וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים והנאה

גילי אריאל

30.5.2007 / 11:54

חדר כושר פרטי וחדר קולנוע ביתי, הם כבר לא מסמלי הסטטוס של העשירונים העליונים בלבד

באחד מישובי השרון גילינו מרתף של בית ששימש עד לאחרונה כחדר משחקים לילדים ומחסן לצעצועים, והפך ליחידת אירוח עסקית ובידור פעיל לאב המשפחה, שמרבה לארח מידידיו ולקוחותיו.

יוסי, בעל חברה פרטית מתחום העיצוב, שעובד מהבית ומרבה לארח חברים לעבודה ולקוחות. חיפש פתרון צעיר ודינמי לחלל בו יוכל לשלב עסקים והנאה. מקום בו יתאפשר לו לשוחח על עניני עבודה מעל כוסית משקה חריף בסיומו של יום. במסגרת פגישות אלה, נדרש ממנו, לא אחת, לראות או להציג תוכניות, הדמיות ולצפות בסרטים מקצועיים.

לנתוני פתיחה אלה, שהוצגו בפני איה עזרי-יהב, מעצבת פנים בוגרת האקדמיה לעיצוב של בנין ודיור, נוספה עובדה חשובה-יוסי חובב כושר גופני מושבע. השילוב בין דרישותיו העיסקיות של יוסי, הסמיכות למשרדו הביתי ואהבתו לפעילות ספורט, הולידה את הרעיון המקורי של שילוב חדר הארחה והקרנה (שאינו סלון הבית) ומכון כושר בייתי. שאפשר, על פי הצורך, לנתקו מפעילות המשפחה היומיומית.

נתוני החדר, ששטחו 36 מ"ר, תקרה נמוכה ועמוד בתווך, הוסיפו תכתיבים לא מקלים על עיצוב המקום. מלכתחילה, היה ברור לאיה שהחלוקה ליעדים תהיה אסימטרית, אזור האירוח יתפוש כשני שליש מהחדר והשאר יועד לאזור הכושר. עמוד התווך שנמצא בדיוק בקו החלוקה, בין שני אזורי התפעול של החדר, מהווה חלק בלתי נפרד מהריהוט שהותאם למקום. את בעיית הגובה וגודל החדר פתרה אייה באמצעות צבעים בהירים ורגועים, שלוש מראות אופקיות ומקבילות המכתרות את האזור מכשירי הכושר ותקרת סטוקו לבנה ומבריקה המובלטת על ידי אפ לייט, החבוי מאחורי מסתור גבס. צבע הסטוקו של חברת "SOKIO", המשווק בארץ על ידי "טמבור", פותח במקור ליצירת אשליה של שיש. יופיו מתבטא במראה של רבדים, כביכול, היוצר תחושה של עומק, החבוי מתחת לברק הגלוי. הבדלי גובה של הרצפה ומדפים צרים ומאורכים שנצבעו בצבע מטלי ספרק "אחד ודי". הוסיפו למקום אשליה אופטית של מרחב.

כיף, מכשירים וידאוטייפ

אזור המכשירים, ששטחו מסתכם ב- 16 מ"ר, הוא זה המעניק אופי מיוחד לחדר, הודות למכשירי כושר, שעוצבו ופותחו במיוחד לבתים פרטיים, במקום המראה הכבד של מכשירים לא מעוצבים, המיועדים למכוני כושר ציבוריים.

המכשירים הביתיים מיוצרים בצפון איטליה על ידי חברת "טכנוג'ים", ומיובאים לארץ על ידי חברת "אגנטק", המתמחה בציוד בריאות וספורט. המכשיר הבולט בקו המוצרים הביתיים הוא ה- KINESIS - תפישה חדשה, שפותחה לפני כשנתיים, והוצגה לראשונה בתערוכת העיצוב בפריס ב- 2006 וגם השנה במילאנו. נרי אלסנדרי, הוגה הרעיון ומפתח המכשיר, מציע פתרונות חדשים לאיכות שיפור החיים דרך פעילות גופנית שמתבצעת בבית. לפיכך, חשוב היה לו, שמעבר לאיכות המכשיר והפונקציונאליות שלו, הוא יעוצב כמו רהיט ברמה הגבוהה ביותר.

הצלחתו בשוק האירופאי מציבה את מקום החברה בשורה אחת עם חברות עיצוב ידועות ומפורסמות. המעצב, אנטוניו ג'יטרו, נאמן לטכנולוגיה הטמונה במכשיר, עיצב ובנה רהיט לבית. מאחורי הקונספט העיצובי ניצבים חמישה היגדים מובילים: "תנועה חדשה, חופשיות חדשה, עיצוב חדש ואתה חדש בדיוק במקום בו אתה נמצא".

הוא שם דגש על איכות החומרים ועל שילוב יפהפה בין מרכיבי העץ, יציקות מתכת מעודנות ורקע מרופד עור משובח. תשומת לב מיוחדת ניתנה לגימורים מדויקים. KINESIS הפך תוך זמן קצר למותג. חברות רבות משתמשות בו כרקע במסעות הפרסום שלהם, כמו דולצ'ה וגבנה, פרארי, ארמני, ביסאצ'ה ואחרים.
בחלקו הגדול יותר של החדר, אזור ההקרנה, שוררת אווירה של התרגעות בלתי מחייבת. תרמו לה רבות הרהיטים, שעוצבו על ידי רון גוטווירט מגלריית "גוט ארט", שברחוב פלורנטין.

רון עיצב את הספה בחלוקה לא סימטרית לשניים; חלקה הגדול יותר, המורכב משני מושבים שווים בגודלם (83 ס"מ), מצד אחד של העמוד ומצידו השני, ספק כורסא רחבה ספק ספה ברוחב של 100 ס"מ. המבנה המיוחד של הספה, אותו התאים רון לנתוני החדר, ולתוכניות הקונספטואליות של איה, מאפשר ליושבים ליהנות מתחושת ביחד, למרות העמוד החוצה את הספה, תוך ישיבה או רביצה נוחה על מושבים רחבים ורכים. הדומיננטיות של הספה בחדר מודגשת גם על ידי בחירת בד הריפוד, המשנה את הגוון בין אדום עז לשחור בהתאם לכיוון ההסתכלות.

אלמנטים של קומיקס

לשאר הרהיטים בחדר נבחר קו עיצובי קל ומרחף. השולחן הסלוני הוחלף במדפים, כשהאמצעי הוצמד לקיר הבטון, ומהווה חוליה מקשרת בין שני חלקי הספה, והשני ניצב לצד הספה. כתשובה לגווני הספה, הרהיטים עשויים עץ לביד מצופה פורניר אלון צבוע שחור מבריק. להשלמת המראה הגברי של החדר, עיצב רון, דלפק בר שחור ומעליו, לבקשתה של איה, נקבעה מראה גדולה המאפשרת ליושבים על הבר לצפות בנעשה מאחוריהם, ועוד תוספת של "הגדלה" לחדר.

פרקט לימינציה בגוון בהיר, הותקן על ידי דיוויד דגן. בגלל שטחו הקטן של החדר הוחלט שאזור מכשירי הכושר יורם במקצת מגובה הרצפה, וזאת משני טעמים: האחד, לאפשר למתעמלים לצפות בסרטים במהלך האימון מבלי שהיושבים יסתירו, ובנוסף, כאמור, הבדלי הגובה יוצרים תחושה של מרחב, במיוחד לאור העובדה, שלאורך הבמה יש קו ניתוק, שבו מוסתר אלמנט תאורה, המקנה לבמה תחושת ריחוף וגובה. דיוויד בעל חברת דגן הממוקמת באודים, מתמחה בעיצוב וביצוע דקים, פרגולות ופרקטים.

צבע ועליזות נוספו לחדר על ידי עבודת האמנות התלת מימדית של יובל מהלר, בוגר האקדמיה לאומנות בניו-יורק. ציוריו ופסליו של מהלר מצטיינים בהומור וסטירה. יש בהם מן הקומיקס, שהחל להיות אופנתי בעת האחרונה, גם בתחום העיצוב.

להשלמת החווייה נוספו לחדר, רמקולים Z10 של חברת "לוג'יטק", יצרנית מובילה במוצרים היקפיים למחשבים ולרמקולי מולטימדיה. לרמקולים, מראה אקרילי, נקי ומינימליסטי. איכות הקול הגבוהה באה כתוצאה מחיבור שני רמקולים, האחד מיועד לתדר הגבוה והשני לבסים (Woofer). בנוסף, הרמקולים קלים ונוחים להפעלה, יש להם מסך-מגע מובנה ותצוגה מוארת, הכוללת את שמות השירים המתנגנים, שעון, בקרת ווליום ועוד. מסך המגע מאפשר למאזין לשלוט על כל קצבי המוסיקה מבלי להיעזר במחשב. הרמקולים מתחברים למחשב, על ידי חיבור USB או לנגני מולטימדיה, על ידי תוכנה מצורפת. לרמקולים נלוות גם אוזניות .

התוצאה הסופית שינתה במקצת את הכותרת שניתנה לחדר בשלב התוכניות, מחדר אירוח עיסקי לא רישמי, הפך החדר למרכז בידור לכל המשפחה, מוסיף לכך, צילום ענק שהודפס על גבי קיר ודלת הכניסה לחדר. הצילום שיש בו אלמנט הומוריסטי, נגיעה בספורט - גולף ומרחבים של דשא ירוק, מקדים ומצביע על האווירה הנעימה השוררת בחדר פנימה, וכל זאת למרות נתוני גודל, גובה ותקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully