וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלון שלא היה שם

זהר וידן

14.1.2007 / 11:20

ויטוריו חסן, מהגר לובי, שהקים את רשת האופנה 'מיס סיקסטי', הקים באיטליה מלון בוטיק לצעירים, בו מחוברים כל החדרים ברשת אינטרנט ומצלמות

היום ניתן למצוא ברחבי העולם מלונות "בוטיק" מעוצבים ואקסקלוסיביים, כמעט בכל עיר תיירותית שמכבדת את עצמה. לצד מלונות היוקרה מרובי החדרים והקומות והדפוס הקבוע, צמחו מלונות קטנים ואיכותיים עם כמה עשרות חדרים בלבד, שהעיקר בהם הוא ההשקעה בעיצוב ובייחודיות. רובם מעוצבים לפי קו מנחה מסוים, תוך שימוש בצבע לבן ובקווים נקיים להדגשת אלגנטיות ואקסקלוסיביות קרירה. גם המחירים הם בהתאם.

רשת אופנת הצעירות האיטלקית מיס סיקסטי קפצה גם היא על הגל, ופתחה בחודש יוני האחרון מלון מעוצב שכזה, בעיר הנופש ריצ'יונה, השוכנת בצפון איטליה על חוף הים האדריאטי במחוז אמיליה-רומניה. המלון הושק תחת הכותרת "המלון שלא היה שם", ובהתאם לרוח האופנתית ולרצון למשוך בעיקר צעירים, לקחו מתכנניו את התפיסה העיצובית צעד אחד קדימה.

ריצ'יונה היא יעד פופולרי לצעירים בחופשה, שהם קהל היעד של המלון. העיר השכנה, רימיני, מקום הולדתו של פדריקו פליני, גם היא יעד אטרקטיבי לנופשים מאיטליה ומחו"ל. שתי הערים 'מככבות' ברבים מסרטיו של הבמאי המהולל, וכך גם אווירת החופש והבילויים המזוהה איתן.

מצלמה בכל חדר

המלון, בדרגת 4 כוכבים, הוקם במרכז העיר, קרוב לרחוב הראשי עמוס החנויות ובמרחק הליכה מהים, ומיועד לאנשים שמחפשים "משהו חדש ושונה". הוא תוכנן על ידי האדריכל האיטלקי פיירו אנג'לו אורצ'יוני מסטודיו 63, מהידועים באיטליה. למשרד סניפים בניו-יורק ובהונג-קונג, הוא עובד באופן קבוע עם רשת מיס סיקסטי וחנויותיה ברחבי העולם, מתמחה באדריכלות ועיצוב פנים, והוא שהגה את הקונספט הכללי לעיצוב המלון החדש, כאשר העיצוב, המיקום והאווירה פונים בעיקר לאורחים צעירים בגילאים 18 עד 28.

30 אמנים (15 איטלקים ו-15 בינ"ל) עיצבו את 40 חדרי המלון בסגנון אפנת הפופ ושנות ה-70, המזוהה עם הרשת, והם מאופיינים בצבעים עזים, אמנות מודרנית והדפסי קיר. החזית הלבנה של המלון וכן המסדרונות בין החדרים נתונים למשחקי תאורה תמידיים ומשנים סגנון וצבע ללא הפסקה.

בקומה החמישית האחרונה של הבניין נבנו מסעדה ובר מעוצבים עם מבט אל הים, ומציעים ארוחת בוקר או משקה של ערב. חנויות בגדים ואביזרים של רשת מיס סיקסטי נפתחו בקומת הלובי של המלון, ועומדות לרשות האורחים.

כל החדרים מחוברים ברשת אינטרנט ומצלמות. מה שנראה כמו אלמנט של ריגול וחשיפה, מיועד ליצור הכרויות ותקשורת בין אורחי המלון הצעירים, שיצ'וטטו ביניהם וגם לשבור את תחושת הבידוד, שיוצרים ארבעה קירות של חדר מלון קונבנציונלי.

יש עוד בדרך

רשת אופנת הצעירות, מיס סיקסטי, הוקמה באיטליה בשנת 1981 על ידי ויטוריו חסן, מהגר לובי, שנרדף על-ידי משטרו של קדאפי, והגיע עם משפחתו לאיטליה כפליט. עם הזמן התרחבה הרשת, ויצרה מותגים של אופנת גברים, ספורט, אביזרים, הנעלה ועוד. כיום, קבוצת סיקסטי מוכרת את מותגיה ב-7000 חנויות, ביותר מ-90 מדינות ובקרוב תשיק בושם חדש וכן קו תכשיטים. חסן מעצב את הבגדים, והיה מעורב גם בקביעת האווירה העיצובית במלון החדש והוא אחראי על הריהוט בחדרים.

הרשת אינה מסתפקת במלון בודד, ומתכוונת לפתוח מלונות 4 כוכבים נוספים באותו סגנון באיטליה ומחוצה לה. המלון הבא בתור צפוי להיבנות ברומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully