וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישול בלחץ

שלי איבגי-תבק

7.4.2007 / 11:00

סיר הלחץ החדש Clipso מגיע עם שלל מנגנוני הגנה, שמנפצים את כל המיתוסים על סירי לחץ אלימים. הדבר המפחיד היחידי הוא המחיר: 1599 ש"ח

בלוז החגים בשיאו. מלחמות קניידעלך בין החותנת לדודה מעלות את סף המתח המשפחתי, שאינו משרה את אותו הנועם המתבקש מחג החרות.

ואם כבר לחץ, למה שלא נבשל איתו - "Clipso" הוא שמה של סדרת סירי לחץ חדשה מבית "Tefal", המתהדרת במראה חדשני ומעוצב, שאינו מזכיר את היצור הסגפני מהבוידעם. הסירים מגיעים מצויידים באינספור מנגנוני בטיחות, להרגעת כל מי שחרד מהבישול בלחץ.
.
היתרונות בשיטת הבישול הנרווטית הזו, טמונים בכך שהבישול מהיר - עד פי 5 מכל כלי בישול אחר; בריא - הואיל מכיוון שניתן להשתמש בסיר לאידוי וללא שמן והסגירה ההרמטית, המונעת את שחרור האדים, שומרת על ריכוז הטעמים והוויטמינים של המזון. בנוסף, ניתן לבשל בסירים אוכל קפוא, ללא הפשרה.

הפחד מהאדים

בניגוד לכל היתורונת המפתים הללו, קיים חסרון אחד בולט, העומד לרעתם של סירי הלחץ והוא המוניטין הגרועים שצברו להם. כל אם יהודייה כשרה תדע לספר לכם על שכנה שהלחץ התפוצץ לה בפנים או על בת דודה שנכוותה מהאדים.

כדי להתגבר על כל אלה, מצוייד הסיר במספר אמצעי ביטחון. הראשון הוא שסתום לוויסות אדים: כשהלחץ בסיר עולה יתר על המידה, הווסת נפתח ומשחרר אדים החוצה באופן אוטומטי. במקרה וזה נסתם - נכנס לפעולה שסתום הביטחון השקט (שלעומת סירי לחץ אחרים, כאן אין צורך להחליפו לאחר השימוש).

במקרה שכשלו מנגנונים אלו מלפעול - משתחררות גומיות האטימה מאחיזתן בדפנות הסיר כדי לאפשר ניקוז אדים החוצה. בנוסף לכל אלה, קיים מנגנון מיוחד, המונע אפשרות של פתיחת הסיר לפני שרמת הלחץ בכלי יורדת אל מתחת ל-0.04 בר ומבטיח הימנעות מאדים אגרסיביים. במקרה של מנח מכסה לא נכון, נפתחים שסתומי הביטחון, כדי למנוע היווצרות לחץ לא רצוי בסיר.

אלמנט הרגעה נוסף הוא הטיימר, הסופר לאחור את משך הבישול, מרגע שהלחץ בסיר מגיע לרמתו המקסימלית, ובסיום הפעולה מתריע בצפצוף. כיוון שניתן לשלוף אותו מהכלי ולהכניסו לכיס, הטיימר פוטר למעשה את המשתמש מההכרח להימצא בקרבת המטבח במהלך הבישול. בנוסף, מצוידות ידיות הסיר במנגנון מיוחד, המאפשר לפתוח ולסגור את הסיר ביד אחת בלבד.

הדבר המלחיץ היחידי שנותר הוא רק המחיר: החל מ-1499 ¤ (6 ליטר) ועד 1599 ¤ (10 ליטר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully