וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא תחושת זמן ומקום

זהר וידן

3.9.2007 / 13:25

עיצוב חדש של דירת דופלקס ברמת אביב יצר בחללי הבית אווירה קלאסית שמזכירה דירות אירופאיות

לאחר 12 שנות מגורים הוחלט על שיפוץ, שיקנה לבית אווירה אחרת. הפור נפל על סגנון קלאסי רגוע, שמזכיר דירות אירופאיות, בהן עברה תרבות עיצוב הפנים מדור לדור. החלטה זו התאימה למעצבת הפנים נילי סובוטקה, הידועה לקהל לקוחותיה באהבתה להמשכיות וזיקה לעבר. לכל חדרי הבית הוכתבה שפת עיצוב זהה.

עיקר השינוי התבטא ביצירת קשת גוונים אחידה לקירות הבית, שיצרה רקע הולם ואחיד לרהיטים, שנבחרו בקפידה תוך התאמתם זה לזה ולחלל.

עוד שינוי משמעותי, שהשפיע על שני מפלסי הדירה, היה החלפת המדרגות הבנויות עם מעקה גבס, בגרם מדרגות עץ צבוע לק שחור, כשבין השלחים (המדרך) מפרידים לוחות פליז, שהותאמו למעקה חדש, שנבנה על ידי רומנו המסגר על פי תוכנית המעצבת. "המדרגות הפכו להיות סוג של פסל, המקשר בין שתי הקומות", מסבירה סובוטקה. בשל כך נאלצה להחליף את החלון הסטנדרטי הקבוע, בחלון עגול שהשלים את המראה המיוחד של המדרגות.

זולה אלגנטית

דלת הכניסה לבית נמצאת בקומה העליונה שם מצוי אזור האירוח. מימינה, בכניסה לשירותי האורחים, הותקנו דלתות ישנות שחודשו ומרמזות על הצפוי בחדר פנימה. רהיט סלוני ישן הוסב לארון אמבטיה על ידי שילוב כיור מרוקע, שנרכש אצל "חזי בנק". משמאל לכניסה מראה ענקית, המונחת על רצפת הפרקט, העשוי אלון מיושן, ומכפילה למראית עין את כל אזור האירוח, הכולל שולחן אוכל עתיק, שהותאמו לו כסאות מודרניים, ופינת הסבה, שבה כל פריט שונה מרעהו ויחד עם זאת הם משלימים זה את זה.

למרות, שמימדי המטבח הממוקם מול פינת ההסבה אינם גדולים, החליטה סובוטקה לצבוע אותו בלכה שחורה, וכפיצוי נקבעה בגב ארונות המטבח מראה, המוסיפה עומק והמשכיות. את מראה הסלון משלימים וילונות ארוכים בצבע שנהב, הנשרכים על הרצפה בשלל קפלים רכים וענוגים.

מבעד לדלת זכוכית רחבה יוצאים למרפסת-"זולה" אלגנטית עם ספות נמוכות, שולחן אירוח מאורך ופרגולה המצלה על אדניות לבנות, שמסתירות את ה"זולה" מעיני השכנים. בפינת המרפסת ברביקיו ומטבחון חיצוני קטן.

מחבואים בחדרי השינה

הירידה לאזור המגורים מרמזת על חיי משפחה תוססים ועליזים. משמאל לגרם המדרגות יש מרפסת רחבת ידיים, שרצפתה מחופה בדשא סינתטי, מקום המזמין משחקי כדור ומרבצי שיזוף. מול המרפסת פינת הטלוויזיה המשפחתית, הגובלת בדלת זכוכית רחבה, שמאחוריה ממוקם חדרה של האופר. לאורך המסדרון המוביל לחדרי השינה יש עמודים מקבילים, שיש בהם מהנסתר והגלוי, וכאילו מזמינים את בני הבית למשחקי מחבואים. רהיטי חדרי הילדים חודשו על ידי צביעה. בחדר השינה בולט הקו הרך והרומנטי.

ראש מיטה מרופד בעור לבן, כריות רכות ווילונות נופלים מודגשים על ידי שתי מראות גדולות. לחדר השינה, שאינו גדול במיוחד, צמודים שירותי ההורים. על מנת לחסוך במקום במעבר לשירותי ההורים נקבעה דלת הזזה, ובגלל העדפתה של בעלת הבית לרחצה באמבטיה, הוצבה אמבטיה מרחפת במרכז, ומאחוריה מראה גדולה, המכפילה את גודלו של החדר הקטן יחסית. בתחתית האמבטיה תאורת RGB , המחליפה גוונים, ויוצרת אווירה רומנטית דרמטית. סממני רומנטיקה נוספים בצורת פמוטים, נרות ריחניים, סבונים צבעוניים ומגבות רקומות משלימים את המראה והתחושה.

צבע זהה בגווני קירות הבית וקו עיצובי אחיד בשתי הקומות יוצרים המשכיות ותחושה של הרמוניה שאינה פוגמת בהפרדה הברורה של תפקודי כל אחת מהקומות; אירוח בקומה עליונה ופעילות יומיומית תוססת וערה בקומת המגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully