וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלון

לרה רוטר

22.10.2007 / 13:02

מכשפה שמתלבשת על ידיות הסכו"ם ושידה מפלסטיק נפגשים בשוק האקססוריז לעיצוב הבית, שיתקיים בסופ"ש הקרוב

ב-9-10 בנובמבר, ייצא לדרך, בפעם הראשונה, “הסלון" - שוק אקססוריז לעיצוב הבית. האנשים העומדים מאחורי היוזמה הברוכה הזו הם יונתן טרוים, שאחראי גם להפקת שוק האקססוריז בתחום האופנה ויערה זקס העוסקת בתחום ההפקות.

לאחר בירור קצר התברר ששוק האקססוריז הראשון בתחום האופנה, ביצע למעשה השתלטות בלתי-עוינת על פריטי הבית: "כשהתחלנו עם שוק האקססוריז של האופנה", מספר טרוים, "הכוונה היתה לכלול בו גם אקססוריז לעיצוב הבית ולהפוך אותו לשוק אקססוריז ל'אורבן ליבינג'. אבל אז גילינו שתחום האקססוריז של האופנה כל כך רחב ושיש אין סוף מעצבים שרוצים להשתתף, שהחלטנו להפריד רשויות. היום, שוק האקססוריז של האופנה כל כך התרחב, שכבר לא נשאר מקום להכניס בו תחום נוסף. המטרה שלנו היא שאותו הדבר יקרה גם עם 'הסלון'. לפי הניסיון שרכשתי, אני מעריך שבפעם השלישית או הרביעית ש'הסלון' יתקיים, הוא כבר יגיע לאותם הממדים אליהם הגיע שוק האקססוריז של האופנה".

ב'סלון' יציגו מעצבים מוכרים לצד מעצבים מוכרים פחות. שמות כמו אוטוטו, שחר פלג ומונקי ביזנס ימכרו את התוצרת שלהם במחירים מוזלים, כאשר לצידם, תינתן פלטפורמה מכובדת למעצבים שזה עתה סיימו את לימודיהם. "מה שחשוב לנו הוא שדברים שיוצגו ב'סלון' יהיו ברמה גבוהה, לא קראפט שישבתי והדבקתי בבית, אלא דברים כמו שאפשר למצוא בסוהו אבל שעדיין לא פרצו. למשל, פגשנו בוגרת של המכון הטכנולוגי שהמציאה מין מכשפה מפלסטיק שמתלבשת על ידיות הסכו"ם, זה הלהיב אותנו כי זה גימיק ממש נחמד לילדים. לאנשים יש רעיונות מדליקים והם מחפשים במה להציג אותם". מסבירה שירן שפיר שתפקידה בכוח הוא לערוך את הסלקציה ולבחור את המוצרים שישתתפו ב"סלון". גם מבחינת המחירים, המארגנים מתחייבים לתמחור הוגן.

בקרוב: מעצבים מחו"ל

האידיולוגיה שהובילה להקמת 'הסלון', מבוססת על מחסור בפלטפורמות להצגת מוצרים בארץ. לטענת טרוים, מעצבים צעירים שמסיימים בתי ספר לעיצוב ובידיהם מוצרים איכותיים ושווים, יכולים לפנות לשלוש-ארבע חנויות ברחבי הארץ, כדי לנסות למכור את הסחורה שלהם וגם אז החנויות מכפילות או משלשות את מחיר המוצר, דבר שלא נוסך אופטימיות רבה על המעצבים הטריים.

“אנחנו חושבים ש'הסלון' יתקיים פעמיים בשנה. תחום עיצוב הבית שונה תקופתית מתחום עיצוב האופנה, בו כל עונה משתנה קולקציה, אבל עדיין מעצבים ממשיכים לייצר כל הזמן, לכן נראה לנו שפעמיים בשנה זה זמן סביר לקיים את השוק. בחו"ל, למשל, שהשווקים הם כבר חלק מהמנטליות, מתקיימים שווקים כמעט כל יום. הלוואי ונגיע גם אנחנו למצב הזה, כי בסך הכל, השווקים עושים טוב גם למעצבים שנחשפים בבת אחת לקהל רחב ויכולים למכור את המוצרים שלהם במחיר הוגן והקהל מבחינתו זוכה גם כן להיחשף לשפע המתומחר במחיר הוגן".

בהמשך, מתכננים המארגנים לשתף בשוק גם מעצבים צעירים מחו"ל. מסתבר שכמה בקשות כבר הגיעו אליהם מעבר לים, אבל בינתיים, עד שהשוק יתייצב, נסתפק רק בתוצרת הארץ ויש הרבה ממנה.

ה"סלון" יתקיים בתאריכים 9-10 בנובמבר במועדון הקומפורט, רח' קומפורט 13, ת"א. מחיר כניסה: 5 ש'.

מעצבים המעוניינים לקחת חלק ב"סלון" מתבקשים לפנות לשירן בטל' 052-2554044

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully