וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הפנים ליאכטה

אודית לורן בלקין

29.7.2007 / 14:32

מבחוץ נוף פנורמי אינסופי של ים וחופים ומבפנים שטיחים מצמר ארוג, רהיטי עץ וערסל - דירה באחד מבנייני המרינה בהרצליה

תחושת התפעלות עצומה מתעוררת עם הכניסה לדירה הגבוהה באחד הבניינים במרינה בהרצליה. העיצוב משלב מוטיבים וצבעים מן החוץ עם סגנון אישי על פי טעמו של בעל הבית, וברקע - נוף פנורמי אינסופי של ים וחופים, הנשקף מחלונות המסך העצומים. נירית ברנר, רלו שץ ורוני לב ממשרד נירית ברנר אדריכלים אחראיות לתוצאה המרהיבה.

נתוניה הבסיסיים של הדירה - משולש חד זווית, בשטח כולל של כ-150 מ"ר - היוו מקור לקשיי תפקוד בחללים צרים וארוכים. התחשבות בנוף, תחושת מרחב ואווירה היי-טקית, תוך כדי שימוש בקווים וגוונים נקיים ומינימליים, כדרישתו של בעל הבית, שימשו בסיס לפתרון הבעייתיות על ידי חלוקה מחודשת של הדירה.

קיר מעוגל, שנצבע בטקסטורה ובגוון המזכירים חול ים רך ונעים, נבנה על חשבון חדר באזור הכניסה לדירה ואיפשר את יצירתו של החלל הציבורי הגדול שבו סלון ומטבח. הקו העגול שמקור השראתו בגלי הים חוזר על עצמו בהנמכת התקרה במטבח, שבה הוסתרו מערכות שונות, ומשמש מעין משפך וירטואלי המפנה את המבט לנוף.

באזור זה של הדירה ניגודים משלימים לרוב. מול קווים רכים בכניסה ובמטבח עומדת זווית חדה בפינת ההסבה בסלון. מול שטיחי צמר שעירים המקנים תחושת רכות וליטוף עומדים רהיטים בעיצוב מינימלי של קווים ישרים. מול צבעים רכים ובהירים - צבעים חומים ושחורים.

המטבח כרהיט

דרך שמונה חלונות המסך (ששניים מהם חוזרים גם בחדרים) נשקף הנוף הפתוח. כדי להסתיר את הווילונות החשמליים המיועדים להצללה, עובו הקירות ונוצלו גם להשתלת רמקולים. הסלון נחלק לשניים. בחלק אחד, פינת טלוויזיה ובה ספות עור שחור (נטורה), שולחנות נמוכים בקווים ישרים (רהיטי תות) ושטיח צמר ארוג מחוטי לבד בגוון בהיר (שטיחי איתמר). הקיר הפנימי היחיד בפינה זו נוצל להתאמת שידה עשויה מתכת צבועה בגוון כסוף ומשטח עליון עשוי אבן ציפחה (יפרח בן צבי) שמעליה טלוויזיה בעלת מסך שטוח.

בחלק השני של הסלון, פינת הסבה ובה ספה ושולחנות נמוכים בגוונים בהירים של לבן ואפור (הביטאט) ושטיח פלוקטה עשוי שערות צמר לבנות ארוכות (רהיטי תות). לניצול הזווית החדה, דמוית חרטום של אונייה, נתלה בשרשרת עשויה חוליות מתכת ערסל שקוף (נטורה) שדרכו אפשר לראות את הנוף. הערסל, שהישיבה בו דומה לתנודה על פני מים, מקנה תחושת נוחות ורוגע ומשמש אטרקציה מרכזית בדירה.

המטבח הוא חלק בלתי נפרד מהסלון. האי, העשוי עץ דג’ו (הייטאצ’) שלצדו כיסאות בר בקווים עדינים, משמש לאחסון, משטח עבודה וכשולחן אוכל גבוה. תחושה של זרימה נוצרת באמצעות שורה של חמישה גופי תאורה זהים שתלויים מעליו (לייט פורמס - S.T אור) ומכוונים אף הם את המבט לנוף. משטח קוריאן בגוון בהיר ומקרר מצופה נירוסטה תורמים לאווירה ההרמונית.

מסדרון קצר מוביל אל המרחב הפרטי של הדירה, שבו מצויים חדר שינה ראשי התופס את מרב השטח, חדר עבודה ושירותי אורחים. שלוש הדלתות לחדרים שקועות במשקוף נסתר, צבועות בגוון זהה לקיר ונעלמות כמעט לחלוטין בחלל. כל אזורי הבית, פרט לחדרי הרחצה, רוצפו אבן בגוון חול מדגם קרמה מרפיל סלקטד 60x60 ס"מ (זהבי עצמון).

עור חום וכפתורי נירוסטה

בחדר השינה הראשי חלל מרכזי המיועד לשינה וחדר רחצה גדול מאוד. הכניסה לחדר היא דרך מבואה קטנה המשמשת חדר ארונות; אלה עשויים עץ אלון בגוון ונגה עם פסי נירוסטה (יפרח בן צבי). בחלל השינה מיטה וגב מיטה, במידה גדולה במיוחד, שעוצבו בהשראת גוף תאורה מפרופילים של נירוסטה בשילוב עור חום וכפתורי נירוסטה (בן צבי).

השידות בצד המיטה שמשמשות לאחסון ושידת הטלוויזיה ממול עוצבו ברוח זהה לארונות הקיר במבואה. בין האביזרים שנבחרו בקפידה להשלים את התמונה: כורסת עור ומראה במסגרת עור (רהיטי תות) שמתאימות בדיוק לשטיח העור העשוי שתי וערב (נטורה) ולגופי התאורה העשויים נירוסטה ועץ כהה.


חדר הרחצה מסופח לחדר השינה באמצעות דלת זכוכית וויטרינה קבועה בקיר, שדרכה משתקף הנוף. בחדר הרחצה חלל מרכזי ובו ג’קוזי ענקי, משטח וכיור וחללי משנה שבהם מצויים המקלחת והשירותים, מופרדים בדלתות זכוכית להשגת אינטימיות. רצפת החדר עשויה שברים בליטוש מט של אותה אבן המצויה ביתר חלקי הדירה וביניהם רובה בגוון חול דומה. הגבהים השונים של שברי האבן והרובה מקנים תחושה של מדרכה המזכירה חלוקי נחל. הריהוט בחדר עשוי עץ דג’ו בדומה למטבח.

על המשטח מונח כיור אבן (בופי). התזת חול על דלתות הזכוכית (בר אור מראות) ועיצוב גופי התאורה מותאמים בדוגמתם לצורת שברי האבן בריצוף. גופי התאורה שלצד המראה דמויי לפידים מודרניים ועשויים נירוסטה שתואמת את הכלים הסניטריים. מוטיבים דומים מופיעים בחדר הרחצה המיועד לאורחים.

בצד השלמות שהושגה בעיצוב, בדירה גם לא מעט פתרונות פרקטיים. הממ"ד, לדוגמה, צמוד למטבח, משמש מזווה ובו ארונות אחסון גדולים. בכניסה לדירה מוסווה ארון החשמל במבואה בנויה ממגירת עץ הניצבת על גבי רגל דקורטיבית ומעליה מראה המשמשת למעשה דלת לארון.

תאורה טבעית שוטפת את הדירה במשך רב שעות היום. בשעות הערב, לאחר שקיעת השמש בים, מתוספים לנצנוצי האורות של חופי הרצליה ותל אביב ספוטים רבים וגופי תאורה (S.T אור) ששוטפים את הקירות בעדינות וצובעים את הדירה בגוונים רכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully