וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשוקה היא מילת המפתח

דקל גודוביץ

29.10.2007 / 13:20

"השילוש הקדוש של עיצוב הוא רגש, שכל וכסף". סבסטיאן קונרן מסביר איך זה שיש אנשים שמוכנים לשלם 15,000 ש' לארגז כלים

למי שעדיין לא בטוח, אז "עיצוב- מוכר". מה זה מוכר, משווק בסיטונאות ביצי זהב. הנה למשל, כמה הייתם מוכנים לשלם עבור ערכת כלי עבודה? לא מברגים מזהב או פטישי יהלומים, סתם ערכה במזוודונת מעוצבת? מה תגידו על 15,000 ש'? נשמע לכם קצת יקר? לא בשביל נשות יפן שחוטפות את הערכה שעיצבו בחברת CONRAN הבריטית. סבסטיאן קונרן מעצב החברה והבעלים, התגאה לספר זאת בכנס d-vision שערכה קבוצת כתר (כן, זו מהפלסטיק) לרגל פתיחת המחזור השלישי של התכנית הייחודית בארץ להכשרת מעצבים תעשייתיים.

קונרן, אורח הכנס, גם לא התבייש לאתגר את קהל שומעיו בהציגו שתי תמונות של כלי חרסינה. האחת היתה נראית כל כך מיוחדת ונהדרת כשהופיעה עליה הלוגו היוקרתי של CONRAN, ואילו השנייה נראתה די דומה אבל היה עליה הלוגו הזול של IKEA. כן, היו אלה שני כלי חרסינה זהים לחלוטין, מלבד תג המחיר ותג הלוגו. ובכל זאת כל מי שראה את התמונות יכול היה להישבע שבכל זאת כלי החרסינה הראשון נראה הרבה יותר יוקרתי. הצורה שלו היתה קצת יותר מעוגלת, יותר עדינה, יותר מתוחה כלפי מעלה בחושניות סקסית. כי לא רק על עיצוב טוב אתם משלמים, אלא גם על מערכת משומנת של שיווק. או במילים של קונרן עצמו: "השילוש הקדוש של עיצוב הוא רגש, שכל וכסף".

ערכו של עיצוב לפי קונרן הוא היחס שבין מידת התשוקה שהמוצר מעורר בקונה והמחיר שיסכים לשלם עליו. ומילת המפתח כאן היא תשוקה! המוצרים של חברת אפל, ה- I-PHONE למשל, מעוררים בנו תשוקה עזה. למה? כי העיצוב הוא נר לרגליה של החברה שמשקיעה לא רק בעיצוב המוצר אלא גם בעיצוב האריזה, אתר האינטרנט, והחנויות שהן לא פחות מאשר מקדשים, כמו שאמר קונרן.

אבל לא רק גאדג'טים יכולים להיות יקרים ומעוצבים ומעוררי תשוקה. מה דעתכם על סתם שואב אבק. כן, זה הישן שכל מטרתו היא לקחת את האבק מהבית שלכם ולדחוס אותו לתוך שקית. אבל ברגע שאין שקית והצבעים מתחילים לזהור גם התשוקה עולה ואיתה גם המחיר. אחד שקוראים לו דייסון עושה מאבק מליונים.

הרבה כסף מתגלגל בתעשיית העיצוב ולכן אפשר להבין למה חברה כמו כתר משקיעה כל כך הרבה במעצבים צעירים. אם רק אחד מהם יהיה הדייסון הישראלי הבא, אף אחד כבר לא יזכור שכתר זאת החברה ההיא מהכיסאות פלסטיק הזולים והלבנים. לפי קונרן העתיד של הפלסטיק הוא להפוך אותו ל"א-פלסטיק", כלומר למשהו נשי ונעים שמשדר הרמוניה בקווי מתאר מעוגלים כמו חמוקיה של אשה, או כמו עיצוב הפנים שיצר למכונית ניסאן וכולל הרבה ורוד חושני.

אולי בגלל הרצון לרומם את הפלסטיק ממקומו הירוד, החליטו בחברת כתר שמרכז ההכשרה למעצבים צעירים יהיה בוילה בהרצליה פיתוח על צוק מרהיב המשקיף על חוף הים, באזור היוקרתי ביותר בארץ. בראש התכנית עומד פרופ' עזרי טרזי מבצלאל ודגמים ראשונים של המוצרים כבר הוצגו לקהל ונמכרים בשוק. הפלסטיק, כמו שניבא כריס סנדרסון מחברת future lab בביקורו האחרון בארץ, לפני מס' חודשים, הוא מוצר העתיד כי הוא בסופו של דבר הרבה יותר ידידותי לכדור מכל החומרים הטבעיים, בין היתר בגלל נצילות החומר המעולה שלו והיכולת למחזר אותו עוד ועוד. אז אם העתיד עטוף בצלופן מפלסטיק כמה תסכימו לשלם בעבור אחד יוקרתי שכזה? כיסא חתום וממוספר ב- 15,000 ש' לפעמים יכול להיות ממש מציאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully