וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו זיגוג על קינוח

אלין ליקה

8.11.2007 / 16:00

זוג גברים בצ'לסי, מנהטן בחרו בעיצוב ורוד ושמח, עם מקלחת שמשנה שקיפות בהתאם לזווית המבט, עד שבאו נשים לגור במקום

כשהאדריכל ומעצב הפנים סטיבן אלטון התבקש לעצב דירה עבור זוג גברים, הוא לא תיאר לעצמו שכעבור שנה וחצי ישוב לאותו בניין בצ'לסי במנהטן ויעצב בו את הדירה שבקומה מתחת, והפעם לזוג נשים. אלטון התנסה ברשימה ארוכה של פרויקטים: עיצוב ופיתוח החנויות הראשונות של דונה קארן וראלף לורן, בתי מלון, מסעדות, משרדים, בנייני מגורים ודירות פרטיות. כשהוא מתכנן דירות פרטיות בוחר אלטון בקפידה את הפרויקטים שלו, משום שלדבריו חשוב שתהיה כימי הבין האדירכל לדיירים.

בדירה הראשונה גר זוג הגברים - שף ומפיק של להקת מחול. שניהם חסידים ואספנים של אמנות פופ, בעלי חיבה גדולה לצורות גיאומטריות - כמו למשל ביצירות של רוי ליכטנשטיין - ואינם מפחדים מצבעים נועזים. אלטון נפגש אתם זמן קצר לאחר ששבו משבוע תצוגות האופנה בפריס. הזוג הביא לפגישה דוגמאות של צבעים רעננים ואופנתיים בהשראת שבוע האופנה, ומיד גובש מילון הצבעים לפרויקט.

הצבע הססגוני הזה בולט בדלתות ההזזה, העשויות שכבת שקף ורדרד החוצץ בין שתי שכבות זכוכית. המחיצות האלה מופיעות בכניסה ובתוך חדר האמבטיה חדר השינה וחדר האורחים. מחיצה נוספת במקלחת משנה את שקיפותה בהתאם לזווית המבט, והופכת לשקופה לחלוטין כשעומדים היישר מולה. האלמנט ההומוריסטי הזה מרמז רבות אודות על אופי הדיירים.

כיור אפוקסי

הכיור בחדר האמבטיה עשוי מחומר אפוקסי שנוצק במיוחד עבור הפרויקט. הכיור מואר מהרצפה ומתחבר לקיר שעטוף כולו במראה, המצניעה מאחוריה את ארון התרופות. שילוב החומרים - שקופים, חלקלקים, מוארים ומשתקפים - יוצר משחק מרענן ושובב. הצבעים המתוקים והקרירים מזכירים זיגוג על קינוח.

ארונות המטבח צבועים בגימור חלק ואטום שאינו חושף דבר על העץ שממנו הם עשויים. "הקיר הרטוב" שבין הארונות מכוסה במראה שעיבוד בהתזת חול היקנה לה מראה רך ועמום. מכשירי החשמל, גופי התאורה ופרזולי ארונות המטבח עשויים כולם בגימור אחיד ונקי של פלדת אל-חלד.

חשוב היה ללקוח, שבגלל מקצועו מבלה את רוב זמנו בין הסירים, שהמטבח יהיה מאובזר במכשור חדיש ושיהיה מתוכנן בצורה מינימליסטית ויעילה. לכן בחר אלטון מספר מצומצם של חומרים וצבעים במטבח, כדי ליצור רקע ניטרלי שיאפשר להתרכז בבישול בלבד.

הרצפה במטבח ובחדר האמבטיה עשויה מבטון יצוק שהוספו לו חומרים מחזקים המונעים היווצרות סדקים. לבטון הוספו גם פיגמנטים המקנים לו גוון סמיך וחלבי. גם כאן האלמנטים בחלל מזכירים סוכריות.

רצפה בצבע שוקולד

הסלון ופינת האוכל מתאפיינים גם הם במילון הצורות והצבעים המתוקים, ולא מפסיקים להפתיע לרגע. ארון הקיר שבסלון משתרע לאורך הקיר כולו ומטופל כבד ציור. המשטח מחולק לשש דלתות, שחולקו אף הן לריבועים מרקדים היוצרים תחושה דינמית בחלל. דלת הכניסה לחדר השינה עשויה אף היא מהשקף הוורוד - אטום מספיק לשמירה על הפרטיות וקליל מספיק ליצירת תחושה של מרחב המתמשך מאחורי הדלת.

הרצפה עשויה לוחות עץ שנצבעו בצבע שוקולד ונמשחו בלכה מבריקה. הצבע הכהה מעגן את מכלול הצבעים הבהירים בחלל, אך אינו חורג מהקונספט הכללי של הקינוחים. התאורה, המוסתרת ברוב המקרים, מציפה באור את משטחי הקיר החלקים, בין אם הם אטומים, שקופים, או שקופים למחצה. רוב האלמנטים בדירה יוצרו באופן סינתטי ומתועש. אפילו הטיפול בחומרים הטבעיים נעשה באופן שלא יחשוף חלילה פגמים או סדקים הקיימים בצורה טבעית בחומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully