וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגובה העיניים

דב כצנלסון

5.3.2007 / 8:45

מטבח מעוצב בקווי באוהאוס נקיים, הותאם לאנשים גבוהים, למרות שלא היתה אפשרות לתכנן ארונות עליונים

מעצבת הפנים רווית גוהר תכננה למשפחת שחורי מטבח שצבעו כחול רגוע, בקווי באוהאוס נקיים, שמידותיו הותאמו לאנשים גבוהים. המטבח הותאם לתוכניות האדריכליות של הבית ולצורכי המשפחה, ובשל צבעוניותו הוא מהווה מעין רהיט ייחודי בחלל הבית.

את מטבח ה"בולטהאופ", תכננה רווית, בוגרת המכללה למינהל ולימודי עיצוב פנים בניו יורק, בשלב של תוכניות על הנייר, שנה תמימה לפני שהושלם.

צורתו וגודלו של המטבח נגזרו מתוכניות הבית. למטבח תוכננו חלונות גדולים הצופים אל גן אחורי. החלונות מתחילים בגובה עשרה ס"מ מעל למשטחי הכיור והעבודה, ולכן לא נותר מקום לארונות עליונים. האור הרב החודר למטבח מבעד לחלונות, והצורך למצוא את פתרונות האחסון בעיקר בחלקו התחתון של המטבח, השפיעו על בחירת החומרים ועל צורתו הבסיסית של המטבח: ח’ בעלת שתי זרועות קצרות וראש ארוך.

החומרים והגוונים שנבחרו: נירוסטה, MDF צבוע בצבע אקרילי וזכוכית. הנירוסטה של מלוטשת במט עמום, המונע כתמים מטביעות אצבעות. דלתות ארונות ה-MDF צבועות בכחול מעושן. רווית: "היה קשה לשכנע את בני הבית לבחור בכחול. הקהל הישראלי שמרני בכל הנוגע לצבע.

מרבים להשתמש בעץ כבד כמו דובדבן, בוק, אלון או מייפל בהיר ופורמייקה. חבל שרק מעטים בוחרים במטבחים צבעוניים, מה עוד שהכחול הזה למשל הוא רגוע, ועזר להפוך את המטבח למעין רהיט מיוחד העומד בפני עצמו".

מאחורי התריס

משטח האבן הוא מסוג "באהייה". יש בו מעין פתיתים כחולים בגון של המטבח, והוא שונה מזה שעל הרצפה (מצפה). גובה המשטח, 94 ס"מ, הותאם לאנשים גבוהים.

פנים היחידות התחתונות עשוי ממגירות מתכת בגבהים שונים, הניתנות לשליפה מלאה. הן נעות בקלות על צירים ועומדות במעמסה של עד 90 ק"ג (משקל מתאים למטבחים מקצועיים). המגרות הן גדולות במיוחד. רוחבן 90 ס"מ ועומקן נטו 56 ס"מ. ידיות הנירוסטה שלהן ארוכות מאוד, נוחות לאחיזה ומעוצבות בקו מודרני נקי.

הגבהים השונים של המגרות הנשלפות מתאימים לאחסון של פריטים שונים: מגרות צרות לסכו"ם, בעלות חלוקה פנימית של תאי עץ, ומגרות גבוהות למערכת הצלחות, עם תחתית נירוסטה ועמודי עץ בוק המקבעים את סוגי הצלחות השונות כדי שלא יינזקו בעת הפתיחה. כמו כן יש מגרות לכוסות, לסירים, לתבלינים, ללחם, לבקבוקים ולמזון יבש, כל אחת מותאמת בגובהה לפריטים המאוחסנים.

מכשירי החשמל - מיקסר, מכונת אספרסו, בלנדר ועוד - הוחבאו מאחורי ארון עליון יחיד שעומקו 47 ס"מ ורוחבו 90 ס"מ.

בקדמת הארון תריס נירוסטה מתגלגל. כל נקודות החשמל הוסתרו בתוך הארון, ואין צורך לנייע את המכשירים, אלא להשתמש בהם במקום שבו הם קבועים, לאחר שמגלגלים את התריס כלפי מעלה. בגמר השימוש מורידים את התריס, והמכשירים היו כלא היו.

הארונות הפינתיים נפתחים לקרוסלות בסיבוב של 180 מעלות. הפאנל בין הרצפה ותחילת המגרות עשוי נירוסטה מט שאינה סופגת כתמים, בגובה 15 ס"מ. למדיח דלת כחולה, כדי שייראה כחלק אינטגרלי מהארונות. היחידה שמתחת לכיור מחופה כולה בנירוסטה שאינה סופגת ריחות וקלה לניקוי.

חגיגה צבעונית

משטח האבן, כאמור, מטפס על הקיר עד לגובה 10 ס"מ שממנו מתחיל החלון. מעל יחידת הבישול חופה הקיר בנירוסטה. יחידת הבישול היא חצי מקצועית. במרכזה כיריים של GAGGENAU ורשת לגריל, שמשני צדיה להבות בעלת עוצמה גבוהה מהרגיל. מעל לכיריים קולט אדים דקורטיבי של ATAG מנירוסטה וזכוכית.

במרכז המטבח ניצב שולחן עגול המשמש לאכילה וכן כמשטח עזר להוצאת מצרכים מהמקרר, או מהתנור והמיקרוגל הנמצאים מעברו, בקיר שמול הכיור. על קיר זה הותקנו ארונות נוספים, שאחד מהם משמש כארון כביסה, המושלכת לתוכו מהקומה שמעליו, דרך פתח בתקרתו. כל הארונות הנוספים גם הם כחולים, והם מקיפים את המקרר, התנור והמיקרוגל.

כדי להפריד בין המטבח והסלון נבנה קיר הסתרה שגובהו מטר ועשרים. מקטע התקרה שמעליו תלוי אלמנט דקורטיבי, העשוי מקונסטרוקציה דקה של נירוסטה ומדף זכוכית, שהוא מעין המשך ויזואלי של קיר ההפרדה. לזכוכית העבה פני שטח גרגיריים, והגוון הירקרק שלה תואם את גוון הזכוכית של קולט האדים שממול. על מדף הזכוכית ניתן להניח חפצים שימושיים לקישוט, ומתחתיו לתלות סירים וכלי בישול.

בגלל הגוונים הנייטרלים של מטבח זה, קל להפוך אותו לחגיגה צבעונית או אלגנטית תוך שימוש במערכות כלים שונות. הכיסאות, כלי הפלסטיק והאריגים הם יבוא של "טולמנס", והסכו"ם הצבעוני של "יולן". הם שיוו למטבח מראה צעיר ועליז במיוחד. באותה מידה יכלה מערכת אביזרים אחרת להקנות לו סגנון מאופק יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully