וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נעולה על אקולוגיה

לרה רוטר

12.7.2007 / 14:01

אפרת פלג יוצרת עבודות אמנות לתלייה בחללים שונים, ממקלדות מחשב מפורקות ומשברים של קליפות ביצים

היא עובדת מתוך תחושות בטן עמוקות, שהופכות פיסה אחר פיסה ליצירה שלמה - אפרת פלג (44), הופכת את החלקים לכדי שלם ולהיפך. חשוב לה להדגיש שאדם יכול לאסוף את חלקיו ושכולנו, כמו כל דבר אחר בעולם, מורכבים מאינספור פיסות.

פלג יוצרת עבודות אמנות מחומרים מגוונים ובטכניקות שונות, המיועדות לתלייה בחללים שונים. מאחורי כל עבודה מסתתר סיפור אישי. עבודת הנמלים, למשל, מסמלת את עבודתה הקשה של פלג, בניסור והדבקה של מקשי מקלדת והפיכתם ליצרות אמנות. הנמלה מבטאת את אהבתה של האמנית לעבודה קשה ומסמלת את החריצות.

העובדה שהיה צורך לנסר את המקשים אחת-אחד באופן פרטני ובעבודת יד, לא הרתיעה את פלג. "זה מה שאני עושה כל היום", היא מסבירה, "אני ממש מכורה ליצירה. לפרנסתי, אני עובדת כאסיסטנטית של אמן ארבע פעמים בשבוע, יתר הזמן אני בבית, שמשמש לי גם כסטודיו, עמלה על היצירות שלי".

החודש מוצגות חלק מעבודותיה של אפרת ב"פורמה - בית העיצוב לפרטי ריהוט", במסגרת פרויקט אשר חושף מעצבים צעירים בתחילת דרכם. עד ה-20 ביולי, יוצגו שם שלוש עבודות של פלג. האחת, עשויה כולה משברים של קליפות ביצים, המודבקים אחד לשני ויוצרים אימאג' של ביצה שלמה. עבודה זו מבטאת באופן הטוב ביותר את המוטו של פלג שהשלם בנוי מחלקים.

עבודה נוספת היא דימוי של ילדה הקופצת על החבל. הדימוי מורכב כולו ממקשי מקלדת, והעבודה באה להראות כי גם בתוך עולם ההי-טק הקר והמנוכר ניתן למצוא איים של נאיביות וילדותיות.

דג זהב העשוי פיסות, פיסות של אלומיניום המחוברות במסמרות פליז על גבי לוח עץ, הוא העבודה השלישית המוצגת החודש בפורמה, הדג מספר את סיפור ה"מה היה קורה אילו....". פלג מתוודה: "אני מתעסקת בשאלה הזו הרבה, היא מעניינת אותי בכל מיני מישורים. מה היה אילו היה לי יותר כסף או דברים כאלה, אבל גם איזה שלושה דברים הייתי בוחרת לתקן בי אם היו ניתנות לי שלושת המשאלות. זו התעסקות שעוזרת לי הרבה פעמים לבנות את עצמי, לתת לעצמי דין וחשבון".

עבודותיה של פלג נעשות בשיטות מגוונות "מגרה אותי העיסוק בחומרים שונים ובטכניקות שונות", החשיבה שלה היא אקולוגית "אני ממש מנסה לעבוד כמה שיותר עם חומרים טבעיים וכמה שפחות עם פלסטיקים למיניהם. אני לא פאנאטית של אקולוגיה, אבל חשוב לי להתחשב בזה. אני גם מנסה בעבודותיי למחזר כמה שיותר כדי לתרום לאקולוגיה" היא מסבירה.

פלג מדווחת שהגימור של העבודות מאוד חשוב לה. "העבודות שלי נראות טוב גם מאחור, למרות שאף אחד לא רואה אותן משם, זה כן עניין פאנאטי אצלי". אל פורמה הגיעה פלג בעקבות כתבה שקראה בוואלה בית על פרויקט "חושפים מעצבים".

אפרת פלג בפורמה- בית העיצוב לפרטי ריהוט, משכית 27, הרצליה פיתוח. טל' 09-9574314

מעצבים הרוצים להשתתף בפרויקט של פורמה מוזמנים לשלוח לפורמה דוגמת עבודה וצילום, באמצעות המייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully