וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאג איט

שלי איבגי תבק

6.11.2006 / 12:56

הם שעירים ונראים הכי קרוב ליצור חי, ללא צורך אמיתי בקיפוח חייו של אחד כזה. שטיחי השאגי

בשנה האחרונה ובעיקר לקראת החורף המתקרב, מתחזקת מגמת השטיחים השעירים - שטיחי ה"שאגי", סתורי השיער, ארוכי הסיבים ודמויי הספגטי. מדובר בשטיח בעל מראה שעיר, הקרוב ביותר ליצור חי שקיים בשוק, ללא צורך אמיתי בקיפוח חייו של אחד כזה.

המראה השעיר שלהם נזקף לזכות טווח נרחב של חומרים מהם עשויים הסיבים, החל מצמר ועד לסיבי ניילון מעובדים. השטיחים מגיעים במגוון של צבעים, לרוב, צבע חלק אחד, אך גם בשילובי צבעים של שני גוונים של סיבים ובדוגמאות גרפיות על כל השטיח. למגוון של הטקסטורות ושל עובי הסיבים אין סוף ואפשר למצוא שטיחים עם סיבים ארוכים, קצרים, עבים, דקים ושילוב של כל מה שבינהם, שיוצרים מרקמים שונים ואופי אחר לכל שטיח.

נשירה פלומתית

אם השטיח שלכם מועד לפורענות, מומלץ לבחור בשאגי העשוי מחומרים סינתטים, עמידים ונוחים לניקוי כמו פוליאסטר וניילון.

יש שטיחים העשויים מסיבי ניילון, שעוברים תהליך של ציפוי הדוחה כתמים ואבק, ששומר על המראה המקורי של השטיח המעוצב כחיקוי לצמר טיבעי, ללא המגרעות של הסיב המקורי. העיבוד הזה נעשה גם בשטיחי קש ואצות, הנוטים להתפרק מהר.

גם שטיחי השאגי העשויים עור הם בעלי פוטנציאל להתבלות ולאבד חלקים. את השטיחים הללו ניתן לנקות בחומרי הניקוי המוכרים לשטיחים ועל ידי שאיבה רגילה בשואב אבק ביתי, ללא צורך בטיפול מיוחד. בכל אופן תמיד כדאי לשים לב להוראות היצר, מכיוון שיש שטיחים עדינים העשויים בעבודת יד, שלא ניתן לשאוב אותם או לנקותם בניקוי יבש בלבד.

אם החלטתם לבחור שאגי "טבעי" ולא סינתטי, שימו לב שככל ששטיח צפוף יותר ונמוך יותר, כך הוא עמיד יותר בפני שחיקה ולכלוך, ולכן חשוב מאוד לבדוק את צפיפות החוטים (אפשר על ידי מישוש ביד או בדיקה של גב השטיח). כדאי לזכור כי גם לשטיחים יש "נשירה" - בתקופה הראשונה של השימוש בשטיח, קיימת תופעה של נשירת פלומה, זאת תיעלם עם הזמן (פונקציה של דריכה על גבי השטיח). כדאי לשאוב שאיבה ראשונית עם הנחת השטיח, שתעזור להעלים את הנשירה הפלומתית הראשונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully