וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ששווה מילארדים

אדר ריכטר

25.12.2006 / 10:33

הוא טס בטיסות מוזלות, אוכל במסעדות פועלים, יושב על אותו כיסא כבר 33 שנה והוא שווה 28 מילארד דולר. אינגבאר קמפראד - האיש שהמציא את איקאה

למרות שאינגבאר קמפראד בן ה-80 הוא השוויצרי העשיר ביותר והונו הפרטי מוערך בכ-28 מיליארד דולר, האבא של איקאה עדיין נוסע באוטובוסים, טס במחלקת תיירים, אוכל במסעדות עממיות ויושב על אותו כיסא כבר 33 שנה.

קמפראד מתגורר היום באפלינגס מעל אגם ז'נבה. את דרכו החל בחנות קטנה שפתח בצריף ביתו, שם מכר ארנקים, תמונות ממוסגרות, תכשיטים, שעונים וכרטיסי ברכה חגיגיים. אחרי שאחד מהעובדים איתו פירק רגליים של שולחן כדי להכניס אותו לאוטו, הגה קמפראד ב-1943 את רעיון "הרהיטים השטוחים". מאז נפתחו כבר 237 חנויות של איקאה ב-35 מדינות עם מחזור כספי של כ-24 מיליארד דולר.

אשתי חושבת שאני צריך לקנות כיסא חדש

השם איקאה, הוא למעשה ראשי תיבות של שמו של אינגבאר קמפראד, בתוספת ראשי התיבות של הכפר והחווה בה גדל בשבדיה: Elmtaryd and Agunnaryd. בראיון למגזין "בילאנץ" השווייצי, אמר קמפראד שכל הרהיטים בביתו הם תוצרת איקאה, חוץ מכיסא ישן ושעון אורלוגין יפה שירש מאמו. "הכיסא האהוב עליי הוא כיסא מדגם "פואנג", בעיצוב יפני, ואיני מוצא סיבה להחליף אותו" הוא מתוודה "אני משתמש בו כבר 32 שנה. אשתי חושבת שאני צריך לקנות כיסא חדש כי בד הריפוד התלכלך, אבל מכל בחינה אחרת הוא כמו חדש".

קמפראד מבקר במהלך השנה בחנויות הרשת הפזורות על פני הגלובוס, כשהוא מקפיד לאתר טיסות מוזלות במיוחד. לקמפראד שלושה בנים החברים במועצת המנהלים של איקאה, אבל הוא לא חושב שאחד מהם ימשיך את דרכו: "הבעיה היא שניהול עסק כזה הוא עבודה קשה מאוד. אתה יכול להתמיד בה עשר שנים לכל היותר. לכן אני מאמין, או מקווה, שאף אחד מבני לא יהיה הבוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully