וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע קומות וגג

ורד כדורי

21.11.2007 / 11:49

וילה בהרצליה פיתוח שמאכלסת הורים עם שני ילדים, תוכננה עם אופציה פתוחה לעוד 20 שנה, של הצטרפות כלות, חתנים ונכדים

הווילה הפינתית בת ארבע קומות, באחד מרחובות הרצליה פיתוח, תוכננה בסגנון מודרני עבור משפחה בת ארבעה נפשות, הורים ושני ילדים. בתכנון הבית נלקח בחשבון העתיד, הצופן הצטרפות של כלה ונכדים למשפחה. זוג האדריכלים טל יצר בית, השומר על קווים נקיים וייחודיים. לדבריהם, סגנון הבית אינו מזוהה עם שפה אדריכלית אחת, ולכן יכול להתקיים בכל מדינה בעולם. צורתו הייחודית של הבית בכלל ושל הגג בפרט, מעניקה מראה יחודי וצבע נוסף לרחוב.

האדריכלים השתמשו במספר מועט של חומרים: ברזל, אבץ לגג, עץ אגוז קנדי וזכוכית והדגישו בדרך זו את השפה העיצובית, שיוצרת תחושה של קופסא אטומה כלפי הרחוב והכניסה, ופתיחות והשתלבות עם החוץ בכיוון הפונה לגינה. הגג מעוגל, מחופה באבץ ומרכך את הקווים הישרים של הבית. העמדת הבית ותכנונו על המגרש התחשבה גם בכיווני האוויר, כך שניצול החוץ מתבטא גם במראה וגם באיוורור הבית וצינונו בחודשי הקיץ הארוכים.

בכניסה לבית נפתח שער ברזל, ממנו מובילות מספר מדרגות לדלת הכניסה. מבואת הכניסה, הממוקמת מפלס אחד גבוה יותר מחלל האירוח, מאפשרת מבט פתוח לכל הקומה. הריצוף, אבן צפחה שחורה 100X100, שיובאה במיוחד מברזיל, מחפה את רחבת הכניסה מבחוץ ואת אזור המבואה הפנימית. כך נוצרת המשכיות, שמקנה מראה אלגנטי ואחיד בכניסה לבית.

מטבח רחב ידיים ממוקם באזור המבואה משמאל לכניסה. המטבח, שהוזמן אצל 'היי טאצ'', נבנה בצורה מקבילים בצבעי שמנת ועץ אגוז קנדי. צלע אחת של המקבילים נועדה לארונות המטבח, המיועדים לאחסון, ובמקביל לכל האורך, תוכנן בר ישיבה, המשמש כרהיט דו-כווני. מצד אחד הוא משמש כבר אכילה, המשקיף אל הסלון והבריכה, ומצדו השני הוא משמש לאחסון כלים עבור פינת האוכל. זו נמצאת מפלס אחד נמוך יותר, ובמרכזה שולחן אוכל גדול לאירוח, המודגש באמצעות גוף תאורה מקשט של 'אקסלוסיב', המעניק תאורה נעימה וחגיגית.

הסלון נמצא במפלס פינת האוכל, בקו אחד עם הגינה הנשקפת ממנו, והרהיטים ניצבים באופן, שמאפשר לצפות בו זמנית בטלוויזיה ובנוף החצר והבריכה. מערכת הוידאו והאודיו הוצנעו בפריט ריהוט לאורך הקיר, העשוי מעץ אלון מולבן עם מעט גוון אפרפר. האפור מעניק עומק וייחודיות, ומדגיש את הלובן של הספות. בצדו השמאלי של הסלון ממוקם האח.

מימין לכניסה הראשית ממוקמת כניסת השרות לבית. היא עוברת ישירות מהחניה, וכוללת ירידה לקומת המרתף, שבו תוכננו שתי יחידות מגורים: אחת עבור העוזרת, השנייה, יחידת אירוח מפנקת, הכוללת, סלון קטן,מטבח ובר, חדר שינה וחדר רחצה, בצמוד ליחידה זו ממוקם מיני ספא, הכולל סאונה וחדר כושר אישי.

בקומה הראשונה, שמעל מפלס הכניסה והאזור הציבורי, יש שני חדרי ילדים ויחידת מגורים נוספת לבן הבוגר, המתוכננת בעתיד גם לנכדים. היא כוללת חדר שינה מרווח, חדר רחצה, חדר ארונות ויציאה למרפסת, המשקיפה לכיוון הבריכה. בין החדרים בקומה זו יש פינת הסבה משותפת.

יחידת ההורים משתרעת על פני כל הקומה העליונה, ונראה בה חלקו הפנימי של הגג המעוגל. יחידת ההורים מחולקת באמצעות חדר ארונות דו כיווני. יש בה חדר אמבטיה רחב ידיים, המשקיף אל החצר והבריכה, ויציאה למרפסת גג, בה ממוקם ג'קוזי לשימושם הפרטי. גם ביחידת ההורים, שהריהוט בה יובא מאיטליה, מורגש השילוב בין גווני השמנת וגווני האפור.

ארבע קומות הבית מחוברות באמצעות מעלית פנימית וחלל המדרגות המקיף אותה. על אף גודלו העצום קיימת בבית תחושת אינטימיות, המושגת על ידי חלוקה נכונה של החללים הציבוריים ויחס נכון בין הקומות. כמו כן, השימוש בצבעים בהירים בגוונים שונים של אפור והשילוב של עץ האגוז הקנדי נותנים לבית מראה אלגנטי ואווירה נעימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully