וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדולה מכולן

שלי איבגי תבק

14.11.2006 / 13:10

אלגנטית, מתוחכמת, מפנקת, אבל כדאי לתפוס ממנה מרחק - טלוויזית הפלזמה שלכם, בוחרים את האחת

הם אלגנטיים, מתוחכמים, יקרים להחריד ועלולים להתפתח לגדלים עצומים, אבל כל מי ששואף לפגוש בניחותא את 'קינג קונג' בגודל אמיתי, בסלון ביתו, חייב אחד כזה. מסכי פלזמה או LCD מרווחים הם כבר מזמן לא עוד תענוג יוקרתי. אבל איך לעזאזל בוחרים את האחת?

העיצוב של חדרי ההום סינמה משתנים בהתאם לצרכים האישיים: יש הלוקחים את כל העניין כפרוייקט, מייעדים לו חדר נפרד בבית ומתפנקים עם שלל טכנולוגיות חדישות בכדי לספק את רעבונה של מפלצת הקולנוע הפרטי; ויש את רובנו, שמשדרגים את הצפייה בסלון למיני קולנוע ביתי, על ידי רכישה של מסך טלוויזיה גדול, תוך התמודדות עם תנאי השטח הקיימים. כמו תמיד, הכל קשור בכיס וברמת המשוגעות.

לפני שאתם מתבלבלים מההיצע האינסופי, מומלץ לשקלל את היתרונות והחסרונות של כל סוג בהתאם לצרכים שלכם, על מנת להבטיח שתתקבל איכות הצפייה אופטימלית.

גודל המסך ומרחק הצפייה

חשוב לבחור את גודל וסוג המסך על פי מרחק הצפייה. מרחק הצפייה האופטימלי הוא פי 5 מאלכסון המסך, והמרחק המקסימלי הוא פי 7 מאלכסון המסך. לדוגמה: מסך סטנדרטי של 27 אינץ' הוא בעל אלכסון של 60 ס"מ ולפיכך מרחק הצפייה האופטימלי הוא 3 מטרים והמרחק המקסימלי הוא 4.20 מטרים.

למסכי הפלזמה, הפועלים בטכנולוגיה של גז הנמצא במעטפת זכוכית, יתרון באיכות תמונה גבוהה יותר במסכים גדולים של 42, 50, 62 ואף 80 אינץ'. למסכי ה-LCD, הפועלים בטכנולוגיה של נוזל הנמצא בין שני לוחות זכוכית, יתרון באיכות תמונה גבוהה במסכים קטנים יותר של 15-42 אינץ'.

התשובה לשאלת מיליון הדולר (כן, זה לא כל כך רחוק מהמחיר): באיזה גודל וסוג מסך לבחור, טמונה במרחק הצפייה: מעל 4.5 מטרים – עדיף מסך פלזמה, במרחק צפייה הקטן מ- 5 מטרים – מומלץ מסך LCD לקבלת איכות תמונה גבוהה יותר.

אבל, כמובן שההעדפה היא גם מאוד אישית ועל אף ההמלצות הטכניות של המומחים, מעורב תמיד גם הגורם הרגשי, שנוטה להתעלם לפעמים מההנחיות הפיסיות והטכניות: בסקר שערכה חברת "סם ליין" (המשווקת את הטלוויזיות של סמסונג), שבדק איזה גודל טלוויזיה הוא האידיאלי לסלון, עלו תוצאות מעניינות: 51% מהגברים העדיפו טלוויזיות בגודל הסטנדרטי (21-29 אינץ'), לעומת 43% מהנשים שהעדיפו טלוויזיות גדולות (32-43 אינץ'). עוד עלה מהסקר, שככל שההכנסת המרואיין גבוהה יותר, כך הוא יעדיף טלוויזיה גדולה יותר. ובכן, הגודל כנראה כן קובע, ודווקא אצל הנשים.

הצללה של החלל

ישנה חשיבות רבה להתאמת סוג המסך לרמת ההצללה הקיימת בחדר. לפלזמה איכות תמונה טובה גם בצפייה בתנאי תאורה חזקים, בשל עוצמת הארה חזקה (של 1500CDM, לעומת 1000CDM בגודל זהה של LCD). לכן, אם אתם מתכוונים לשרוץ מול המסך במהלך היום ואין ברצונכם ליצור הצללות מיוחדות, מסך הפלזמה עדיף על מסך LCD, בו תנאי תאורה שכאלו ייצרו בעיות בצפייה.

רזולוציה

הרזולוציה מתייחסת למספר הנקודות המופיעות על המסך, וככל שמספרן גבוה יותר, כך התמונה תהיה חדה יותר. רזולוציית מסך אופטימלית, מתחילה מרמה של 1024x768.

המילה האחרונה כיום בחדות הצפייה היא ה-HD – High Definition. זוהי שיטת שידור דיגיטלית המאפשרת תמונה באיכות גבוהה במיוחד, הודות ל-1800 קווי רזולוציה במסך, לעומת 470 קווי רזולוציה המקובלים עד כה. אבל, המומחים מזהירים, כי רכישת המסך הייעודי, ללא הטכנולוגיה המתאימה לדבר, מקבילה לרכישת טלוויזיה שחור לבן בסמוך ליציאת טלוויזיה צבעונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מהירות תגובה

במסכי פלזמה לא קיימת בעיית מהירות תגובה, שכן קיימת ב-LCD. כשיש תנועה מהירה על המסך נוצרת ב-LCD תופעה של "מריחת" התמונה (כתוצאה מכך שהנוזל בטכנולוגיית ה-LCD מחליף צבע במהירות). עם זאת, במסכי ה-LCD ככל שמהירות התגובה גבוהה יותר - איכות התמונה גבוהה יותר. כיום ניתן להשיג מסכים במהירות תגובה גבוהה (של8 MSEC ), בהם לא מתקבלת תופעה זו של "מריחת" תמונה.

צריבה

במסכי LCD לא קיימת בעיית צריבה הידועה במסכי פלזמה. בצפייה ממושכת במסכי פלזמה (במשך עשרות שעות) באינפורמציה קבועה על המסך, כגון בלוגו של ערוץ, האינפורמציה נצרבת על גבי המסך ולא ניתן להסירה. לכן ישנה חשיבות רבה לבדוק אם קיימים במסך הפלזמה שבחרתם, מנגנוני ביטול מפני צריבת אינפורמציה שכזאת.

ממשקי התחברות

יש לשים לב בעת הרכישה, כי המסך כולל מגוון ממשקי התחברות לשאר מרכיבי הקולנוע הביתי: חיבור למכשיר DVD, לממיר הדיגיטלי ולמרכיבים מורכבים יותר כמו ה HDMI המאפשר התחברות לסיגנל של Hi-Definition בעתיד והן חיבור VGA ו-Composite-למחשב.

איכות שידור

מומלץ לבדוק מול ספק הכבלים/הלווין מהן איכויות השידור שהממיר שלו מנפק. ייתכן מצב שבו איכויות השידור המסופקות לא יהיו תואמות ליכולות השידור של המסך שברשותכם והתמונה לא תהיה ברורה.

אורך החיים

ולסיום, אם קשה לכם עם פרידות, הביאו בחשבון את הנתון הבא: אורך החיים של מסכי LCD ארוך יותר מזה של מסכי הפלזמה. מסכי LCD מגיעים לאורך חיים של כ- 20 שנה, ולעומת זאת אורך חייו של מסך פלזמה הוא כ- 15 שנה. המצב מחמיר, כמובן, במסכים חסרי השם המיובאים מסין או מטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully