וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולם סול ליד הים

גילי אריאל

28.2.2007 / 10:57

בריכה בחוץ וסאונה יבשה בפנים, מהווים פתיחה מרהיבה לסימפוניה המנוגנת בתוך הבית פנימה - בית בקיסריה

עצי פרי ארץ ישראליים כשביניהם פרחי עונה צבעוניים מלווים מימין את הנכנסים לבית, מצד שמאל, מול שדרת העצים והפרחים, בריכת שחיה לכל אורך שביל הכניסה שבין השניים חוצצת פרגולת עץ איפאה המחופה בשבכת במבוקים דקים.

הכניסה, מהווה פתיחה מרהיבה לסימפוניה המנוגנת בתוך הבית פנימה. אי אפשר שלא לדמות את ביתו של האדריכל אביב אברמוב ליצירה מוזיקלית ולא רק בגלל ההרמוניה שבעיצוב הבית המותאם לאלה החיים בו, מיכל, האם פסנתרנית, הבכור עומרי נגן סקספון מקצועי, מעין מחצצר בחצוצרה ורק הצעיר מבין הילדים עדיין לא החליט אם יצטרף למנגנים או לאמרגנים.

אברמוב, שהוא גם הבעלים של חברת "עץ ועצה" בחר לעצב את ביתו בקו נקי, צעיר ואלגנטי, סגנון שלדעתו מתאים ביותר לקיסריה בה ממוקם הבית. הבית שתוכנן כשתי קוביות שחוברו יחדיו מחופה בגג רעפים בסגנון מודרני ההולם את תכנון פנים הבית. שלושה המפלסים ותוספת מרתף מוגבה מחוברים ביניהם במערכת מדרגות עץ נוחות במיוחד היוצרות מהלך ספרילי שמוסיף לאנרגיה ההרמונית ששוררת בבית.

מרחפים מעל הבריכה

מהכניסה עולים מספר מדרגות לקומת האירוח בה ממוקם מטבח מינימליסטי עשוי עץ כהה, אי גדול המשתרע לכל אורך המטבח פונה לכיוון פינת הישיבה בסלון ממנה ניתן להשקיף על הבריכה דרך קיר מסך העשוי חלונות לכל גובה הקיר.

חלונות קבועים ממוסגרים עץ בהיר המשקיפים על הבריכה והגינה יוצרים פרספקטיבה ותחושת ריחוף. מראה הבריכה הגדולה החודר לתוך הבית מקנה תחושת רעננות ורוגע. פתח יציאה רחב לפרגולה ולבריכה, ממוקם לצד החלונות וגרם המדרגות היורדות לקומת המרתף.

עם זאת, ודווקא בגלל העובדה שהסלון כולו לא פתוח לבריכה ולפרגולה הגדולה המשתרעת לכל אורכה של הבריכה, הופכת יחידת החוץ לחלק בלתי נפרד מהבית: הבריכה מהווה ציר מרכזי בחלקו הקדמי של הבית, והפרגולה הופכת להיות פטיו גדול ויחידת אירוח ובילוי משפחתי נוסף.

גודלה של הפרגולה מאפשר ליצור בה פינות אירוח ובילוי מגוונות באופיין: פינת אוכל, פינת משחקים ובריכת ג'קוזי נפרדת מבריכת השחייה האפופה בצמחיה צבעונית.

תפישת החדרת החוץ פנימה ויחד עם זאת שמירת הפונקציות של כל אחד מהחללים, באה לידי ביטוי גם ביתר חלקי הבית. הגבהת אזור האירוח שממוקם מעל קומת המרתף אפשר להגביה את רצפת המרתף ויחד עם זאת לא לגרוע מגובה התקרה, תוצאה, מרתף מואר. האור חודר דרך קיר המסך הקבוע לכל אורך קיר הסלון.

ליצירת תחושת גובה נוסף, הונמך חלקו המרכזי של המרתף, בכך נוצרה פינת ישיבה היקפית המשמשת את המשפחה כחדר קולנוע בייתי, בחלקו המוגבה של המרתף ממוקמת הסאונה הבנויה מעץ אוביץ, שצפיפותו הנמוכה מתאימה במיוחד לסאונות, תכונה זו גורמת לעץ להשאר בטמפרטורה נוחה ונעים למגע.

סאונה אקוסטית

לצד הסאונה חדר מוזיקה אקוסטי, עשוי שכבות עץ שביניהם שכבת ספוג צפוף מאד (עץ ועצה), תקרה אקוסטית גלויה עשויה מאותו ספוג. בחדר המוזיקה ניצב הפסנתר של מיכל ומערכת תופים המשמשת את כל המשפחה.

במערכת מדרגות נוספת עולים למפלס הביניים בו ממוקמים חדרי הילדים הקטנים יותר, המהווים יחידה אוטונומית, לכל אחד מהחדרים יציאה רחבת ידיים לחצר אחורית גדולה המחברת בין שני החדרים ויחידת שירותים נפרדת.

מצד ימין בקומה שמעל, ממוקמת יחידת ההורים, כאן בפעם הראשונה נחשף חלקו הפנימי של גג הרעפים. תקרה עשויה קורות עץ גושני צבועה לבן משרה בחדר תחושת גובה ועושר ויזואלי. מוסיפה לכך רצפת פרקט, חדר ארונות רחב ידיים ושירותים.

בהמשך מעלה המדרגות מצד שמאל, בקודקוד הספירלה העולה, הותאמה לעומרי נגן הסקספון עליית הגג, המזכירה במראה שלה לופט ניו-יורקי קטן או דירת סטודיו בפריס. אמצעי בידוד מתקדמים שהושקעו בגג ובקירות מבודדים טרמית ואקוסטית את חדרו של עומרי, בו הוא יכול לנגן באין מפריע.

מספר עקרונות נשקפים בתכננו של הבית, הבולט מביניהם זו החשיבה של ביחד וכל אחד לחוד, מחד תכנון חללים גדולים למפגשים משפחתיים לבילוי ונגינה ומאידך, חדרים וחללים פרטיים ומבודלים המאפשרים לכל אחד את שעות הנגינה שלו מבלי להפריע ליתר בני הבית. פונקציונליות מדויקת לכל אחד מחדרי הבית יחד עם זרימה המחברת את כל אגפיו והחוץ.

שילוב מדהים של סגנון מודרני עם חומרים טבעיים בעיקר עץ ותוספות של ברזל וזכוכית. באווירה כל כך נעימה השוררת בבית המואר גם למוזות אין מה לחפש במקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully