וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד באירופה

לרה רוטר

22.11.2007 / 15:37

כשטיירי הרמס התחיל לייצר אוכפים לסוסים של האריסטוקרטיה הצרפתית, הוא לא חשב שזה ייגמר בצלחות של תושבי הרצליה פיתוח

כמו כל מותג-על אירופאי אפוף יוקרה, שהוא שם שני למותרות, בני מלוכה וטוב-טעם באופן כללי, גם 'הרמס פריס' מחזיקים בקו דקורציה לבית, שמקיף את כל חדרי הבית, מחדר המיטות ועד למזלגות מעוצבים.

הסיפור של הרמס מתחיל בשנת 1837 כשטיירי הרמס, יצרן רתמות ואוכפים ורותם סוסים במקצועו, התיישב בפריס. בשנת 1879 בנו של טיירי, שארל-אמיל, מעביר את העסק המשפחתי לרח' פובור סאנט-הונורה מס' 24, הכתובת המפורסמת שהפכה מזוהה עם המותג ומאכלסת אותו עד היום. שם, מתחילה ההרחבה של הרמס מעבר לגבולות האורווה והעם ו'הרמס' הופך לספק המוביל של אביזרי אוכף ורתמות של האריסטוקרטיה הבינלאומית.

ב-1918, בעיצומה של המהפכה התעשייתית והמצאת האוטומוביל, אמיל הרמס, נכדו של המייסד משיק מוצרי עור ותיקים בהשראת האוכפים, על מנת לייפות ולהקל את המסעות בדרכים. אלו השנים שבהן הסגנון של הרמס מתייצב ומתפשט גם לתחומים נוספים כמו תפירה, שעונים, צורפות, יומנים, מטפחות משי ועוד. בשנות החמישים עוברות המושכות של הרמס לידי חתנו של אמיל הרמס, רוברט דומה וב-1978, בנו, ג'אן לואי דומה מחליף אותו ובזאת מחדיר תאוצה חדשה למותג ביחד עם צוות דינמי, בני הדור החמישי והשישי למשפחת הרותמים, אשר מצליחים יחדיו לבסס את רשת החנויות העולמית של הרמס. מאז ובמשך שישה דורות עד היום, מנוהל המותג בירושה מאב לבן והכול נשאר במשפחה.

לעיצוב של הרמס סגנון אופייני, שכולל בעיקר איורים מעולם הרכיבה. ב-1984 תורגם הסגנון גם אל כלי השולחן, המגיעים בימים אלה סוף סוף גם לארץ. הכלים מגיעים בשני סוגים של פורצלן, קונטיננטלי ובון-צ'יינה, בחרס העשוי על בסיס חימר טבעי שמוצאו בפרובנס, בקריסטל המתקבל על ידי ערבוב של חול דק, אשלגן, עופרת, נתרן דו פחמתי וחומצות שונות הנותנים לו תכונות של שבירת אור, צבע, שקיפות והדר. הסכו"ם עשוי משלושה סוגי מתכות: כבדה, העשויה ברזל, פחם, כרום וניקל, כבדה בציפוי כסף ומתכת קלה בציפוי כסוף אשר בסיסה הוא סגסוגת של נחושת, אבץ וניקל. כל הסכו"ם של הרמס מוחתם בשלוש חותמות של בקרת איכות.

לארץ הגיעו סדרות הגשה צבעוניות הלקוחות מהקו האופנתי של המותג, עם הדפסי חיות וצמחים וסדרות נוספות, אלגנטיות יותר, בעלות מראה קלאסי אשר בהן בולט הצבע הכסוף. כמובן שניתן להרכיב סדרות באופן אישי ולפי הטעם וליצור חיבור בין הקולקציות השונות או לחלופין לרכוש קולקציה אחידה. אם רק תוכלו להרשות לעצמכם:

מחירים:
תחתיות: החל מ-250 ש'
צלחות: החל מ-400 ש'
סכו"ם מכסף טהור: החל מ-350 ש'

להשיג בחנות הקונספט החדשה של בית רנבי – מדינת היהודים 60, פינת גלגלי הפלדה, הרצליה פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully