וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהקופסה

תכנון וביצוע: שמוליק ואילה

7.12.2006 / 10:28

חלון, מדף דקורטיבי או מתקן למטריות. מחוץ לבית או בתוכו - עצבו את הריבוע שלכם

שלוש צורות הנדסיות הן בסיס לכל בניה או יצירה: ריבוע, משולש ומלבן. אנחנו בחרנו את הריבוע כנושא מרכזי בעיצוב החללים בבית. באופן טבעי נתחיל בכניסה לבית - הסביבה החיצונית של הדלת הראשית וחלל המבואה הפנימי.

הקירות החיצוניים המובילים לדלת הכניסה נצבעו בצביעה אמנותית בדוגמת לבני טרוונטינו. הדלת נצבעה בפוליאור על בסיס מים, ולשמונה קוביות בגודל שווה הועדנו תפקידים שונים: בשלוש אוחסנו קישוטים המתאימים לכניסה, שתיים הונחו זו על גבי זו ומשמשות כהדום לישיבה ולאחסון, וקובייה נוספת שהונחה בזווית על הרצפה נושאת עציץ גדול.

לתוך קובייה התלויה בגובה העיניים סמוך לדלת הכניסה הוכנס כד חרס, עליו נחרט שם המשפחה. לצד הכניסה, בתוך קובייה צמודה לקיר, מצאו את מקומם סנדלים שהושארו בחוץ וקומקום ישן להשקיית עציצים.

החתיכה החסרה

קיר הטרוונטינו, הנמשך אל תוך הבית, קושט בקוביית מראה בגובה העיניים. על הרצפה ניצב מתקן למטריות, עשוי קובייה שנוקבה בחלקה העליון באמצעות מקדחת "כוס". כדי להאיר את החלל הוחלט להאריך את הקיר, ולקבוע בו שלוש קוביות מאירות.

בשלב הראשון נבנה קיר MDF משני לוחות מקבילים; ה"תפר" בין הקיר המקורי לתוספת הMDF הוחלק באמצעות צבע שפכטל, והקיר כולו נצבע בצביעת טרוונטינו ללא חלוקה ללבנים. מלוח אחד, הפונה למבואה, נחתכו בעזרת מסור אנכי רבועים בגודל הקוביות.

בחלק הפנימי של הקוביות הועבר חוט חשמל, שחובר לגופי תאורה (ספוטים) בחלק העליון של כל קובייה. כך נוצרו שלוש נקודות אור וכן מקום לקישוטים, מפתחות, ושאר חפצים השייכים לכניסה או יציאה מהבית.

הוראות ביצוע לקובייה

חומרים:
עץ אורן מלא ברוחב 19 ס"מ ועובי 3 ס"מ:
2 יחידות באורך 38 ס"מ
2 יחידות באורך 31.5 ס"מ (2,1)

8 ברגים סיבית באורך 5 ס"מ
ניר זכוכית 00
צבע ווש לעץ, ו/או לק שקוף - מט או מבריק

תהליך העבודה:
1. מסמנים את מיקום הברגים בצלעות שאורכן 38 ס"מ, שלושה ס"מ מהקצה בצד הארוך - סנטימטר וחצי מהקצה בצד הקצר (תמונות 1,2).

2. מחברים צלע ארוכה לצלע קצרה (תמונה 3).

3. מוסיפים לצד השני של הצלע הקצרה את הצלע הארוכה השנייה (תמונה 4).

4. בין שתי הצלעות הארוכות מוסיפים את הצלע הרביעית, ומחזקים את כל הברגים (תמונות 5,6).

5. בעזרת מעט דבק שפכטל ממלאים את הנקבים שנוצרו מראשי הברגים (תמונה 7).

6. משייפים בעזרת נייר זכוכית 00. אפשר להשאיר את העץ בגוון טבעי, לצפות בשכבת לק מבריק או לק מט או לצבוע בצבע ווש מוכן בגוון הרצוי. למצפים בלק מומלץ למרוח שתי שכבות; בין צביעה אחת לשנייה, לאחר ייבוש, כדאי לשייף בעדינות בעזרת צמר פלדה (תמונה 8).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully