וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייבש ולתלות

לרה רוטר

21.7.2007 / 10:40

העובדה שההולנדים שוטפים כלים אחרת מאיתנו, הביאה את המעצבת הירושלמית, נעמי גרשטיין, להגות את "אבויויו" - מתקן מעוצב לייבוש כלים

מנשא הכלים "אבויויו" (שק קמח בירושלמית), הוא פרי יצירתה של המעצבת הירושלמית, נעמי גרשטיין, אשר הספיקה במהלך שלושים ושתיים השנים של חייה, ללמוד פילוסופיה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן גוריון, להשלים חמש שנות לימוד בבית הספר "ריטפלד" לאמנות ועיצוב, שבאמסטרדם, להלחם בסרטן השד ולנצח, לעבוד כאסיסטנטית של אביה, האמן דודו גרשטיין ולפתוח סטודיו משלה בדרום ת"א.

הרעיון ליצירת מנשא הכלים, הגיע לגרשטיין כהברקה, לילה אחד לפני השינה. "בזמן שלמדתי ב'ריטפלד', התפרנסתי מעבודות ניקיון וגיליתי שההולנדים שוטפים כלים אחרת מאיתנו. הם טובלים את הכלים במים עם המון סבון ואז מייבשים אותם במגבת. הכלים יוצאים מאוד מבריקים אבל העבודה היא סיזיפית. יום אחד זה היכה בי, צריך להמציא משהו שישלב בין שתי הפעולות ויחסוך מאמץ וזמן. זה הסיפור שמאחורי מנשא הכלים אבויויו".

המנשא פותח בצורה החוסכת מקום, מייבשת את הכלים במהירות ומונעת טפטופים על השיש והיווצרות של עובש ולכלוך. המנשא עשוי מגוף נירוסטה הבנוי מיחידה אחת, שעליו מושחלת מערכת כיסים מבד סופג. את מערכת הכיסים ניתן להסיר ולכבס בעת הצורך, כמו גם להחליפה בחדשה. מערכת הכיסים נתפרת ע"י גרשטיין עצמה בתפירה כפולה, ומבטיחה איכות מוצר גבוהה במיוחד. "ניסיתי להוציא את מלאכת התפירה החוצה למתפרה, אבל התוצאות לא היו מספיק טובות, כך שנכון להיום אני ותופרת נוספת מופקדות על העבודה".

מנשא הכלים יועד לייבוש כלים, אך בשל מראהו הנקי והנעים, ניתן בקלות לחשוב כיצד להמירו לשימושים נוספים כמו אפסון ציוד לתינוק, כמו חיתולים ומגבונים לחים או להשתמש בו כארגונית לניירות משרדיים. בשל עמידותו למים, אפשר אפילו להציבו בחדר האמבטיה כנושא השמפו, המרכך והסבון.

את "אבויויו" ניתן להשיג בשני דגמים, האחד מיועד להצבה על גבי השיש והשני כולל שני ברגים, לתלייה מהקיר ומיועד למטבחים עם משטח עבודה קטן. בעתיד הקרוב מתכננת גרשטיין לייצר מנשא דומה המיועד להחזקת סכו"ם ולהרחיב את שטח השולחן המשרדי בעזרת מערכת כיסים שנתפסת בקצה השולחן לאחסון ציוד משרדי.

לצד המייבש

בנוסף לעיצוב מוצרים לבית, עוסקת גרשטיין בעיצוב תיקים, תיקיות וארנקים מיריעות שלטי חוצות. את הרעיון לכך קיבלה בהשראת חברה שוויצרית, בשם Frei Tag, המייצרת תיקים מיריעות המוסרות ממשאיות. "זה מאוד מצחיק מה שקורה עם Frei Tag כי הלקוח בעצם מקבל תיק מלוכלך מיריעות שעברו מסעות בדרכים. ובכל זאת זה מותג מאוד מצליח וההתלהבות מהתיקים שלהם היא עצומה.

אני רוצה להיות ה- Frei Tag הישראלית ואני כבר במגעים עם חברת פרסום גדולה ליצור אתר כדוגמת האתר של Frei Tag שדרכו הלקוח יוכל לבחור את יריעת השלט שממנה הוא רוצה שהתיק שלו ייוצר. אין למפרסמים מה לעשות עם היריעות האלה לאחר שהן מוסרות משלטי החוצות אז עדיף כבר להפוך אותן לתיקים, תיקיות או ארנקים".

מחירים:
מנשא כלים: 265 ש'
מנשא תלוי: 220 ¤ ש'
סט כיסים להחלפה: 110 ש'
תיקים: 200-250 ש'
תיקיות: 65 ש'
ארנקים: 45 ש'

את "אבויויו" ניתן להשיג ב'חדרים', רח' סלמה 48, ת"א; קסקו, פלורנטין 3, ת"א; בסטודיו של גרשטיין בתאום טלפוני מראש, טל': 077-2155117.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully