וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוברזון פותח

לרה רוטר

26.7.2007 / 14:56

הוא התייחס לדלתות כמו לבגד. שם דגש על צבע וחומרים והתעכב על אזורים שדרשו טיפול מיוחד - באופנה זה המחשוף, בדלתות זה אזור המנעול

בעמדו בפתח הגיל השלישי, נפתח מעצב האופנה גדעון אוברזון גם לתחום הארכיטקטורה. הפרויקט הראשון שלו בתחום, הוא עיצוב דלתות לחברת "רב-בריח". "תמיד רציתי לעסוק באדריכלות" הוא מתוודה "כשהתחלתי את לימודיי, התכוונתי ללמוד אדריכלות ואפילו באמת למדתי קצת, אני לא ממש יודע איך זה קרה, אבל אחרי תקופה קצרה, מצאתי את עצמי פתאום בתחום עיצוב האופנה. אני חושב שעכשיו זה הזמן להשלים את המשבצת הזו שתמיד התעניינתי בה".

אוברזון עיצב 7 דלתות כניסה, בהשראת עולמות וסגנונות אופנה שליוו את מהלך שנות המאה ה-20.

מה הן ההשראות המדויקות שהשפיעו עליך בעיצוב הדלתות?

"יש דלת אחת שעוצבה כמזוודה עתיקה. פעם, היו מרקעים מסגרות מתכת למזוודות בכדי שלא יתפרקו לאורך המסע. דלת ה-TRUNK עוצבה בהשראת המזוודות העתיקות האלו, היא בעלת מסגרת מתכת מרוקעת במסמרים והידית שלה היא כידית מזוודה המתרוממת ומשמשת כנוקר. הדלת הזו קיימת בשני סטים של צבעים: בשני גוונים של אפור ובבז' משולב בחום."

"דלת ה-DECO עוצבה בהשראת ריהוט הארט דקו. ההשפעות מתבטאות בעיקר בחומרים מהם הדלת עשויה, עץ ומתכת ניקל, היוצרים שילוב של גוון מאט ומבריק. ה- FUSION היא דלת מעץ עם חלונות מזכוכית חלבית. זו דלת יותר אלגנטית ויותר רכה. אני חושב שלא לכל אחד מתאימה דלת ממתכת נוקשה והעץ הוא יותר רך ויותר מעונב. לכן, הייתי מייעד את הדלת הזו לכניסות של בנקים, של משרדי עורכי דין או לאנשים שהאופי שלהם מעודן יותר."

עד כמה שונה עיצוב דלתות מעיצוב אופנה?

"שונה לגמרי. הדלתות הן נתון קבוע. צריך להתחשב בצורה שלהן, במנגנון הבטיחות שלהן. לא היתה לי אופציה לשחק עם הצורה, למשל לעצב דלת משולשת. לכן, אם נדבר בשפה של עיצוב אופנה, מה שעשיתי לדלתות של רב בריח, זה בעצם עיצוב בצד של הטקסטיל בעוד הצד של הדיגום ניתן לי מראש. במקום שנותר לי, התייחסתי לדלתות כמו לבגד. שמתי דגש על הצבעוניות, על החומרים, ממש כמו בציור והתעכבתי על אזורים שדרשו טיפול מיוחד. בתחום האופנה האזורים האלה הם בדרך כלל אזורי המחשוף או החגורה. בדלתות זה איזור המנעול. שמתי לי למטרה לפאר דווקא אותו."

נהנית?

"מאוד. מבחינתי הדלתות שעיצבתי הן משהו שלא היה קיים בשוק. הן המונו-קיני בשטח הדלתות. הן עיצוב אופנת הגברים שאף פעם לא עשיתי."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למה הדלתות הן עיצוב לגברים?

"כי דלת מבחינתי זה אובייקט גברי, בעוד אופנה זו אישה. ולא יעזרו הויכוחים בעניין. זו דעתי."
את כל הדגמים מהקולקציה החדשה ניתן להשיג במידת כנף דלת בודדת או דלת דו-כנפית.

מחירים: 7,000-15,000 ש'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully