וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוזות מנומרות ומלחיות פרחוניות

לרה רוטר

15.10.2007 / 12:04

צמד "עדינה פלסטלינה" מעצבים חימר פולימר, בטכניקה שמקורה במצרים העתיקה, והוא יכול לקבל צורה של אבנים יקרות

הסולן של הסקורפיונס תלה בבית מובייל שלהם וגם המזוזה בכניסה למשרדו של מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק, היא פרי יצירתם, של צמד היוצרים בפימו עדי פרחיה וסמי לדר. מוביילים, מזוזות, פמוטים, חמסות ומלחיות עושים דרכם לחנויות בוונציה ופריס, היישר מהגלריה של השניים הממוקמת בסמטאותיה העתיקות של יפו.

פרחיה (24) ולדר (30). מעצבים למותג "עדינה פלסטלינה", מוצרים העשויים מחימר פולימרי, בטכניקה עתיקה שהייתה נפוצה במחצית השנייה של המאה ה-19 לפנה"ס, במזרח הקרוב ובמצרים, כטכניקה ליצירת כלים ותכשיטים עתירי צבע מזכוכית והגיעה לשיא פריחתה בסדנאות ההלניסטיות והרומיות. שמה היה "זכוכית הפסיפס", או כפי שהיא נקראת היום "מילפיורי"– אלף פרחים באיטלקית.

ההבדל המהותי בין המילפיורי לעבודות של "עדינה פלסטלינה", הוא השימוש בחומרים שונים. החימר הפולימרי, רך מטבעו ועל כן פעולת ה"התכה" והצמצום המתבצעת בגלגול והידוק ידני, מקנה תוצאות הדוקות, חדות ומדויקות יותר מן הזכוכית. “אנחנו מנסים ליצור קשת צבעים שתדמה גוונים של מינרלים טבעיים כמו קוראל, מלכית וכספית. הרבה מהלקוחות שנכנסים לגלריה תוהים איזו אבן משובצת באביזרים. כשמסבירים להם שזהו סוג של חימר, הם תמיד ממש מופתעים" מתגאים השניים.

השפעות נוספות ליצירתם הן הצייר גוסטב קלימט ולאחרונה גם החלו לנסות לדמות טקסטורות של טקסטיל. הפפיטה הקלאסית והמנומר, המאפיין בעיקר את בדי שנות ה-80, כבר מצויים ומצפים מוצרים שונים בגלריה.

מלבד המכירה הגלריה, אפשר למצוא את "עדינה פלסטלינה" גם במוזיאון היהודי ובגלריות בוונציה ובאזור היהודים בפריס, והם שוקלים להמשיך ולכבוש את שאר העולם: “לינקים לאתר שלנו אפשר למצוא היום באתרים שמקורם בסין, רומניה, ספרד, איטליה וארצות הברית. נראה שכבר רכשנו לנו שם, שיש באזזז סביבנו בעיקר בקרב אנשים המתעסקים בחימר פולימרי או העוסקים בעבודת יד. יש לנו גם לקוחות מחו”ל שכל פעם שהם מגיעים לארץ, הם קופצים לגלריה להגיד שלום ולראות מה חדש".

מחירים:
חמסות: 50-140 ש'
בתי מזוזה: 105-140 ש'
פותחני בקבוקים: 80 ש'
פמוטים: 140 ש"ח לזוג
סט למלח ופלפל: 140 ש'
חובקי מפיות: 140-160 ש'
מוביילים: 240 ש'

'עדינה פלסטלינה', נתיב המזלות 23, יפו העתיקה טל'. 03-5187894. שעות פתיחה: 10:00-19:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully