וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר אור?

לרה רוטר

31.7.2007 / 17:20

3 שעונים מעוררים לא קונבנציונלים שבטוח יעירו אתכם, אבל עם סף עצבים גבוה במיוחד

המעבר ממצב השינה לערנות, הוא אחד מהתמודדיות הקשות ביותר לבני המין האנושי, הנדרשים להתמודד איתו יום אחר יום. להקיץ אינו עניין נעים ומכיוון שכך גם אינו עניין קל לביצוע.

השעון המעורר שניצב לרשותנו עד היום, אלקטרוני, טכנולוגי, מעוצב או סתם פשוט, לא עוזר להפוך את התהליך לפשוט או נעים יותר. להיפך. הצלצול החד, המטרטר והמקפיץ לא נעים ובד"כ גם לא מוכיח עצמו כיעיל. אך הזמנים מתפתחים ומביאים איתם מעצבים יצירתיים וטוב שכך, ולאלו מאיתנו שאין להם זאטוט או שניים שיקפצו להם על הראש כל בוקר, הנה כמה שעונים מעוררים הכוללים פטנטים חדישים. הכל כדי שהמצב ייעשה יותר נוח.

שעון כרית

Ian Walton, בוגר המגמה לעיצוב תעשייתי ב- National Collage of Art & Design בדבלין, עיצב, יחד עם הקולגה שלו Eoin McNally , את ה- GLO PILLOW. מדובר בכרית לכל דבר, אשר משמשת בנוסף כשעון מעורר המעיר בעזרת תאורה. העניין הוא פשוט: מכוונים את השעון החבוי בתוך הכרית לשעת ההתעוררות הרצויה. 40 דק' לפני מועד ההתעוררות, הכרית מתחילה לזרוח ומביאה את השרוי בשינה להתעוררות הדרגתית. ככל שזמן היקיצה מתקרב, האור נעשה חזק יותר. לדברי המעצבים, תהליך ההתעוררות שמעניקה הכרית, דומה ביותר לתהליך היקיצה הטבעית שנעשה תחת כיפת השמיים והם מבטיחים שהתעוררות שנעשית בדרך זו, תביא לתחושת ערנות ולויטאליות לאורך כל היום. הכרית כוללת בתוכה לוח תצוגה המאפשר לראות את השעה כשחפצים בכך.

שעון מעופף

פטנט נוסף, אשר זכה במקום השלישי בתחרות הבינלאומית לעיצוב בטייוואן, נהגה וייוצר ע"י המעצבת Ena Macana . Macana לא כל כך התמקדה בלהנעים את זמנו של המתעורר אלא הקפידה לוודא שההתעוררות אכן תתבצע. השעון ששמו BLOWFLY, עוזב את בסיסו המוצב על שידת המיטה והופך לחרק מעופף וטורדני בשעת ההתעוררות המיועדת. לדברי המעצבת, רק מי שער לחלוטין, יכול לתפוס חרק בעת מעופו. וזה הרעיון. השעון לא מפסיק להתעופף ולהשמיע זמזומים עד שלא תופסים אותו ומחזירים אותו לבסיסו. נשמע סיוט לא? אבל בהחלט משיג את המטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שעון שטיחון

דרך אחרת, קצת יותר נעימה, הינה שעון מעורר המוטמן בתוך שטיחון. על הרעיון הזה חשבו Sofie Collin ו- Gustav Lanberg מאוניברסיטת Lund בשוודיה. שעון זה, המכיל בתוכו חיישני כבידה, יפסיק לצלצל רק אם ידרכו עליו, מה שמאלץ, את הדורש יקיצה, לצאת מהמיטה ולעמוד. לבעיות יקיצה חמורות במיוחד, ממליצים המעצבים להניח את השטיחון רחוק מהמיטה, כך שידרשו גם כמה צעדים כדי לכבות את השעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully