וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצאית בד למטבח

מיכל אנסקי

24.9.2007 / 13:58

ברחוב תל אביבי קטן, שוכנת 'נדוניה' - חנות קטנה לא פחות, המתמחה דווקא בכלי מטבח כפריים בסגנון אירופאי

הפעם הראשונה ששקלתי ברצינות לעשות הסבת מקצוע היתה שביקרתי לראשונה בחנות העתיקות למטבח של אסנת.

"נדוניה" היא בוטיק עתיקות תל אביבי, המתמחה בנושא ייחודי וספציפי ביותר: עתיקות אירופאיות למטבח. מייסדת המקום היא אסנת לובל, אישה צנועה ואניגמאטית, שמעידה על עצמה כי מאז ומתמיד התעניינה בעתיקות. היא מבקרת בשווקי עתיקות ברחבי אירופה, בעיקר צרפת ובלגיה, בוחרת פריטים ייחודיים ומציעה אותם למכירה בחנות שלה.

את האווירה של פרובאנס ניתן להרגיש כבר בסף הדלת. על הקירות אפשר למצוא מתלי כלים ומגירות, מעץ ומנירוסטה וויטרינות כפריות המציגות אוסף חרסינות, עם ובלי זכוכית. "היו לי בעבר חנויות של עתיקות של 'הכל'", מסבירה לובל את הבחירה הייחודית בעתיקות למטבח, "הייתי בכיוון של מה אנשים יאהבו ומה יימכר 'הכי טוב', אבל תמיד היה לי חלום לפתוח חנות המתמחה רק בעתיקות המטבח הכפרי. לפני כשלוש שנים, החלטתי להגשים את החלום, בדמות "נדוניה". היום אני מביאה משווקי העתיקות פריטים רק שתואמים לטעם האישי שלי, החנות היא אני, והלקוחות שלי יודעים למה לצפות".

"נדוניה" היא האדם שמאחורי הדלפק והחנות הקטנה הזו היא ההפך הגמור מייצור תעשייתי. ההתרכזות בנושא אחד, מלוות בחן ויצירה ואם ביקשתם להתחדש במטבח כפרי פר-אקסלאנס, זהו בהחלט המקום הראשון לבקר בו. אהבתי במיוחד את כלי הנירוסטה המותאמים לרחיצת הידיים, את הסינרים והמפיות מהכותנה. ולא צריך הרבה כדי להזריק טיפה כפריות למטבח. ניתן לדוגמה, לקנות חצאית בד רקומה למדפי המטבח, ולמלא אגרטל חרסינה קטן בפרחי לבנדר.

המחירים בחנות נוחים מאוד באופן מפתיע: כלי המטבח הקטנים מעץ, המגבות וכלי הפח נעים בין עשרות שקלים בודדים, הפריטים הגדולים יותר, כמו המדפים, מטחנות הקפה וכלי אמייל הנהדרים נעים בין כמה מאות שקלים ואילו הריהוט הכבד, מדפי התצוגה הגדולים מגיעים מקסימום ל-4000 ש' בסך הכל.

החפצים העתיקים למטבח, אמנם לא עוברים שיפוץ או צביעה מחדש, אך כאן חשוב לציין שהפריטים נמצאים במצב מצוין, בעוד שההיסטוריה מורגשת בריח של העץ ובעוד שלכל סדק יש חן משלו.

'נדוניה - עתיקות למטבח', רח' בר-גיורא 25 ת"א. טל' 03-6203697

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully