וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב כמו בחיים האמיתיים

דקל גודוביץ

14.9.2007 / 11:30

סר טרנס קונרן, מייסד "הביטאט" משיק בארץ את "ספר הבית" - אלבום שיעניק לכם השראה לעיצוב אנושי שאינו קר ונוכר

אם גם אתם מרגישים מצוקה ודכדוך מתמשכים, ניוון שרירי הרשתית, גלי חום וגודש בגרון, כנראה שזוהי אינה אלרגית הסתיו אלא סימפטומים מודחקים של רצון בשינוי. ואם הגעתם למסקנה שהשינוי אינו כרוך בהחלפת בן זוג או צורך בוער בסופשבוע באלסקה, אז ייתכן שפשוט הגיע הזמן לרענן מעט את הבית.

"ספר הבית" מאת סר טרנס קונרן, שיוצא לחנויות בימים אלה, הוא אלבום-מדריך לשיפוץ ועיצוב הבית, שיכול לעזור לכם אם אינכם אדריכלים מדופלמים או מעצבי פנים, אלא סתם כאלה עם גודש באף. יש בו לא מעט תמונות שיהוו מקור השראה וגם לא מעט חומר פרקטי שיעזור לעבור את השיפוץ בשלום ובביטחון.

זאת למרות שלפעמים הפן הפרקטי קצת מוגזם. "קראו בקפידה הוראות של כלי עבודה ותייקו אותן לשימוש עתידי" או "לבשו כפפות עבודה ומשקפי מגן בכל הזדמנות", הם הרגעים שבהם העצות הטובות והמועילות שבספר הופכות ל"עייצ'ס" טרחניות. את שיאן של העצות מפיו של הסבא הטוב והאציל האנגלי סיר קונרן תמצאו בחדר המיטות: "סקס בחדר שינה אוורירי וצחור עשוי להיות מהסוג הבריא והיעיל - חיכוך ספורטיבי של איברים רחוצים ומעוצבים לתפארת - בשעה שחדר השינה הכהה והסקסי, על מיטת האפיריון שלו, מעודד התעלסות עסיסית ואולי אף נועזת יותר".

תיאורו הרהוט של המין בחדר השינה, הוא רק אחת מההוכחות לך שסר טרנס קונרן לא קנה את תואר האצולה הבריטי שלו במקומות זולים ומפוקפקים. נהפוך הוא, סר קונרן הוא לא רק מעצב וטבח בעצמו, אלא גם המייסד והבעלים של רשת חנויות הביטאט. למרות זאת תמצאו בספר מעט מאוד עיצוב מודרני נקי וקר, כפי ששולט באולמות התצוגה של הביטאט. הספר סוקר מגוון רחב של סגנונות עיצוב מבתים ברחבי העולם, כולל כאלה ברוח האנגלית המסורתית, שמתאפיינת במלאכת יד רומנטית וכפרית (ה"ארט'ס אנד קראפט'ס" האנגלי הידוע). בצילומים היותר טובים רואים את השילוב היפה וההרמוני בין העכשווי (חללים גדולים שטופי אור וזכוכית) למסורתי (שבא לידי ביטוי בעיקר בריהוט או בחללים שהוסבו למגורים כמו מחסנים ולופטים).

הבתים נראים כלקוחים מהמציאות ולא ממגזין מפונפן לעיצוב, שבו נעשה סטיילינג קפדני לפני כל הבזק מצלמה. סגנון העיצוב הזה מעניק לקורא את התחושה כאילו הבתים הללו הם ממש בהישג ידו ובאמת כל מה שצריך לעשות הוא רק לפתוח את המטבח, לרכוש כמה רהיטים חדשים, להחליף שתי מנורות, קצת צבע - והנה גם את הבית שלי יבואו לצלם.

ובכל זאת, כנראה שלא יצלצלו אליכם מבנין ודיור, גם אם תשננו בעל פה את כל פרקי הספר, כולל אלו המוזרים ביותר שמסבירים בשני עמודים קצרים איך לשרטט את תכנית דירתכם, איך לפתוח סתימה בכיור ואיך להתייעץ עם רואה החשבון לגבי מימון עלויות השיפוצים. אי אפשר באמת ללמוד את כל מכלול עבודת התכנון והבניה על רגל וספר אחד, אבל כן אפשר לקבל מהספר הרבה השראה והוא מהווה מקור מידע מעניין (הידעתם שלפני 200 שנה היה מאוד אופנתי לארח ולאכול בחדר השינה?). הוא ואפילו כולל כמה עצות מועילות, מלבד אלו שהוזכרו לסקס ולמשקפי מגן. זהו מבוא חביב ומפנק לעולם העיצוב והשיפוץ, אבל לא כדי להוסיף בעזרתו עוד חדר או לסגור מרפסת.

"ספר הבית מאת סר טרנס קונרן. 261 עמ', כרירכה קשה, הוצאת כנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully