וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי וטעייה

לרה רוטר

4.7.2007 / 13:18

עידו לאור לא סובל מסגרות. הוא מעולם לא למד עיצוב בצורה מסודרת ומשתדל לחרוג מכל חשיבה סכמטית מקובלת

עידו לאור (36), מעצב פנים, רהיטים וגופי תאורה, הוא אוטודידקט שלא מתחשב בגבולות של מותר ואסור. הקו המנחה אותו ביצירתו הוא שילוב בין חומרים ועולמות שונים. בדירת שלושה חדרים בת"א הוא מתגורר עם אשתו, בתו והכלב, בנוף מעוצב, מלא בגימיקים, המאפשרים לטענתו תנאי מחייה יומיומיים, נוחים ופונקציונליים.

כך למשל ליד דלת הכניסה לבית מוצב פורט לכסף קטן כדוגמת אלו הנמצאים באוטובוסים "כשחוזרים הביתה מרוקנים את הכיסים לתוך פורט הכסף, ואז כשבא שליח מיד משיגים כסף קטן. זה גם מונע מהמטבעות להיות פזורים בכל הבית", ממחיש לאור את הרעיון. במטבח מעל למדיח הכלים, מוצב גוף תאורה השתול בתוך ראש של ברז אמבטיה: "אני אוהב לקחת אלמנטים השייכים לחלל ספציפי אחד ולהעתיק אותם מחוץ לקונטקסט", הוא מסביר.

הוא אף פעם לא למד בצורה מסודרת ואת ניסיונו רכש בשיטת הניסוי והטעייה, בזמן שעיצב את חלל דירתו.

"כשנכנסנו לדירה ידענו שהיא צריכה לעבור שיפוץ. החלטתי שאני לוקח את זה על עצמי. תמיד התעניינתי בעיצוב. הסתכלתי מסביב וחיפשתי את היתרונות של הדירה. שמתי לב שיש בה הרבה אור. כך למשל נולד הקונספט של החדר של הבת שלי שקירותיו עשויים משילוב של עץ ופרספקס. ביום נכנס לחדר כל האור הטבעי של הבית ובלילה מסיטים על הקירות וילונות ומחשיכים אותו".

מיטת הילדים שבנה לאור לבתו היא מיטה משולשת. "נוצר לי חלל שהתאים למיטה כזו. העובדה שכל המיטות שראיתי עד היום הן מלבניות, לא עצרה אותי מליצור מיטה בצורה גיאומטרית שונה לגמרי".

לאור מתחשב בחלל, לטובתו הוא פורץ כל חשיבה סכמטית מקובלת. בין עבודותיו אפשר למצוא גם גופי תאורה בבקבוקי בושם או בקבוקי וודקה, גוף תאורה העשוי מקרטון ביצים ומביצים אמיתיות שאותן הקשה ושימר בעזרת חומרים שונים ושולחן לסלון בעל מגש נשלף ומתקן קבוע למגבוני טישו.

חלק מעבודותיו של עידו לאור מוצגות במהלך חודש יולי בפורמה - בית העיצוב לפרטי ריהוט, רח' משכית 27, הרצליה פיתוח,
במסגרת הפרויקט "חושפים מעצבים", הקורא למעצבים בתחילת דרכם לבוא ולהציג את עבודותיהם.

מעצבים הרוצים להשתתף בפרויקט של פורמה מוזמנים לשלוח לפורמה דוגמת עבודה וצילום, באמצעות המייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully