וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד על גלגלים

אדר ריכטר

31.5.2007 / 10:59

25 סטודנטים לעיצוב מוצר מבצלאל ושנקר הפכו את עגלות הילדים של היום לגאדג'טים של מחר

סטודנטים במגמת עיצוב המוצר בשנקר ובבצלאל, השתתפו בתחרות "פרויקט העגלה של מחר" שיזמה החברה האיטלקית PEG PEREGO.

במסגרת הפרויקט התבקשו 25 סטודנטים לעצב את עגלות הילדים של המחר, תוך התחשבות בפונקציונליות, נוחות, ביטחון ושילוב גאדג'טים. מבין 25 העבודות, נשלחו 8 מצטיינות, למחלקת המחקר והפיתוח של חברת PEG PEREGO העולמית בארקורה שבאיטליה. העגלה הזוכה היא ZOOZ, שעוצבה בהשראת כלי רכב אורבנים עתידיים.

את דגם ZOOZ עיצב ניר זיגל, סטודנט שנה ב', המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. העגלה המורכבת משלדה קלה, כסא וסל נשלף. השלדה קלה וחזקה מאד ומתקפלת לממדים קטנים, על מנת לחסוך מקום אחסון. לעגלה מערכת בולמי זעזועים נפרדת לכל גלגל, המאפשרת נסיעה חלקה ויציבה. הכידון המתכוונן מאפשר להתאים את העגלה לגובה ההורה המלווה והיא כוללת מקומות אחסון.

כסא העגלה קשיח מבחוץ, ומפנים הוא מורכב מרפידות סיליקון אורתופדיות, לתמיכה, לנוחות ולביטחון מרבי של התינוק. העגלה כוללת גם חופה שקופה וקשיחה המתקפלת לתוך גב המושב. עיצוב העגלה נעשה בהשראת כלי רכב אורבנים עתידיים, המקנה לעגלה אופי זריז, קליל וקומפקטי, שיאפשר להורים התנהלות קלה וטבעית עם התינוק בחיי היום יום העירוניים.

את דגם Peg Way עיצבו אייל ערן, שירן מגריסו ויפתח פארן, סטודנטים שנה ד', במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. העגלה ממונעת המבוססת על עקרון ה- Segway, כלי רכב חשמלי עירוני הפועל בהתאם להטיית הגוף. ההורה רוכב על הכלי כשפניו אל הילד. יתרונות העגלה באים לידי ביטוי בקרבה לילד, ניידות פשוטה, מהירה ונטולת מאמץ במרחב האורבני. עריסת התינוק כוללת חופה שקופה ומערכות מיזוג אוויר להגנה על התינוק מפגעי השמש והסביבה. לדברי המעצבים, בעתיד תגדל המודעות לשמירה על הסביבה ויגבר הצורך בתחליפים למכונית, בייחוד במרכזי הערים. השימוש באנרגיה נקייה תוך יצירת קירבה בין הורה וילד היא שעמדה בבסיס הרעיון. המעצבים שמים דגש על חיבור בין האדם למוצר, ניצול יעיל של משאבים ושמירה על הסביבה לרווחת הדורות הבאים.

דגם BZZZ עוצב על ידי עומרי בר זאב- סטודנט שנה ב' במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. העגלה מסתמכת על טכנולוגיה המייצבת אותה על שני הגלגלים בזמן הנסיעה. על ידי הטייה קדימה נכנסת העגלה למצב הסטטי שלה והיא הופכת לכסא לתינוק המתאים גם לישיבה במקומות ציבוריים.

מני קינן, סטודנט לתואר שני בניהול עיצוב בבצלאל, עיצב את דגם PEG FUTURE - עגלה עתידנית הנעה על גבי גלגל אחד בלבד. עריסת התינוק ממוקמת מעל לגלגל וניתנת לפירוק. הגלגל נשאר מאוזן בעזרת מערכת ג'ירוסקופים, מערכת הקיימת
בכלי רכב מסוג Segway. כלי רכב אלו הם יקרים יחסית, אך בעתיד טכנולוגיה זאת תהפוך לזולה וזמינה. מכיוון שהמערכת תמיד תאזן את עצמה, היא מאפשרת גם להניע את העגלה ללא שימוש בכוח, על ידי הטיית העגלה קדימה או אחורה. לעגלה רגליות בטיחות המבטיחות שהעגלה לא תיפול לעולם. כמו כן ניתן לשאת ציוד בחלל שנמצא בתוך הגלגל.

דגם BLACK & RED עוד עיצוב של מני קינן, היא עגלה העשויה מחומרים מתקדמים. העגלה מספקת הגנה מקסימלית לתינוק והיא קשיחה, אך קלת משקל. הקפיץ האחורי מאפשר עבירות בכל תוואי שטח וטיפוס וירידה קלה במדרגות, מבלי שהתינוק ירגיש בכך. הקפיץ מאפשר נדנוד של העגלה מעלה ומטה, בקלות, על מנת להרגיע את התינוק - אופציה שעד היום הייתה קיימת בעגלות הישנות. חופת הפלסטיק ניתנת להסרה ולקיפול, הידיות מתכווננות ותא האחסון פונה כלפי ההורה.

גם את דגם PERPULE, עיצב קינן. זאת עגלה קלה, בה הזרועות אליהן מתחברת העריסה זהות לזרועות אליהן מתחברים הגלגלים. הכפילות של החלק העליון והתחתון יוצרת אסתטיקה מרשימה. העגלה מתכווננת וניתן להניע את הזרועות שלה על המוט המרכזי. העגלה גדלה עם התינוק וכשהוא לומד לשבת, ניתן להחליף את העריסה במושב של טיולון שמתלבש על השלדה הקיימת.


את דגם LALA עיצב אלי רבזין, סטודנט שנה ב', במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל. העגלה מאחדת טכנולוגיות מתחומים שונים וכך היא מעניקה ערך מוסף לפרטים שנראים לכאורה פשוטים. העגלה מתפקדת גם כסל-קל נפרד וקורקינט חשמלי והיא מצוידת במערכת ניווט חשמלי - מערכת חיישני לייזר העוקבים אחרי תמועת התינות, מצלמות, גששים כימיים ומערכת לבדיקת זיהום אוויר עוקבים אחר בריאות התינוק.

דגם ECO PEG בעיצובו של יונתן וגמן, סטודנט שנה ב', המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר היא עגלה משולבת מתקפלת, בעלת שלושה גלגלים ועריסה נידת המשמשת גם כ-Rocking chair, כך שהעריסה נתלית על השלדה בנקודת תליה בודדת, העוזרת בשיכוך הנסיעה. העגלה עשויה מחומרים ידידותיים לסביבה תוך שימוש בטכנולוגיות והנדסה גבוהות, מתוך אמונה כי ההורים יבחרו להשתמש במוצרים "ירוקים", המגנים על בריאות הילד ותורמים לעתיד הסביבה בה אנו חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully