וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל עיר והסביון שלה

שלי איבגי-תבק

24.1.2007 / 12:01

ביקור בדירה לדוגמה במגדל דירות חדש בר"ג, מעלה את התהיה כמה עולה המרחק בין דירת הבסיס שמציע הקבלן לחלום חיינו

מטרתן של ה'דירות לדוגמה', היא להוכיח כי ניתן להפוך כל דירת קבלן בסיסית לדירה מעוצבת. הדירה בפרויקט סביון TOWER בר"ג, למשל, כל כך מעוצבת עד שקשה לנחש שזוהי דירה ללא דיירים. האדריכל והמעצב עודד חלף, ניסה להוכיח שעם הטיפול העיצובי הנכון, בהשקעה משתנה ולא גבוהה בהכרח, בהתאם לצרכים ולאמצעים הנתונים בידי הלקוח , אפשר לגאול כל דירה מהסטנדרטיות המוכרת.

חלף חשף יחד עם הדירה לדוגמה, את הרעיונות העיצוביים שבעזרתם ניסה ליצור חלל, המשדרג את ה"טבולה ראסה" המסופקת על ידי הקבלן.

את הנכנסים לדירה מקבלת פניה של תקרה משובצת במראות בצורת טיפה, שמובילה את המבט לעבר הנוף הנשקף מהמרפסת ומגדילה ויזואלית את גובה התקרה. לאורך סלון הדירה, ניצב ארון קיר בצורה אלכסונית, היוצרת המשכיות בין חלל הסלון והמרפסת וכל קירות החלל הם בעלי פינות עגולות, שהושגו בעבודת גבס, ליצירת מעטפת רציפה ואחידה.

גימיקים נוספים בעיצוב הדירה נראים בחדר ההורים, בו עוצב המקלחון כקיר זכוכית מעוגל הפולש לחדר ובחדרי הילדים, שם נבנו ארונות כקוביות מרחפות במישורים שונים.

אבולוציה טבעית של דירה אמיתית

"הדירה עוצבה במפרט עשיר אך לא יקר" מסביר חלף "במטרה ליצור תחושה של בית נופש ולהעניק נקודות מבט לא קונבנציונליות ומפתיעות בתוך דירה סטנדרטית, זאת מבלי ליצור מינימליזם מנוכר". העיצוב ניסה ליצור חלל שונה, שינצל את המקסימום מהנתונים הבסיסיים, בתוספת אווירה המעוצבת באקלקטיות, ומציגה אבולוציה טבעית של דירה אמיתית.

שילוב הסגנונות נראה גם בתוצאה הסופית, שסיפקה, בצד רעיונות עיצוביים חכמים ונכונים, גם כמה נגיעות לא ברורות של פריטים תלושים (שלא לומר לא ממש יפים - הציצו, למשל, בוילונות במקלחון או במראה ובשידה שבסלון) – שיצרו משהו לא לגמרי יוקרתי, אך מי אנחנו שנעמוד בפני התגשמות החלום הישראלי והצלת קרקעות ארצנו.

אנשי הפרויקט רואים בעיצוב מרכיב חשוב בהפיכת הבנייה לגובה לפוטנציאל לשידרוג רמת המגורים בחלל הדירות הבסיסיות, ולכן הם מספקים, בנוסף למפרט הגבוה יחסית, גם 20 שעות של מעצב שינסה לשחזר את רעיונות הדירה לדוגמה, לפחות בפריצת המסגרת העיצובית המונוטונית.

דירות ארבעה חדרים ימכרו החל מ- 270,000 $ ודירות חמישה חדרים החל מ-380,000 $.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully