וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות מתוך תשוקה

ימית שחף

22.2.2007 / 10:14

את הקולקציה של פאולה נבונה, מעצבת איטלקייה, אפשר לצרוך בפריטים בודדים או ללכת על כל הקופה וליהנות מעיצוב הומגני

פאולה נבונה היא דמות יוצאת דופן בעולם העיצוב האיטלקי מזה 30 שנה. ניסיון רחב ומגוון מאחוריה, אך היא מסרבת להשתייך לנישה מסוימת בעיצוב, ורואה את עצמה כאמנית אוניברסלית וסקרנית, שבוחרת כל פעם מחדש פרויקטים מאתגרים, שפתוחים לחופש היצירתיות שלה.

פאולה סיימה את לימודי האדריכלות בשנות השמונים, ומאז התנסתה בעבודות שונות ומגוונות, שהפכו אותה בסוף שנות ה- 90 לדמות דומיננטית, שמייעצת לכל חברות העיצוב והריהוט הגדולות בעולם. בכל עיסוקיה, ממחקר ופיתוח בתחום הטקסטיל והאופנה עד להיותה מרצה לאדריכלות באוניברסיטה, היא שואפת לערב עיצוב מודרני עם מלאכת יד, ומעריכה תכנון דינמי שבא מתוך תשוקה, על פני ייצור המוני. יחד עם זאת, אין היא מתעלמת מהמציאות המתפתחת, אלא לומדת מתהליכים טכניים, שמתרחשים בתעשייה, ומנצלת אותם לפיתוח הפן אינדיבידולי ביצירתה.

ספקטרום העשייה של פאולה רחב מאוד. היא עסקה בעיצוב מוצר ותכננה כלי הגשה, גופי תאורה ותכשיטים, ונכנסה גם לנישת הריהוט לבית ולחללי תצוגה, ועיצבה ספות, שולחנות, מיטות ועוד.

לאחרונה התמקדה פאולה בשני פרויקטים גדולים: האחד, עיצוב קולקציית drops לחדר אמבטיה עבור חברת "viva" קרמיקה האיטלקית, המתמחה בייצור אריחים, והשני, עיצוב ליין ריהוט, עבור חברת lando (לנדו) - קולקציית gingerbread, שהוצגה ביריד אביב - מילאנו 2006.

הפרויקט של חברת "viva" (יבואן: מודי), היה חסר תקדים, ואיתגר את פאולה. בכוח האינטואיציה והכישרון שלה תכננה אותו מבלי להמשיך קו עיצוב של פרויקטים אחרים. הקולקציה טיפות
(drops) משקפת את האופן שבו היא מעצבת: לכל אובייקט יש אופי ועצמאות משלו, ויחד עם זאת הוא חלק אינטגרלי מהשלם. באופן כזה, הלקוח יכול ליהנות מרכישה של חדר אמבטיה בעיצוב הומוגני, ולחלופין לרכוש אלמנטים בודדים.

וריאציות של חדרי אמבטיה

הקולקציה מחולקת לשלוש קטגוריות, כולן בגישה חדשנית ובפרשנות שלא הוענקה לחדר האמבטיה מעולם:

Brut & china - חדר אמבטיה מוקף באריחי פסיפס עגולים בצבעי כחול לבן, ומפעם לפעם, לשבירת המונוטוניות, תלויים עליהם פרחים אדומים, והקיר הופך למשטח תלת מימדי מרהיב בשילוב של כיור חרסינה וריהוט מעץ.

Vintage- חדר אמבטיה, שעיקר העניין בו, מופנה לקיר הדינמי. האריחים אמנם מונחים זה לצד זה עם רובה ביניהם, אבל ביחד הם יוצרים חזות מתעתעת של משטח אחד עם אלמנטים עיגוליים מתכתיים במראה של ציור אבסטרקטי.

Seafoam - חדר אמבטיה בהשראת עולם המים. האלמנטים שמחזיקים את המדפים אינם רכיב פונקציונלי בלבד. הם עשויים בעבודת יד מניקל דמויי אלמוג צבוע אדום, והופכים לחלק מהעיצוב.

חברת "Lando", שעבורה עיצבה פאולה את ליין הריהוט, מתמחה במוצרים מעץ בשילוב עם חומרים כמו קרמיקה וברזל. כמו פאולה, גם הם צדים את העיצוב המסורתי ובשילוב טכנולוגיה מתקדמת, נותנים לו אינטרפרטציה מודרנית.

הקולקציה של פאולה, Gingerbread, מגלה מחדש את כוח הדקורציה דרך צורות, חומרים ועיצוב שמערבים אוירה של תקופה שחלפה בשימוש עכשווי. בכוננית הספרים, למשל, התהפכו היוצרות והאובייקטים שאמורים לעמוד על מדפי העץ כאלמנטים דקורטיביים, הפכו להיות התומכים. השילוב של ואזות לבנות מחרס עם עץ בגימור גולמי ומחוספס מייצר עניין, ומאפשר לפריט לעמוד בחלל ללא תוספות.

פריט נוסף מקולקציית Gingerbread, היא המיטה שמשטח הראש שלה מעוטר בסילואטים ויקטוריאניים מעץ, ויחד עם משחק של אור וצבע על הקיר מעניק ערך מוסף של יצירת אמנות.
פאולה נבונה היא, ללא ספק, מעצבת בעלת מגע אירוני ורענן, המתייחסת לעיצוב בדרך שאינה משעממת לעולם, ותמיד אפשר לגלות אותה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully