וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופי נוח

יעל צור

23.7.2007 / 13:28

זהו בית בשכונה של בתים צמודים, שנבנו בשנות ה-60 על שטח בנוי של 72 מ"ר, שהסתגל בכיף לשינויים שהתרחשו שמסביבו ובתוכו

בשנות ה-60 הוא נבנה כבית קטן, בן 72 מ"ר, בשכונה במרכז הארץ. לאחר שנתיים הוא עבר שינויים בפעם הראשונה: תכנון חדש של החדרים, הסרת תקרת הרביץ מהתקרה וחשיפת הקורות, הקמת גלריה מתחת לגג. לאחרונה הוא עבר רק מתיחת פנים קלה, בעיקר של צבע ושל החלפת המטבח, כי הסתבר שהשיפוץ הראשון עומד במבחן הזמן.

זהו בית בשכונה של בתים צמודים, שנבנו בשנות ה-60 על שטח בנוי של 72 מ"ר. תחילה נכנסים לתוך סמטה המובילה לבית. מגלים אותו אט-אט, וכבר כשעומדים מולו נכבשים. עוברים את חומת הבלוקים הצבועה בגוון צהבהב, עולים במדרגות טרה קוטה ומגיעים לשער ברזל צבוע באפור, שלצדו עץ אשכוליות נושא פרי, ואז - הכניסה.

בעלי הבית, האדריכלים זיוה ואילן תמיר, קנו אותו לפני כ-17 שנה וחיו בו כשנתיים, כאשר הם לומדים את הבית, עוקבים אחר האור ובודקים כיצד הוא עובר בחלל, ומתכננים את השינויים: איזו חשיבות תינתן לחלוקה מחודשת של החדרים, כיצד יתכננו את שטחי הגינה הקדמית והאחורית וכד’. במסגרת התכנון ישבו ושרטטו תוכניות שונות עד אשר הגיעו לנוסחה הנכונה: להשאיר את הפרופורציות המתאימות תוך התחשבות בסביבה השכנה.

לכן, למרות שקיבלו אישור להגביה את הגג, הוא נותר בגובהו המקורי. אבל מעל לשטח המטבח והסלון הוסרה תקרת הרביץ המקורית, נחשפו קורות העץ והחלל שנוצר מתחת למשולש הגג הפך לגלריה, שבה מוקמו חדר עבודה וחדר השינה להורים. רק באיזור חדרי הילדים, בקומת הכניסה, נשאר הגג כפי שהיה.

לאחר החלטה על המבנה והצורה, נקבעו החומרים והצבעים. עד היום, לאחר יותר מ-10 שנים מהשיפוץ הראשוני, התבררו החלטות אלה כנכונות וטובות. לריצוף נבחרו אריחי טרה קוטה. בקומה העליונה נעשה שימוש רב בעץ ובריצוף של הקומה העליונה.

בפינת העבודה והטלוויזיה נותרו הקורות בצבען הטבעי, ועליהן נמשחה לכה. בפרוזדור ובחדר השינה הן נצבעו בגוון בהיר. החלונות בכל הבית עוצבו בצורה קשתית והמסגור הוא ברזל (פרופיל בלגי) צבוע בגוון שמנת.

שינויים ועדכונים

לאחר שילד אחד בגר ועזב ונשארו שניים, נעשה שיפוץ נוסף בבית . במסגרת השינוי החדש לא הוחלפו החומרים הבסיסיים בבית, אבל שונו הצבעים הישנים. הבית היה צבוע כולו לבן. עתה הקירות הם זהובים. המטבח הישן הוחלף במטבח חדש.

גוון ארונות האחסון התחתונים הוא שמנת, והארונות העליונים הם שילוב של זכוכית חלבית ונירוסטה. גם המכשור החשמלי "עלה כיתה". נקנה מקרר גדול יותר, הכיריים הוחלפו בכיריים בסגנון תעשייתי והם מוקמו בגומחה מיוחדת, שנוצרה על-ידי "דחיפת" קיר המטבח אל תוך חלל חדר הכביסה.

כמו כן נעשו שינויים בחדרי הילדים. לבן הבוגר ניתן החדר הקטן, והבת קיבלה את החדר הגדול. נפתחו בחדרים דלתות יציאה לעבר הגינה, כדי ליצור בחדרים אלה תחושה של גודל. הפתחים מוסגרו בפרזול בלגי צבוע בגוון שמנת והתריסים עשויים מעץ.

במסגרת השינויים והעדכונים הוחלפו גם גופי התאורה, לגופים בגוון מתכתי. השילוב בין קורות העץ, רצפת הטרה קוטה והקירות הצהבהבים עם גופי התאורה באפור מתכתי יוצרים סגנון מעניין ונעים.

הגינה, כמו חלקים אחרים בבית, הוכיחה את עצמה כנכונה גם היום, לאחר 15 שנה. בעלי הבית השתמשו אז בחלק מפסולת הבנייה כדי ליצור מפלס שאליו עולים בשתי מדרגות. מפלס זה נמצא בחלק הקיצוני-שמאלי (כשניצבים עם הפנים לחצר), ולכן אינו מהווה המשך ישיר של הבית.

כך נוצרה תחושה של שטח גינה גדול יותר, עשיר ומרווח. הגבהה זו משמשת כפינת ישיבה. בדרך אל אותה פינה מוגבהת עוברים תחת פרגולות בנויות מעץ, שעליהן משתרגות גפנים, והפינה היא מעין עולם בפני עצמו, מוצל באופן קבוע ומשתנה לפי עונות השנה: השלכת, הפריחה והבשלת הפרי. העצים נשתלו רק לאורך הגדר, ולא במרכז הגן, וגם זה יצר תחושה של מקום רחב ידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully