצוב הם לא ישרדו. אם בעבר הטרנד בתחום היה כיסאות עור גבוהים, הרי שכיום קיימת נטייה לכיסאות בעלי עיצוב מתוחכם יותר, עם משענות דקות.

האדריכל דניאל גרינהאוז אומר כי הפונקציה של שינוי גובה הכיסא היא בעלת ערך רב למנהלים. לדבריו, מנהלים רבים שאתם עבד רצו שהכיסא שלהם יהיה הגבוה ביותר בחדר, כך שיבטא את מעמדם הבכיר. בנוסף, הם העדיפו כיסאות עם משענת ראש, כדי שהכיסא יהיה גדול ומרשים יותר.

העלות הכספית הכרוכה בתענוג הישיבה על כיסא מרשים יכולה להתחיל בכמה מאות שקלים ולהגיע לאלפי עד עשרות אלפי שקלים. המחיר תלוי בשם המותג, החומרים שמהם עשוי הכיסא והמנגנונים המשוכללים הקיימים בו.

מבחר הכיסאות הוא עצום - מבחינת הגדלים, הצורות, המחירים, הצבעים והריפודים השונים. אם תקציבכם אינו מאפשר לכם לקנות כיסא מנהלים יקר במיוחד, תוכלו לקבל הנחה בביצוע רכישה גדולה באותה החנות (למשל, במקרה של עיצוב המשרד כולו).

זכרו שגם כיסאות יקרים פחות יוכלו להעניק לכם נוחות ולספק לכם את יראת הכבוד הדרושה למנהל. "ההבדל בין כיסא יוקרתי לכיסא פשוט יותר הוא כמו ההבדל בין מאזדה 3 למרצדס - שתיהן מכוניות טובות, אך ברור שהמרצדס מנצחת", מסביר גרינהאוז.

כדי לסייע לכם לבחור את הכיסא המתאים לכם, הנה כמה דגמי כיסאות של חברות רהיטים יוקרתיות בישראל ובעולם. ואולם חשוב לזכור שאסור לסמוך רק על מראה עיניים. כפי שאומר גרינהאוז: "כיסאות הם כמו נעליים - חייבים לנסותם לפני שקונים".

המנהל ששובר שגרה

החלום הרטוב של כל מנהל ישראלי הוא לסגור ברגע אחד עסקה של מיליוני דולרים, ורגע לאחר מכן לנמנם בנוחות. הכיסא מבית LEOLUX, המשווק על ידי קבוצת פיטרו הכט, הוא בעל מנגנון המאפשר לשנות את זווית הכיסא מ-90 מעלות למצב שכיבה בזווית של 180 מעלות - מה שעונה בדיוק על הצורך הזה.

המעצבים חשבו דווקא על צפייה בכוכבים, ולכן קראו לדגם על שמו של האסטרונום יוהנס קפלר. הם כנראה דימיינו משרד הממוקם בלב יער או בפארק השכונתי, שם אפשר באמת לראות כוכבים. למעשה, בעידן המחשבים הניידים ומחשבי כף יד, איזו סיבה נשארה לנו לשבת מול שולחן העבודה? מסתבר שאפשר לחשוב על האקזיט הבא גם בעת שכיבה תחת כיפת השמים.

דגם: KEPLER - של פיטרו הכט.
מפרט טכני: הזווית של משענת הגב ניתנת לשינוי ממצב ישיבה למצב שכיבה ולהתאימה לכל זווית; משענת הרגליים מתקפלת ואינה מורגשת בישיבה זקופה; המנגנונים יכולים לפעול באמצעות חיבור לנקודת חשמל או באמצעות סוללות.

מחיר: 41,400 שקל.

המנהל השמרן

אם אתם טיפוסים נוסטלגיים או בעלי מנטליות אירופית קלאסית - הכיסא של בית העיצוב רוז'ין נועד לכם. ייתכן אף שאם תחפשו היטב בספרי ההיסטוריה, תגלו שצ'רצ'יל ישב על כיסא דומה, ואז תוכלו לשכנע את עצמכם שאתם בעצם משמרים את מורשת העבר, ולא סתם יושבים מול המחשב והניירת כל היום.

הכיסא אמנם אינו משופע בטכנולוגיות של המאה ה-21, אך הוא יודע להסתובב לימין ולשמאל ואף להתגלגל בחדר בשעות שישעמם לכם במשרד.

דגם: גינזבורג - מבית רוז'ין.

מפרט טכני: הטיית משענת הגב.

מחיר: 6,141 שקל.

המנהל הביתי

כמה רצועות של גומי אלסטי, הנמתחות על מוטות מתכת, מרכיבות את הכיסא הנמכר ב-IDdesign. גם אם זה לא נראה כך במבט ראשון, מדובר בכיסא קומפקטי ומינימליסטי, שיכול לשמש את המנהל בבית.

אם אהבתם את העיצוב, תשמחו בוודאי לדעת גם שבמקרה שפורצת שריפה וכל מפעל חייכם יורד לטמיון, רצועות הגומי שהחזיקו את ישבנכם ואת גבכם עמידות כל כך שהן יחזיקו מעמד גם באש - כך שיש לכם בסיס טוב להתחיל מחדש. בנוסף, אם גם לכם החורף גרם להתפרע עם הקלוריות, אל דאגה: הכיסא יכול לשאת משקל של עד 1,200 ק"ג.

דגם: PRINCE - איי. די. דיזיין.

מפרט טכני: מנגנון נדנוד של משענת הכיסא (ואפשרות לקבוע את עוצמת הנדנוד); התאמה אופטימלית של גובה המושב; תמיכה לראש בריפוד דמוי עור.

מחיר: 1,190 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

המנהל השחצן

"אני יושב על הרמן מילר", הוא משפט מצוין להתחיל אתו בוקר במשרד. ייתכן שכשיושבים על כיסא של חברה שנחשבת פופולרית כל כך בקרב מביני עניין כבר שנים, הייאוש נעשה יותר נוח. מעצבי הכיסא הבינו כנראה שבכל מנהל מסתתר ילד קטן, והם תיכננו את המשענת כך שתוכל להתנדנד קדימה ואחורה, מה שיציף אתכם בזיכרונות מגן המשחקים. הארגונומים יתרצו בוודאי את פונקצית הנדנוד כאמצעי לחלוקת משקל הגוף בין חוליות עמוד השדרה. במבט ראשון אולי תשאלו את עצמכם למה משלמים כל כך הרבה כסף עבור כסא מחורר, אך כשתבינו שמדובר בעיצוב עדכני תוכלו לנשום לרווחה. אלה מכם שנוטים להזיע, יעריכו כמובן את האוורור התמידי בגב בימי הקיץ הלוהטים.

דגם: MIRRA - של הרמן מילר.

מפרט טכני: מנגנון קינטי, שמאפשר לכיסא לעקוב אחר הגוף; אריג גמיש ואוורירי; שינוי הגובה של משענות הידיים וכן הזווית שלהן; הטיית משענת הגב באופן סינכרוני עם המושב; תמיכה לאגן התחתון בגב; מנגנון לשינוי עומק המושב.

מחיר: 4,000-5,500 שקל.

כיסא הנשיא

אתם אולי מתלבטים עדיין לגבי הכיסא שעליו תבלו את מרבית שעות הערות שלכם, אבל נשיא המדינה שמעון פרס, כבר החליט. פרס יושב על כיסא מנהלים אורתופדי בעל מנגנון סינכרוני, כוונון גובה ומשענת ראש לתמיכה אופטימלית בחוליות הצוואריות. מבחינה ארגונומית הוא מסודר. הרי נשיא המדינה שלנו צריך ללכת עם גב זקוף.

דגם: פורום של ד"ר גב.

מחיר: 2,980 שקל.

המנהל המעודכן

כשתישענו בנוחות על כיסא המנהלים של צרעה-גלובל, קחו נשימה עמוקה ונסו לעכל את העובדה שבעיצובו הושקעו 3 מיליון דולר. בנוסף, דעו לכם שאתם יושבים על זוכה פרס האוסקר של הכיסאות בתחום העיצוב, בתחרות העיצוב השנתית בקנדה ("Best of Canada") והזוכה בפרס "Buildings" על חדשנות.

למרות ההשקעה הכספית העצומה, המעצבים עדיין לא הצליחו להגיע למסקנה איזו משענת מתאימה ביותר לכיסא - מרופדת, עשויה מפלסטיק או עשויה מעור - ולכן השאירו את ההחלטה לבחירת הלקוח. הכיסא לא מיועד לנמוכים בלבד, וניתן להאריך את מושב הכיסא ב-5 ס"מ כדי לספק תמיכה נוספת לרגליים.

דגם: RIDE - רהיטי צרעה-גלובל.

מפרט טכני: מנגנון ברך סינכרוני, המאפשר התנדנדות; הטיית משענת הגב לפי זווית הישיבה; שינוי הגובה והזווית של משענות הידיים; התאמת הרוחב והעומק של משענות הידיים לגוף היושב; התאמה אופטימלית של גובה המושב; מנגנון תמיכת מותן בגב הכיסא; מנגנון שינוי עומק המושב.

מחיר: 5,200 שקל.

קריטריונים לבחירת כיסא

כדי שלא תחזרו מהעבודה מדי ערב עם כאבי גב, ד"ר דניאל קרלין, מומחה לאורתופדיה בשירותי בריאות כללית - מחוז תל אביב, מסביר מה הקריטריונים לבחירת כיסא עבודה ואיך כדאי לשבת עליו:

1. שימו לב שהבד נעים למגע, המושב רך בדיוק במידה הנכונה והמשענת יציבה. בסיס הכיסא צריך להיות יציב.

2. משענת הכיסא אמורה ליטות אחורנית, עד ליצירת זווית של 100 מעלות בין הירך לגב.

3. בחרו כיסא בעל אפשרות לשינוי הגובה, כדי שתוכלו לכווננו על פי גובה השולחן.

4. רצוי שהמושב יהיה בעל קצה מעוגל ולא ישר. ודאו כי בזמן הישיבה יש רווח בין החלק האחורי של הברך למושב.

5. בעת הישיבה, כפות רגליכם צריכות להיות מונחות על הרצפה (אם אתם לא מגיעים השתמשו בהדום). הברכיים אמורות להיות כפופות בזווית של 90 מעלות.

6. אמות הידיים שלכם אמורות לנוח על ידיות הכיסא (ידיות רחבות עדיפות על צרות) בגובה שולחן העבודה.

7. תמיכה לקשת המותנית חשובה כדי למנוע כאבי גב. יש כיסאות בעלי אפשרות ניפוח של החלק התחתון של המשענת, מה שמעניק תמיכה לקשת המותנית.

8. משענות לצוואר אינן חובה.

9. תנועה ותזוזה בחדר תהיה קלה יותר עם כיסא בעל חמש זרועות של גלגלים.

10. בדקו שהכיסא סינכרוני ונע ביחד עם הגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully