וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 זוגות נעליים ו-2 מיקסרים

לרה רוטר

7.6.2007 / 11:56

דני לוי, לשעבר אספן אובססיבי, הוא פסיכולוג חומרי שיעזור לכם לעשות סדר בראש ולהיפטר מחפצים עודפים שאפילו לא ידעתם על קיומם

יש לו בית ממוחשב. הוא יודע בדיוק, אבל בדיוק, איפה נמצא כל מסמך שהוא נדרש לו, כל נעץ, בורג ואפילו הסוודר האפור מהעונה דאשתקד. דני לוי יסדר לכם את הבית את העסק. ויש גם פילוסופיה מאחורי כל זה.

לפני 15 שנים, החלו לעלות בדני לוי, אספן אובססיבי, מחשבות פילוסופיות שונות ומשונות, לגבי היחס שלנו לחומר הסובב אותנו. החפצים, איתם חלק את מרחב הבית, החלו לחנוק אותו. נולד בו הרצון לא לגרור מאחוריו זנב חומרי. הוא הגיע למסקנה שכל פריט חומרי שאתה מכניס לביתך, הוא כמו ילד שאתה צריך לטפל בו ולדאוג לו. "כשאתה לוקח אלייך חפץ חדש, זו התחייבות", הוא אומר, "ואם לא נעמוד בהתחייבות שלנו כלפי החפץ, בסופו של דבר זה יתנקם בנו בצורה זו או אחרת. לחומר יש אופי יציב: אם יש לכלוך במקום כלשהו, או משהו לא נמצא במקומו, הוא יישאר שם עד שאנחנו נטפל בו, אין סיכוי שהוא ייעלם מאליו. אנשים לא מבינים את זה, לא מבינים שאין לזלזל בחומר. היום החומר כל כך נזיל, שאנחנו אוגרים וקונים עוד ועוד, וזה הכל בגלל שחסרה לנו המודעות ליחס אל החומר".

לוי שאף לכך שהוא והחומר יהפכו להיות אחד. והוא התחיל לצמצם את החומר סביבו למינימום. "דבר שלא נגעתי בו לפחות פעם ביום, היה נזרק", הוא מספר. "אחרי שסיימתי את תהליך הצמצום, החלטתי שאני לא רוצה לבזבז יותר זמן על מציאת חפצים. לפני שהתחיל התהליך, המילה 'איפה' נשמעה בבית יותר מדי יותר מידי פעמים. החיפוש אחר חפצים מבזבז לנו המון אנרגיה וגם גורם לנו לעצבנות ומתח מבלי שנשים לב לכך, החלטתי לפתח שיטה למזעור תנועת החפצים במרחב. המבקר הכי טוב שלי הוא העיוור, רציתי לתפקד כעיוור בבית, להיות בשליטה מלאה על החומר, לפזר את הערפל המנטלי".

דני החל לפתח גיליונות באקסל, בהם הוא מפרט את מיקומם של החפצים, תחת קטגוריות ותת קטגוריות שהוא בנה לשם כך. לפגישה איתי, הוא הגיע מצויד בגיליונות המפרטים את מיקומם ומחירם של כל חפצי ביתו, החל מסוכר וכלה במסקרה של זוגתו. גיליונות דומים הוא בונה ללקוחות שלו, עליהם נמנים מסעדת סושידו, חנות האופנה "מיזו" בנווה צדק, ביתו של הצייר שלמה צפריר ז"ל (בית בן שלושה מפלסים המונה 14 חדרים) ועוד.

לא כופה את הסדר שלי

"סידרתי פעם מטבח, שבאופן לא מודע, היו בו שבע חבילות קמח, ארבע אריזות פפריקה ועוד כל מיני חריגות שכאלה. חבל, זה גם בזבוז של כסף".

"השיטה שלי מותאמת לפי הצרכים של הלקוח, בהתאם לאופי שלו ולמה שהוא עוסק בו, אבל הקו המנחה אותי הוא צמצום הערפל המנטלי. כשיש בלגאן, התודעה שלנו לא נקייה, האנרגיות זורמות לא טוב. אדם יכול להרגיש מתוח ועצבני והוא אפילו לא ידע שזה קשור למיקום של החפצים בסביבה המקיפה אותו. את זה אני ממזער. אני בונה סביבי אמון. השיטה שלי כל כך הגיונית שקשה להתנגד לה".

לפעמים אני אפילו נדרש לתפקד כפסיכולוג חומרי. יש אנשים, למשל שקשה להם להיפרד מחפצים, למרות שהם כלל לא נחוצים להם. אני עובד איתם על זה, מנסה להבין מאיפה בא החשש להיפרד מחומר שבסופו של דבר מעיק עליהם. ב-99% מהמקרים אני מצליח להסביר לאדם שטוב לו לחיות רק עם מה שהוא באמת צריך. היום מדברים הרבה על פנג שואי. אני לא מוכר את השיטה שלי ככזו, אבל התוצאה של הסדר שאני מבצע, מסתנכרנת, בסופו של דבר, עם עקרונות השיטה".

השיטה של דני מטפלת גם בחריגות כלכליות. ללקוחותיו, כמו לעצמו, הוא בונה גיליונות הוצאות והכנסות שיש לעדכן פעם בשבועיים. גיליונות כאלה מונעים הפתעות ולא משאירים מקום לבלתי צפוי. "חשוב לי להדגיש", הוא מוסיף, "שאני לא עושה שום דבר נגד הרצון של הלקוח. אני לא כופה את הסדר שלי. אני עובד כל הזמן בשיתוף פעולה עם הרצון של האדם העומד מולי. אבל השיטה שלי עצמה מצליחה לשכנע, ברוב המקרים, גם בלגאניסטיים בנשמתם. אחרי שאני מסדר בית, אם האדם לא מחזיר משהו למקום שלו, הוא כבר מודע לזה שהוא מתחיל לעשות אי סדר. מבחינתי, לסדר חפצים זה כמו משחק שחמט. הזזת חפץ אחד - כל המערך הכללי משתנה".

בזמן שישבנו ודיברנו, סקרו עיניו של דני את ביתי. כשסיימנו את הראיון, הוא שאל אותי, אם בא לי שנעשה כמה שינויים. הוא שאל אותי מה הכי מפריע לי בבית. מכיוון שפינת העבודה שלי היא מקום בו אני מבלה הרבה שעות ביום, והיא תמיד מאוד מבולגנת, הצבעתי עליה.

"קודם כל", הוא אמר, "מעבר לבלגאן, שנטפל בו אחר כך, את יושבת עם הפנים לקיר. זה סוגר אנרגיות. קצה שולחן העבודה שלך בולט מעבר לקיר, זה גם דבר שעוצר זרימה. אם נסובב את השולחן ב-90 מעלות, ונשעין אותו על הקיר הזה, כל האנרגיה של הבית תשתנה". עשינו זאת. את הכתבה הזו אני כבר כותבת בעודי משקיפה מבעד לחלון על העצים שבחוץ. וכמובן שהשולחן כבר מסודר.

דני לוי, טל' 050-8490196.

מחיר: 45 ש' לשעה או לפי פרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully