וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פרווה על הדשבורד

דקל גודוביץ

21.8.2007 / 13:51

דקל גודוביץ יצא לתדלוק לילי ב'מינוס 1' - בר המעוצב בצורת חניון תת קרקעי, במרתף בניין משרדים בתל אביב

מילת הקסם שמובילה את תחום העיצוב היא "קונספט"!!!. תמיד שואלים "מה הקונספט?", אומרים ש"הקונספט חלש" או מתלוננים שהוא לא בא לידי ביטוי. אבל מה עושים עם הקצה השני של העניין, כשהקונספט צועק כמו רמזור אדום, כמו למשל הקונספט של הבר "מינוס 1".

הבר שהתמקם, לא תאמינו, בקומת מינוס 1 במרתף בניין משרדים בפינת רוטשילד ונחלת בנימין, מעוצב כחניון מכוניות. הברמנים נקראים "מתדלקים" והבר הוא "תחנת תדלוק", יש 120 "מקומות חניה/ ישיבה, על הבר, כולל "ריפוד", והמקום שעבר אוברול יסודי, כולל גם מערכת מיזוג משוכללת. מרוב שהקונספט "עובד", אצלי את הטסט הוא לא כל כך עובר. בשביל למלא את הדו"ח שלי אני לא צריך שום בדיקת "ינשוף" משטרתית.

לפני כחודשיים, השקיעו קובי יוספי ועמית גוליאני לא מעט מזומנים בבר שעיצבו בעצמם וגם הרימו אתר אינטרנט מושקע. הכוונות טובות, ברוכות ונמרצות ובכל זאת, מבחינה עיצובית, לא הייתי ממליץ לעצור בו לחניה. וזה לא בגלל שאני בקטע של אופניים, תחבורה ציבורית והליכה רגלית. וגם לא בגלל שאני חושב שבלב עיר, שבה אנשים מוכנים להרוג בשביל מקום חניה, אין צורך לעודד את תרבות הרכב הפרטי, ואפילו לא בגלל שבאופן אישי אני הייתי מעדיף לתדלק בבנזין נטול כוהל, כמו שייק פירות או סחלב חם. כל זה לא רלוונטי, הבעיה העיקרית היא התפיסה הרעיונית.

בעיצוב אנחנו מחפשים את הנסתר, הנרמז, לא רוצים תמיד להבין עד הסוף ומעדיפים לתת מקום לפרשנות האישית ומרחב נדידה למחשבות. אבל זה לא מה שקורה במינוס 1. במרחב תלויים תמרורי תנועה כמו "אין עקיפה" והגבלת מהירות ועל העמודים רשום level –1, עם סימונים צבעוניים באנגלית – A,B,C,D, כדי שלא תשכחו איפה השארתם את המכונית. בשירותים תלוי תמרור P של החניה מותרת ולמען מי שעדיין לא הבין איפה הוא נמצא, יש גם תמרור הכוונה ירוק עם חץ ימינה לרוטשילד וכמה פרונטים של מכוניות אמריקאיות ענתיקות תלויים מהקירות.

התנחמתי בעובדה שהכיסאות אינם מושבי מכוניות עם חרוזי עץ של ד"ר גב, הרצפה היא לא אספלט וגם הבר הוא לא "דשבורד" אורגינלי עם פרווה מנומרת ודיסקים תלויים של בית"ר ירושלים מהמראה, אלא סתם פורמייקה שחורה. ואני אומר: אם כבר אז כבר - לכו על פרווה, לכו על הקצה בלי לפחד. למה למשל הדורמן בכניסה לא בדק לי את הבגאז'?

לעומת כל אלה, אפשר למצוא במינוס 1 גם כמה יתרונות ממשיים, כמו למשל הבר שמשתרע בפיתול ותופס את רוב השטח, כך שלאורכו יכולים לשבת בו זמנית 120 אנשים. גם האקוסטיקה הטובה (אחד הדברים החשובים בבר) ומערכת המיזוג וטיהור האוויר המשוכללת ראויים לציון, שלא לדבר על משחקי המכונות הקלאסיים - פקמן, פליקר ו-road show.

כל שנותר לי הוא לקוות שמינוס 1 לא יילך בדרכם של מיזמים דומים, כמו למשל "747" ז"ל, בר שעוצב בצורת מטוס, עם אותם כיסאות, חלונות של מטוסים, שנפתח פעם בפינת הרחובות מאפו והירקון. המטוס ההוא התרסק אחרי כמה חודשים. חבר שלי שהיה אחד הנוסעים, אמר לי שזה לא בגלל הקונספט, אלא דווקא בגלל הכיסאות. לא מספיק צריך לסבול אותם בטיסות, אז גם לשבת בהם כשאתה יוצא לשתות בירה?

'מינוס 1', נחלת בנימין 52 פינת רוטשילד. להזמנות וארועים: 052-6606948

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully