וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפלקציה עצמית ומוזיקה פנימית

לרה רוטר

14.6.2007 / 13:01

כלי חרסינה מנופצים ושברי קרמיקה, הביאו את אריאל הירשפלד לעזוב את מקצוע האדריכלות ולהתאהב בחתיכה הקטנה, שהיתה חסרה

אריאל הירשפלד, אדריכל במקצועו, נכנס בחג פסח אחד לסדר את המחסן. אחרי שכלי חרסינה רבים שהיו מאופסנים בו, נפלו והתנפצו על הרצפה, החל הירשפלד לעצב בפסיפס. האהבה הזו שינתה את חייו.

את לימודי האדריכלות עם התמחות בעיצוב פנים במכללת עמק הירדן, סיים הירשפלד (31) בהצטיינות. לאחר מכן עבד כאדריכל במשך שנתיים. "משהו בעבודה הזו היה חסר לי. התהלכתי בתחושת מחנק, כאילו סגרו אותי בתוך קופסא אטומה ואין לי אויר לנשום ולבטא את עצמי", הוא מתאר, "כל הזמן היה לי חסר המגע בידיים". לאחר שאביו של הירשפלד, שעסק במיסגר תמונות בחייו, הוריש לבנו את כלי עבודתו. הוא עזב את עבודתו כאדריכל והחל גם הוא למסגר תמונות. מהר מאוד הפך בית המלאכה למרחב בו יצר הירשפלד עבודות פסיפס.

"הכול התמלא בעוד ועוד יצירות פסיפס צבעוניות וססגוניות ביותר והרגשתי פשוט נפלא. הרגשתי ממש בתרפיה ובשמחה וחשתי שאני מבטא בגוף, בידיים, בנשמה, בצבעים, בחומרים, במגע, הרגשתי שמצאתי את הכיוון שלי".

הירשפלד יוצר את עבודותיו בעיקר מקרמיקה, זכוכית ושברי מראות. את הקרמיקה הוא צובע בעצמו. עבודותיו מורכבות מחתיכות קטנות, החתוכות ידנית, המודבקות אחת לאחת עם המון סבלנות ושימת לב לפרטים הקטנים. לעבודות ניחוח עתיק למרות צבעוניותן המודרנית.

חופשי כמו הרוח

עבודותיו של הירשפלד הוצגו בתערוכה שהתקיימה בתיאטרון ירושלים, שכללה תמונות פסיפס שבטאו בעיקר תחושות של חופש, רפלקציה עצמית ומוזיקה פנימית. "אני משתמש ביצירותיי בכל צבעי הקשת משום שהצבעים מבטאים עבורי את הצלילים ואיתם אני ממש מחולל ורוקד, חותך, מדביק ומתכנן - אדם חופשי כמו הרוח. אדם מאושר!".

את פרטיו ועבודותיו של הירשפלד ניתן להשיג בימים אלו בפורמה - בית העיצוב לפרטי ריהוט. לפורמה הגיע הירשפלד בעקבות קריאתם למעצבים צעירים להציג בפניהם את עבודתם. את עיקר השיווק והתקשורת עושה הירשפלד דרך האינטרנט ובקרוב אף יעלה לרשת אתר בית משלו.

הירשפלד הוא חירש מלידה. הוא נשוי לענבר שגם היא לא שומעת מלידה וביחד יש להם שלושה ילדים "שנותנים לנו משמעות וערך נוסף לחיים". ועכשיו תקראו את הכתבה מההתחלה.

מחירים: 250-20,000 ש'.

משכית 27, הרצליה פיתוח. טל'. 09-9574314.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully