וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואב האבק הגדול בעולם

ענת ניר

31.5.2011 / 9:06

הוא מתנשא לגובה 2 קומות, מתהדר ב-4 מנועים ו-9 כוחות סוס וטומן בחובו מיכל שצריך לרוקן פעם ב-20 שנה. שיא גינס חדש נשבר

חלומה של כל עקרת בית בעלת שיגעון גדלות הוא שואב אבק ענק שאוכל תלתלי אבק בני חודשיים לארוחת בוקר, מסוגל לכסח חביות פח בשאיפת פווו בודדת, ומחזיק בשקית אחסון גדולה כל כך, שאפילו הדור הבא לא יצטרך להחליף. את החזון הדמיוני והמעט מופרך הזה, החליטה להוציא מהכח אל הפועל חברת "שאברב", שבימים כהרגלם מתעסקת בזוטות כגון יבוא מערכות שואב אבק מרכזי משבדיה. בימים אלה היא מציגה בתערוכת "בתים ומבטים" בגני התערוכה בתל אביב שואב אבק עצום, שייכנס לספר השיאים של גינס על תקן "שואב האבק הגדול בעולם".

הדגם הנבחר לפרויקט הוא שואב אבק מדגם "Beam" של חברת "אלקטרולוס", שלטענת בעלי "שאברב", הינו הדגם הנמכר ביותר בעולם. שואב האבק המוגדל מתנשא לגובה של שתי קומות (5 מטר), בעל 4 מנועים, 9 כוחות סוס ומיכל איסוף בגודל של 8,000 ליטר, וצריך לרוקן אותו רק פעם ב-20 שנה.

נושא: שואב האבק הגדול בעולם. נמרוד סונדרס
לחצו להגדלה/נמרוד סונדרס

מי שהגה את רעיון ההגדלה הוא גיא קוסובסקי, מנכ"ל "שאברב", שהשתעשע בקונספט דווקא מחוץ לשעות העבודה. "רעיונות טובים קורים בלילה", הוא ממהר להסביר. כדי להוציא לפועל את התוכנית השאפתנית הוא נסע לפרנקפורט, על מנת לגייס את תמיכת חברת "אלקטרולוס". "הם היו בדיוק בתערוכה אחרת", מספר קוסובסקי, "נסעתי במיוחד בשביל להסביר להם, הראיתי תוכניות וסקיצות עד שבסוף הם הסכימו". העקשנות עשתה את שלה ולאחר כחודש של תכנונים מחושבים ותקציב בעל מימדי ענק גם הוא, של כ-10,000 יורו, הפנטזיה הלילית הפכה למציאות.

את ההרכבה הסופית של המוצר ביצע צוות מיוחד מחברות "זארוס", המתמחה בהכנת דגמים. כעת חברת "שאברב" בודקת אפשרות להזמין את המומחים של ספר השיאים לביקור זריז בארץ, או לשלוח אליהם תיעוד של מפלצת השאיבה בפעולה. כך או כך, מכיוון שזהו השואב האבק הענק הראשון שנעשה, כנראה שבכל מקרה הוא ישבור את השיא העולמי. ומה יקרה איתו אחר כך? ובכן, לאחר שיחלפו 15 דקות התהילה של ענק השואבים, שוקלים בעלי החברה לסיים את חייו הקצרים ולפרק אותו לחלקיו. לא חבל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully