וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלדת זיהומית

הדס אהרן

31.3.2007 / 9:27

במקלדת המחשב שוכנים בממוצע 250 חיידקים לסמ"ר, לעומת אסלת שירותים, שמארחת 8 חיידקים לסמ"ר בלבד. מנקים לפסח את המקום המטונף באמת

יצא לכם פעם לנשנש ליד המחשב? זה לא בריא. ולא רק למקלדת. למעשה יותר בריא לנשנש בשירותים: מחקרים מוכיחים ששולחן העבודה שלנו מזוהם בחיידקים, בעיקר שולחן עבודה משרדי משותף. שולחן העבודה יכול להכיל עד עשרה מיליון חיידקים: במשרד ממוצע רובצים על השולחן כ-3200 חיידקים לסמ"ר - רק לשם השוואה, אסלת שירותים ממוצעת מכילה 8 חיידקים לסמ"ר בלבד.

המובילים במצעד המזוהמים הם שפופרת הטלפון עם 4000 חיידקים לסמ"ר, המקלדת של המחשב עם 250 חיידקים לסמ"ר והעכבר - חיה רעה בפני עצמו, עם 500 חיידקים לסמ"ר.

באילו מיקרובים מדובר? ובכן זה תלוי בסביבת העבודה. במשרדים, אם מישהו מצונן (תרחיש סביר למדי) ידיו מלאות בווירוסים או חיידקים. וירוס השפעת למשל, יכול בקלות להגיע אל המקלדת ומשם למשתמש הבא. נמצא שחיידקים רבים, ובהם זנים של פסאודומונס, אנטרוקוקוס וסטפילוקוקוס, יכולים לשרוד שעות רבות במקלדת המחשב.

פרורי מזון או נתזי משקה על שולחן העבודה, הופכים את המקום כולו לאינקובטור למיקרובים. אין צורך בקשר ישיר עם עמית לעבודה שלוקה במחלה זיהומית כלשהי או שסתם לא רחץ ידיים אחרי ביקור בשירותים, אפשר להידבק גם דרך השולחן.

אצל עובדים והמטופלים בשירותי הבריאות המצב, כמובן, חמור יותר. המיקרואורגניזמים של סביבת העבודה הזו עלולים להיות מסוכנים. נמצא שגם זנים של חיידקים בעלי עמידות לאנטיביוטיקה יכולים לשרוד באזורים שונים על שולחן העבודה זמן ממושך למדי.

אז מה עושים? מפסיקים לעבוד. אם אתם יכולים לבחור בפתרון הזה אז יופי. יש אנשים שמספרים שזה טוב גם לעור הפנים. לאלה מאיתנו שממשיכים לעבוד, מוצעים פתרונות יעילים אחרים:
אל תאכלו ליד השולחן (אם אי אפשר להפסיק לעבוד, לפחות קחו הפסקת אוכל).

נקו את השולחן במגבונים אלכוהוליים, בעיקר את שפופרת הטלפון.

עבור עובדי שירותי הבריאות, ממליצים החוקרים על מכסה פלסטיק למקלדת המחשב, משום שהוא קל לניקוי. משרדים אחרים יכולים להסתפק בניקוי המקלדת במגבונים אלכוהוליים ולהוסיף על כך את הפתרון האולטימטיבי נגד חיידקים, שנוסה בהצלחה במשך שנים ארוכות - שטיפת ידיים. זה תמיד טוב. לפני ואחרי העבודה על המחשב. חוץ מזה אם אתם הולכים לרופא, אל תגעו לו בדברים. זה גם יותר מנומס.

הדס אהרן בעלת תואר MSC במיקרוביולוגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully