וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפרעים על הנייר

לרה רוטר

30.12.2007 / 8:00

האח והאחות המעצבים, יצאו מתערוכה על אמנות יפנית, נרעשו וישבו לתכנן לפרטי פרטים בר בהשראה יפנית. מכירים מישהו שרוצה לפתוח בר?

שגיא ודודי יקיר, אח ואחות שחולמים על מקומות אחרים, הקימו בחודש מרץ האחרון סטודיו לעיצוב בשם אורבאן קונקשיין, שמציע שירותי עיצוב טוטאלי שמתחילים בחלל ויכולים להסתיים אפילו במיתוג.

שגיא היא בוגרת המחלקה לאדריכלות ועיצוב במכללה למנהל ויוצאת "סטודיו גד" של גדי הלפרין. דודי הוא בוגר בית הספר לאנימציה AR התמחה אצל דורון מאיר, מהאנימטורים המובילים בישראל, והוא שותף בסטודיו TALE CITY לתלת מימד ואנימציה.

במהלך החודשים הספורים שהסטודיו קיים, האחים הספיקו לעצב לא מעט דירות פרטיות. כל הזמן הזה לא מפסיק לקרוץ להם הכיוון מסחרי. מגמה זו הולידה רעיון. במקום לחכות להזמנות מלקוח פוטנציאלי, החליטו השניים לעצב בר אלכוהול, שיתנוסס על גבי סקיצות ובמחשבה בלבד, עד שיימצא זה שבדיוק רוצה לפתח בר ויתאהב ברעיון הקונספטואלי שהם הכינו עבורו מראש. הבר, טוענים השניים "בא לתת מענה למחסור במקומות בילוי ייחודים ומיוחדים.” על פי השקפתם, הברים הקיימים היום בארץ הם בגדר "הכל אותו הדבר". הבר שהם מציעים, לעומת זאת, בנוי כקונספט טוטאלי החל מהמבנה וכלה בחלומות שלהם לגבי צורת ההגשה של המאכלים והמשקאות.

ותודה לאל הירח

את ההשראה להקמת הבר קיבלו השניים לאחר ביקור בתערוכה “שמש עולה, ירח נמס” שהוצגה במוזיאון ישראל בירושלים בדצמבר 2005. בתערוכה הוצגו עבודות יפניות מסורתיות, לצד עבודות של אמנים יפנים עכשוויים. “התערוכה כל כך היממה אותנו, והחלטנו שזה יהיה הכיוון העיצובי שנלך עליו" מסבירה שגיא.

הם החלו לקרוא על מיתולוגיה היפנית במטרה למצוא משהו הקשור בירח וכך מצאו את TSUKUYOMI - אל הירח על פי דת השינטו והמיתולוגיה היפנית. Tsukuyomi נוצר מדמעה שנפלה מעינו הימנית של Izanaki האל שיצר את הארץ הראשונה. זה מיד טיפס בסולם הקריסטל לגן העדן ושם זרח לצד אחותו, אלת השמש, בהוד ובמלכות. אלא שלפי המיתוס, תם העידן לאחר ש-Tsukuyomi הכעיס את אחותו, כשהרג את אלת המזון מכיוון שהגעיל אותו האופן הגרוטסקי והברוטלי שבו הכינה מאכלים. אלת השמש כעסה כל כך, עד שסירבה להביט ב Tsukuyomi שוב, ולעולם עברה לחלק אחר של השמיים. זו הסיבה לכך שיום ולילה לעולם לא יפגשו.

הבר הקונספטואלי קיבל בעקבות הסיפור את השם Tsukuyomi והעיצוב כולו נעשה על פי אלמנטים מהמסורת היפנית לצד חומרי גלם מודרניים. החלל של הבר, למשל, אמור להיבנות בדרך שמובילה את הלקוח בהדרגתיות מהחוץ לפנים. דרך חדר מעבר שעל אחד מקירותיו מצוטט שיר ההייקו "דיברתי עם הירח/באפלת הלילה/דממה עמוקה ענתה", עובר הלקוח מהרחוב הציבורי לחלל פרטי יותר ומשם לחלל אינטימי ממש. חלוקה זו של החלל נעשתה על דרך ההיררכיה היפנית של כניסה לחללים. הגרפיקה מצידה, מאחדת את האווירה לכדי טוטאל לוק כשהיא אוספת את הבר מכל צדדיו באלמנט גראפי של פריחת עץ השקד.
"גם אם האלמנטים לא נתפסים באינטלקט, אני חושבת שהאווירה הכללית נספגת ושמי שייכנס לבר ירגיש מיד שהוא נכנס לעולם אחר. האווירה תחדור דרך כל החושים, המטרה היא שתשמע, תראה ותחוש את הקונספט הכללי" משכנעת שגיא. “השקענו בפרויקט הזה כל כך הרבה מחשבה, אפילו למדנו קצת יפנית וגם כתבנו בעצמנו את כל הכיתוב באותיות יפניות. אני לא חושבת שאם התהליך היה הפוך והיה לקוח פוטנציאלי שהיה מזמין מאתנו בר כזה, היינו מגיעים לתוצאה כל כך מושקעת ומדויקת. הבר הזה הוא מעין ניסיון לראות איך הדברים עובדים כשהם נעשים הפוך. קודם קונספט ואחר כך למצוא את הבעלים של הבר".

לבר הקונספטואלי יש אתר שמוכן לעלות לרשת אך גם עבורו נדרש ספונסר. מטרת האתר תהיה לאסוף את דעת הקהל כחלק ממצגת שיווקית "כשיבוא מישהו שמעוניין לקנות את הרעיון, נוכל להציג לו את הדעות שאספנו. לתת לו גם את העיצוב וגם קהל לקוחות מעוניין" אומרת שגיא.
שגיא: 054-7449890, דודי: 052-8640998.

  • עוד באותו נושא:
  • tsukuyomi
  • בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully