וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגבעה בג'ונגל

שרה ברוך, מקסיקו סיטי

28.5.2007 / 10:53

בית נופש מקסיקני שמשקיף על מפרצוני אל טרמינדו ומבטיח הפתעות טובות שצצות מדי פעם

שני בתי נופש מרהיבים בנה ריקרדו לגורטה ממשרד האדריכלים לגורטה+לגורטה באל טמרינדו שבמקסיקו. האזור מאופיין במפרצונים רבים מדהימים ביופיים הטבעי והבתולי, שנפרסים על רצועת חוף של כ-2 ק"מ ג'ונגל טרופי, המשתרע לכל אורכה והופך את האזור לאטרקטיבי במיוחד.

למרות סגנונו המובהק והמוכר של לגורטה, הוא אוהב הפתעות. במבנים שהוא מתכנן, החל מוילות פרטיות, המשך בבנייני משרדים וכלה בבתי מלון מרובי חדרים, מתגלים קסמיו בשלבים, מעין מסע בתוך מבוך ארכיטקטוני מעוצב וממכר. פניות שונות יגלו חללים חדשים, הפתעות טובות יצוצו מדי פעם. בנוסף לקונספט ההפתעה מקפיד לגורטה לצבוע את הבתים שהוא מתכנן.

"הצבעים הם חיינו", הוא טוען, "הם משקפים את כל רגשותינו החיוביים והשליליים, ובלעדיהם נחוש מונוטוניות בלתי נסבלת וחוסר חיים". גם מים נוכחים בדרך כלל בתכנוניו. בעיניו הם מבטאים רומנטיקה וחושניות, יופי, שמחה, עוצמה, מתיקות ורעננות, שלום ותנועה, נצח וגבוליות, נוף וארכיטקטורה. המבנים רובם ככולם מצוידים במקור מים כלשהו: בריכת שחייה או נוי, מפל קטן, העיקר שתהיה נוכחות של מים.

המניע לבנייה של בית הנופש בתוך הג'ונגל, ולא באזור החוף המאוכלס, היה ניצול יופיה הפראי של הצמחייה הטרופית הסבוכה. האתגר שבתכנון ובעיצוב הבית לשביעות רצונו של הלקוח היה גדול, אך השתלם. לבית אין גישה ישירה לחוף הים, אך הוא נבנה על ראש גבעה, ועל כן נהנה מנוף מדהים של הפסיפיק והג'ונגל גם יחד.

את הבית תכנן לגורטה כשלושה אגפים נפרדים, המקושרים ביניהם על ידי שבילים ממיסים ביופיים. מתחם הדיירים נבנה ממש על ראש גבעה, עם הבריכה ומשטח הדק הנרחב מסביב לה, ואגף האורחים ממוקם על גבעה נמוכה יותר. בתכננו את הבית הסתמך לגורטה על הנוף מסביב, על הבריזה מהים ועל המיקום על ראשי גבעות. לעיצוב הפנים יש זיקה חזקה מאוד לצמחייה הפראית, הנושקת לבית. קירותיו החיצוניים צבועים בצבע אוקרה, ומשתלבים היטב עם כל הירוק שמסביב. גרם מדרגות רחב למדיי מהווה את המבואה הראשית, כשקקטוס גדול וסלעי אבן לצדו נראים כעבודת אמנות המקבלת את פני הבאים.

הסלעים המעוגלים שוברים מעט את הקווים הישרים הניכרים בכל. מרכז הבית הוא מתחם הבריכה. מיקומו יוצר מחזה ארכיטקטוני מעניין. מצד אחד המבנה הראשי על ראש הגבעה על מפלסיו השונים ומצד שני מגורי האורחים על הגבעה הנמוכה יותר, כשהדובדבן שבקצפת הנה המרפסת בקצה, המשקיפה על האוקיינוס מבעד לצמחייה הטרופית הסבוכה.

כל שבעת חדרי השינה בבית מעוצבים בסגנון כפרי נקי, ועם זאת הם שונים זה מזה, ובכל אחד אווירה ייחודית לו. מתחם הסלון הנרחב, הצבוע כולו אוקרה כמו החוץ, פתוח לרווחה אל פינת האוכל והמרפסת ללא חלונות נסגרים. פתחים ללא סגירה הם אלמנט אופייני לבנייה במקסיקו ולתכנוניו של לגורטה.

על גבי פינת ישיבה בנויה מונחות כריות רחבות בגוון טבעי והרבה כריות נוי בגוונים כחולים. שתי כורסאות קש זהות בעלות כריות ישיבה כחולות ממשיכות את משחק הצבעים. שולחן מרכזי אין, ואני תוהה היכן יציבו את הכיבודים (כנראה שאלה מוגשים על שפת הבריכה בלבד). בין פינת הישיבה לפינת האוכל קרע לגורטה בתקרה פתח אובלי רחב, וממנו נשקף צבע ורוד עז, האהוב כל כך על המקסיקנים. צורתו וצבעו המבצבץ מהמפלס העליון תורמים רבות למשחק הצבעים והצורות במתחם. להשלמת האווירה שובצה בריכת נוי שחלוקי נחל בקרקעיתה.

רביצה במרפסת החול בתוך הערסלים התלויים על קורות עץ מסיביות הינה חוויה מפנקת ובלתי נשכחת, כמוה גם השהיה במרפסת על גג המבנה הראשי, שממנה נשקפות 360 מעלות של נוף עוצר נשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully