וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות טרישה ופרידה

זהר וידן

8.8.2007 / 15:38

ליאורה וגידו גרוסמן קיבלו בית מדוכא בכרכור והשיבו אותו לחיים עם הרבה אהבה צבע ובתקציב מינימלי

לפני שנתיים החליטו ליאורה וגידו גרוסמן לעזוב את העיר הגדולה והרועשת לטובת מקום קטן ושקט, והגיעו לכרכור. הם קנו את הבית מכינוס נכסים, וקיבלו אותו במצב גמור למחצה, כשהוא צבוע לבן מבפנים ומבחוץ. משיקולים תקציביים החליטו מראש, שעיצוב הבית יתבסס על צבע בלבד, ללא שינויים ושיפוצים במבנה.

ליאורה, בוגרת בצלאל, מאיירת ספרי ילדים ומרצה ב"שנקר" במחלקה לעיצוב גרפי ואיור, ציירה לבני משפחתה את ביתם בכרכור בעזרת בעלה, עורך וידאו. "זרמנו עם מה שהיה, לא שברנו קירות, ולא בנינו" אומרת ליאורה, אבל רוחם המיוחדת של שני אנשי היצירה, בהנהגת ליאורה, ניבטת מכל פינה בבית.

ליאורה היא קולוריסטית, ומושפעת מאוד מטרישה גילד, מעצבת טקסטיל בריטית, הידועה בעיצוביה הססגוניים. בנוסף, ספגה ליאורה השפעות מקסיקניות בעת טיול במקסיקו, שם ביקרה בביתה הכחול (La Casa Asul) של פרידה קאלו, ונחשפה לשפע הצבעים, שמשקף את חופש הביטוי ועוצמת היצירתיות של קאלו.

ליאורה, שמבינה בצבעים, כפי שהיא מעידה על עצמה, החליטה, קודם כל, לעטוף את הקירות החיצוניים של הבית בצהוב, המסמל את זריחת השמש וההתחדשות. לחדרי הבית פנימה בחרה בצבעים מרוממים, והתאימה אותם לייעודו של כל חדר: "תכלת גורם לריכוז, לכן צבענו בו את חדר העבודה של גידו". חדר השינה של הזוג צבוע בכחול כהה "צבע מרדים, שלא מחזיר אור, ויוצר חושך מוחלט לשינה".

לבנות אמבטיה לבד

ליאורה איירה את דלת הפלדלת בכניסה וגם חלקים בקירות הבית. ליאורה וגידו לא הגיעו עם תכנית מוכנה ליצור בית צבעוני. הצבע והציורים באו, כדי להסתיר פגמים, או לחדש דברים ישנים. מעקה המדרגות, למשל, נצבע ואוויר בעלים ולימונים, כדי להסתיר את טביעות הידיים של העוברים. "זה הלך רחוק בגלל הבית המסוים הזה" אומר גידו. "דלת הכניסה לא מצאה חן בעינינו, אך לא היה תקציב לקנות דלת חדשה, יפה יותר, אז ליאורה הפכה את הדלת הקיימת למשהו שנאהב".

אפילו הרהיטים בבית, חלקם וחלקם נמצאו ברחוב, שופצו ונצבעו על-ידי ליאורה. חדר האמבטיה נבנה גם הוא על פי עקרונות הצבעוניות והנוחות של ליאורה וגידו. את ארון חדר האמבטיה הזמינו אצל נגר חדרי ילדים, והוא צבוע כחול וירוק. את האמבטיה בנו במיוחד לאחר שחיפשו בקטלוגים שונים, ולא הצליחו למצוא את מה שרצו מבחינת גודל, גובה ואפשרויות שונות. "הקבלן אמר לנו, שאם נזמין מחו"ל מה שאנחנו רוצים, זה יהיה מאוד יקר, ואפשר כבר לבנות את האמבטיה לבד". את האריחים לאמבטיה הזמינו מרוחמה שרון, ובנו ספסל ישיבה לבקשתה של ליאורה.

גודל האמבטיה לא סטנדרטי, והיא גבוהה יותר, כדי שתהיה מעין בריכה.

החדר של עלמה - הכי מושקע

חדר הילדים של עלמה ביתם, הוא המושקע ביותר בבית, לטענת ליאורה. החדר צבוע ורוד לפי בקשתה של עלמה, והריהוט הוא מחברת "חמישה נגרים". את מנורת הקריסטל לחדר בחרה הילדה בעצמה, והיא המנורה היקרה ביותר בבית. מבחינת ליאורה וגידו זו הממלכה של עלמה, והיא צריכה להרגיש בה נוח, ולאהוב את החפצים ואת החדר. על הקיר בצד מיטתה מצוירות שושנים אדומות, שמסתירות טביעות רגליים וידיים של הילדים שבאים לשחק. "נלקח בחשבון שיש בבית ילדים ושני כלבים, אומרת ליאורה, "הם נוגעים ומלכלכים, ואף אחד לא נזרק החוצה רק כדי שהבית יישאר סטרילי, לכן אני מציירת על הקירות".

הצבעוניות חוגגת לא רק בבית. היא נמשכת לגינה, שבעונות הפריחה אפשר למצוא בה כל צבע אפשרי. ריהוט הגינה מורכב משולחן וכיסאות ישנים שליאורה צבעה בירוק, צהוב, ורוד ועוד.
ליאורה וגידו מעידים שבהתחלה, כשקנו את הבית, הוא לא היה בית חלומותיהם, אבל עכשיו, לאחר שהפכו אותו למקום, שמשקף את אופיים, הם פשוט מאוהבים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully