וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב-מחזור

שלי איבגי-תבק

15.4.2007 / 11:14

הילית קרש יצרה משרד מגרוטאות והפכה פחיות משקה אדומות לאמירה עיצובית מעוררת צמא

ההשראות לעבודות עיצוב לא תמיד מסתתרות דווקא במגזינים מחו"ל ובמחשכי ספריות - לפעמים מספיק פשוט לפתוח את העיניים ולהפנים את הסביבה הקרובה ואפילו להשתמש בחומרים ממנה. ולא, אין צורך לנצל את משאבי הטבע המדולדלים - אפשר פשוט למחזר את הקיים למוצר מעוצב עם אמירה וחן.

מחחזרת אחת כזו היא הילית קרש, מעצבת פנים בוגרת ויצ"ו חיפה, שהגיעה לעיצוב-מחזור בעקבות החיפוש המתמיד שלה אחרי חומרים חדשים לעבודה: "החומרים נמצאים לפעמים ממש מתחת לידיים ולא צריך ללכת רחוק ולהמציא את הגלגל", מספרת קרש (36), "אפשר פשוט להשתמש בחומרים שנמצאים בסביבה".

כאשר התבקשה קרש לעצב את ה'סנדוויץ' בר', מסעדת מזון מהיר בחיפה, היא החליטה לעשות שימוש חוזר במוצר שנזרק לזבל על בסיס יומיומי במזללה מהירה שכזו - פחיות קולה. היא בחרה לאסוף אותן לכדי אמירה עיצובית מעוררת צמא, ושיבצה את הפחיות האדומות בקונסטרוקציה של הבר וקיר הכניסה. העיצוב הצבעוני מתכתב עם הפופ-ארט ומעלה חיוך.

מקום נוסף שבו יישמה קרש את רעיונות המחזור שלה, הוא משרדי חברה לשאריות תעשייתיות בקרית אתא. המוקף מעצם הוויתו בגרוטאות. היא בחרה לנצל את סביבת העבודה הלא אטרקטיבית של המשרד בן 45 המ"ר והשתמשה בחלקי הגרוטאות במגרש המקיף אותו, על מנת להחיות את החלל וליצור חיבור בין הפנים לחוץ , תוך שמירה על סביבת עבודה צבעונית ונעימה. "אני אוהבת לעבוד עם חומר גולמי והעבודה הזו איפשרה לי לשחק עם החלקים הבסיסיים האלו ולהפוך אותם למשהו חדש" מדגישה קרש.

היא הציעה לבעל המקום לשלב בין פנים המשרד ובין החצר בו הוא שוכן ומצאה בין גרוטאות הברזל אינספור רעיונות לעיצוב: "הלקוח ביקש ליצור חלל שינטרל את ההרגשה הלא נעימה בבסביבת עבודה הכוללת ערמות זבל, ולכן הצעתי לו ליצור דו שיח בין הפנים לחוץ, במטרה להפוך את הגרוטאות למנוף עיצובי ולמעשה להשתמש בהשקפת עולם האומרת שבכל דבר טבוע יופי. הכול רק עניין של נקודת מבט".

מהחומרים שנמצאו בחצר הגרוטאות נבנו הרהיטים וביניהם שולחן המנכ"ל, עליו מונחת פלטת זכוכית כשאחד הברזלים חודר אותה. גם שולחן עמדת ההמתנה עוצב מחומרים שכאלו וכן פסל שנמצא בחדר הנה"ח, שנעשה ע"י בעל הבית שהתלהב מהרעיון והחליט לממש את כישרונו.

השימוש בחומרים התעשייתיים ללא גימור מהוקצע מדגיש את זמניותו של החומר, את היכולת למחזר אותו ואת האמירה הגלומה בו.

זבל מעוצב

גם בתאורה עשתה קרש שימוש בחומרים שנמצאו בזבל. גופי התאורה מעל שולחנות העבודה עשויים מברזל ונורת ליבון בלבד ומדגישים את תחושת המינימום ואת היופי והכוח הגלום בבסיסיות החומרית.

התמונות ששולבו על קירות המשרד הם צילומי תקריב מופשטים שצולמו בחצר הגרוטאות וקרש מפרטת: "הצילומים מבוססים על תופעת המקריות, המתרחשת במציאות ושואפת לקרב את האמנות לחיים ואת החיים לאמנות. התמונות מחזקות את הקשר בין החוץ לפנים, ומחזקות את ההשקפה שהכל הוא רק עניין של נקודת מבט".

התוצאה של כל חיבורי הזבל הממוחזרים הללו, הינה משרד שבו התוכן הפנימי משתלב היטב עם הסביבה בו הוא שוכן, כשהכל מעוצב מחדש בקו נקי ומודרני המתחשב גם בסביבה. העיצוב הנבחר היה טוטאלי - החל בחלוקת החלל ועיצוב הרהיטים וכלה בצילום התמונות שתלויות על הקיר. החלל חולק בצורה פונקציונלית ופשוטה, בכדי לתת את הבמה לפרט ולחומר ליצירת החוויה. הצבעים הפסטליים שנבחרו מהווים אנטיתזה לברזל אך משרים אווירה נינוחה ובכך יוצרים ניגודיות מעניינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully