וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא ילקק לכם את הרגל

ליאת מיטשל

28.12.2006 / 11:00

פרוות ונוצות כובשות מחדש את מסלולי התצוגה וקולקציות הרהיטים. בחורף הקרוב הכל מותר

לאחר שנים של השמצות, נאצות ואי תקינות פוליטית, מגיחות הפרוות לסיבוב נוסף - והן לא לבד. השנה לא נפקד מקומם של בני הכנף, ולהשלמת המראה הפראי מצטרפות גם הנוצות.

השילוב החייתי השנוי במחלוקת כיכב השנה בתצוגות אופנה, ובלט גם בקולקציות רהיטים וגופי תאורה. לחסרי המצפון ולחובבי הז'אנר צפוי חורף רך ומחמם. קשה היה שלא להיתקל בחודשים האחרונים בפרסומות של מעצבי העל המציגות מעל דפי הכרומו את הבשורה לחורף הקרוב - הפרווה. חרף מחאתם של ארגונים להגנת החיות, ותמיכתם של סלבריטאים למיניהם בתנועת הנגד, צעדו על מסלולי האופנה דוגמניות עטויות פרווה וחבושות כובעי נוצות צבעוניים. אלכסנדר מקווין הפתיע בכובעים, שמלות ונעלים מבוססי נוצות; כריסטיאן דיור נעץ בראשיהן של הדוגמניות נוצות ארוכות וצבעוניות, בקולציה שעיצב בהשראת הסרט "LES VISITEURS DU SOIR" ובה גם מעילים מרהיבים, עשויים פרוות שועל.

רהיטים מחומרים טבעיים

בעיצוב הבית מופיעה הפרווה בשטיחים, ספות ושמיכות. חברת "מינוטי" האיטלקית הציגה רהיטים מרופדים עור פרה וטלה, פרוות וצמר. חברת "בלו נטור" המתמחה ברהיטים מחומרים טבעיים, מציעה אף היא רהיטים וכריות מפרווה.

הנוצות אומצו בעיקר לטובת גופי תאורה. "הרעיון לעיצוב הגיע כשהתבוננתי בנורה פשוטה שעוטרה בנוצה" מספרת המעצבת הייקה בוכפלדר, "מעבר קרני האור מבעד לנוצה סקרן אותי". בוכפלדר, אדריכלית בהכשרתה, ייסדה את "פלומה קיוביק" סטודיו לעיצוב גופי תאורה מנוצות. "נוצה היא אוביקט העשוי מניגודים. היא מורכבת משדרה קשה שמזכירה עצם, ומקצוות עדינים ורכים כמו שיער. אני אוהבת לעבוד עם נוצות מפני שהן לא מעובדות, כמו עור למשל - בנוצות עדיין רואים את החיה".

בעניין הסוגיה המוסרית, מבהירה בוכפלדר כי היא משתמשת בנוצות של עופות המיועדים לשחיטה בלבד.

טורד בונטג'י התנסה אף הוא בעיצוב בנוצות, אלא שהיו אלה נוצות מלאכותיות עשויות פוליאסטר. מנורת הנוצות "איקרוס" של בונטג'י קרויה על שם ה"טייס" הראשון, שניסה להימלט מכלאו באמצעות נוצות מודבקות בשעווה. עיצוב "איקרוס" מגלם את השאיפה האנושית להתנתק ולעוף.

זו שעתן היפה של הפרוות והנוצות - וזה הזמן לשלוף מעילי פרווה ישנים מהקירור, לנער את הנפטלין ממרבדי הצמר וליישר את הנוצות. לא ברור אם ההכשר שקיבלו הפרוות והנוצות ארעי או קבוע; עדיין מוקדם להכריע אם הן כאן על מנת להישאר, או שיוחזרו בבושת פנים אל אפלת חדרי הארונות בסוף חורף 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully