וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכול ושתה כי מחר נמות

לרה רוטר

28.7.2007 / 10:00

כלים גרנדיוזיים הניזונים מחזון המשתה האחרון, קערות הניצבות על רגלי אריה וגביעי משתה בעלי ידיות פומפוזיות - הקרמיקה של יעל ירזין

"חוברות בורדה ישנות, מגזינים, תוויות של פלאן או ג'לי, תמונות מספרי בישול ישנים, צעצועים מפעם, תיק יפה שאני רואה ברחוב, כל דבר מצית את הדמיון שלי. וזה לא מפסיק 24 שעות ביממה", מתוודה בפני אמנית הקרמיקה יעל וונס ירזין, בעודנו יושבות בסטודיו שלה השוכן באזור התעשייה הישן ברמת השרון.

ירזין (40) יוצרת בקרמיקה מזה ארבע שנים תחת השם VONS. למרות שאימה, דליה וונס, היתה קרמיקאית מצליחה שפעלה ביחד עם חברתה הטובה תחת השם "דליה וללי", הגיעה יעל אל העיצוב באותו החומר לגמרי במקרה.

"אמא רצתה שאלמד מקצוע. קרמיקה לא נחשב אז מקצוע. רפואה, הוראה, עיצוב גרפי, כל מה שיוצאים ממנו עם תעודה היה בסדר, כך שלמרות שתמיד הייתי אמנית בנשמתי, פניתי ללימודי גרפיקה. תחום העיצוב הגרפי מבטא רק את חציי כי יש בעבודות שלי מן הדיוק והפרפקציוניזם אבל החצי השני שלי דורש את חופש היצירה, את חוסר הגבולות ואני חושבת ששני החלקים האלה מאישיותי משתקפים בעבודות שלי".

הקולקציה הנוכחית של וונס היא בעצם הקולקציה המגובשת הראשונה שהיא מוציאה תחת ידיה. "עד עכשיו הייתי עסוקה בבדיקות חומרים, צבעים, טמפרטורות שריפה, רציתי להגיע למוצרים הכי איכותיים שיצדיקו ויישמרו את היצירה שלי. למשל צבע הזהב בכלים שלי, נצבע מזהב אמיתי 14K וצבע הכסף זו בעצם פלטינה ולא כסף, וזו מסקנה שנלמדה תוך ניסיונות כי ראיתי שהכסף משחיר עם הזמן, ואופי היצירה משתנה עקב כך, אז הבנתי שאני צריכה לעבוד עם פלטינה כדי שהצבע יישמר".

ויקטור-ויקטוריה

קולקציית הכלים של VONS מתחלקת לשני סגנונות עיקריים המאוגדים תחת השם "ויקטור- ויקטוריה". הקו של קולקציית ויקטור מאופיין בכלים גראפיים בעלי צורות נקיות, עם זיקה חזקה לפרסום ולגרפיקה של שנות ה-40 וה-50 באמריקה ומשלב שימוש הומוריסטי של טקסטים בשפות שונות. קו זה כולל קערות הגשה, מאפרות, תמונות לתלייה על הקיר, כלי אמבט, כוסות למכשירי כתיבה, צלחות הגשה ועוד.

הקו של קולקציית ויקטוריה שונה לגמרי, למרות שעדיין ניתן לזהות שמדובר בחותם של אותה האמנית. זהו קו הדוניסטי, מלכותי בהשראת תקופת הבארוק והרוקוקו. כלים גרנדיוזיים הניזונים מחזון המשתה האחרון ומייצרים אווירה התואמת את האמירה "אכול ושתה כי מחר נמות". קערות הגשה הניצבות על רגלי אריה, גביעי משתה בעלי ידיות פומפוזיות, כלים לקיסמים עם מטבעות מוזהבים וכלים לסוכר בעלי ידיות ארוכות ומוזהבות הם המאפיינים את הקו של הקולקציה הזו.

וונס ירזין, ג'ינג'ית, גבוהה עם פנים חינניות היא אמנית בנשמתה. ללא הרף עוברות בראשה מחשבות על יצירה, ידה לא מפסיקה לרשום "ואם אני לא נוגעת לפחות פעם ביום בחומר, אין לי קיום" היא טוענת. אפשר ורצוי לבקרה בסטודיו שברמת השרון, למרות שיצירותיה משווקות כעת גם במס' חנויות. החוויה משתלמת.

מחירים:
קולקציית ויקטור: 92-528 ש'
קולקציית ויקטוריה: 90-3,800 ש'

סטודיו VONS, רח' החרושת 5, אזור התעשייה מורשה, רמת השרון. טל' : 054-7731010; סוהו, דיזנגוף סנטר ת"א; 'מקום', רח' התומר 30, רמת השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully