וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר מבריק

מירי אלזון

23.11.2006 / 6:50

מצאתם שידה ברחוב? לסבתא נמאס מסבא וגם מהטואלט הישן? קחו צבע ושפצו זאת בעצמכם. מה כבר יש לכם להפסיד

אם מצאתם רהיט ישן או שנמאס לכם כבר מאותה שידה חיוורת שעומדת בבית שנים רבות - זה הסימן שאין לכם מה להפסיד, ושאין זמן טוב מזה לנסות לחדש את הישן.

לשידה שמצאנו, נטושה ומוזנחת בחצר הבית, החלטנו למצוא שימוש חדש. בתחילה שיפצנו בה חלקים הכרחיים. דאגנו שהדלתות ייסגרו היטב ושמשטח העץ המתקלף יוחלף בחדש. לאחר מכן בחרנו את הצבעים והתחלנו במלאכה.

רהיטים ישנים אפשר לצבוע ולשמר בטכניקות שונות בהתאם לסגנונכם ולטעמכם האישי. הפעם בחרנו לשמר את הקו העתיק והמיושן של הרהיט ולצייר בחלקו העליון לוח שיש יוקרתי.

שייפנו את השידה בנייר לטש לעץ מספר 2 ו-3 כדי להסיר את הלכה הישנה. לאחר מכן צבענו את הרהיט בשתי שכבות של “סופרקריל” בגוון P 3025, חוץ מהמסגרות הפנימיות והמשטח העליון. את אלו צבענו בשתי שכבות של גוון כהה מעט יותר (T 3022). למסגרות הדלתות שנצבעו בשחור הוספנו, לאחר הייבוש, מעט צבע זהב בעזרת מכחול חצי יבש ובאותו זהב צבענו גם את הרגליים המעוגלות.

לאחר שהמשטח העליון התייבש ניגשנו למלאכת ציור השיש.
דוגמת השיש השחור מתאימה במיוחד למשטחים חלקים כמו אלה של שולחן או שידה. אם משטח הרהיט מחוספס, כדאי למלאו בשפכטל המיועד לעץ ולאחר מכן ללטש בנייר לטש עד לקבלת משטח חלק.

החומרים

נייר לטש לעץ
ספוג אלמוג
מכחול מספר 2-4
מברשת צבע בעלת שערות ארוכות
בסיס A
“סופרקריל” שחור
“סופרקריל” לבן
לכה שקופה לעץ

תהליך העבודה

1. שופכים למגש כמות קטנה של בסיס A ולידו מעט מהצבע הלבן. טובלים את הספוג במים וסוחטים היטב.

2. טובלים את הספוג בבסיס A ומעט בצבע הלבן, ובתנועות טפיחה קלות עוברים על המשטח הכהה בקווים אלכסוניים (ראו תמונה 1). מיד לאחר מכן, בעוד שהצבע רטוב, עוברים על האזור הצבוע במברשת. פעולה זו תטשטש את הגוון ואת סימני הספוג (ראו תמונה 3-2).

3. לאחר הייבוש טובלים את המכחול הדק בבסיס A ובמעט צבע לבן. מושחים את המכחול על המשטח בקווים אלכסוניים, תוך כדי לחיצות שמפרידות את השערות ומעבות את הקו המצויר. האפקט שיתקבל מחקה את נימי השיש (ראו תמונה 5-4).

4. לאחר ייבוש מלא מורחים את המשטח בשתי שכבות של לכה מבריקה/ מט-משי.

את שאר חלקי הרהיט אפשר למרוח בלכה מגוונת במעט צבע שחור וחום שיקנו את הגימור המיושן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully