וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו נשב על זה רגע: כל מה שחובה לדעת לפני שקונים פינת אוכל

וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש, וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש

30.9.2018 / 8:21

עגול, מרובע או מלבני? מעץ או זכוכית? ארבע רגליים או רגל מרכזית? ואיך הכי נכון להרחיב אותו? חגי תשרי הם המועד שבו אנו יושבים סביב השולחן לסעודות החג והנה כמה טיפים ורעיונות שיעזור לכם לבחור את פינת האוכל החדשה שלכם

פינת אוכל של Rugs and co. אלעד גונן,
נותנים כבוד לשולחן. Rugs and co/אלעד גונן

בסרטים תקופתיים נראים חדרי אוכל נוטפי יוקרה מצועצעת, כשהאורחים לבושי ההדר פוסעים פנימה כלאחר כבוד, אחרי ששתו אפריטיף בטרקלין. טוב, התרחיש הרומנטי-נוסטלגי הזה לא ממש תקף בעידן בו אנו החיים, ופינות האוכל הן בדרך כלל אזור שמשתלב בחלל הציבורי הכולל גם את הסלון והמטבח. בבתים רבים יחידת האי של המטבח משמשת כשולחן אוכל בחיי היומיום, אך בשבתות ובחגים, כשנהוג להתקבץ למפגשים משפחתיים מורחבים, זוהי שעתה היפה של פינת האוכל שמזמינה ל"ביחד" חגיגי. במישור האסתטי מדובר בעיצוב נעדר תחכום וידוע מראש, שכולל שולחן וכיסאות. אך בפועל, מה שעל פניו יכול להישמע משמים למדי, מתברר כהיצע עשיר ומגוון של עיצובים בקשת של סגנונות המאפשרים התאמה לכל חלל ולכל צורך.

פינת אוכל של הגלריה המקסיקנית. הגלריה המקסיקנית,
טכניקת השכבות, למראה עשיר ומהודר. הגלריה המקסיקנית/הגלריה המקסיקנית

פונקציונאליות ומיקום בחלל

קודם כל ולפני הכול, פינת האוכל צריכה להיות פונקציונאלית: להתאים במידתה לצרכי המשפחה ולאפשר למשתמשים "תפעול" קל ונוח. המיקום המועדף להצבתה הוא בנגישות נוחה למטבח כדי להקל על המארחים שממילא צריכים להתרוצץ בין שני האזורים, וכן רצוי שהוא יאפשר מעברים נוחים סביבה. מי שהתברך בחלל מרווח במיוחד יכול מן הסתם לבחור פינת אוכל בכל גודל רצוי, מבלי שהיא תפגום בתחושת המרחב והאווריריות, ואף לשלב ויטרינה לאחסון נוח של מערכות הכלים לאירוח. אך מרבית חללי המגורים, גם אלה שנהנים מרווחת שטח, נדרשים לחישובי מקום והפתרון הוא שולחנות שניתנים להגדלה - כאלה שבימים כתיקונם משמרים פרופורציות מותאמות לחלל, ובעת אירוח רב משתתפים יכולים אפילו להכפיל את מידתם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פינת אוכל דיבאני סנטר. יח"צ,
אפקט הוואו: לא עוד מוצנעת, כי אם חלק מאופן ספייס שכולל את חדר המגורים ואת המטבח. דיבאני סנטר/יח"צ

שיטות הרחבת השולחן

קיימות מספר שיטות להגדלת השולחן, ורצוי לבחור את זו ש"מרגישה" לכם הנכונה ביותר לצרכים, הקלה והפרקטית ביותר עבורכם. בעבר הלא מאוד רחוק שיטת ההרחבה התבצעה באמצעות חיבור שתי פלטות לשני עברי השולחן. שיטה זו, שעדיין קיימת, דורשת מקום לאחסון הפלטות כשהן אינן בשימוש, וככלל נחשבת מסורבלת בהשוואה לשיטות העכשוויות. אלה מבוססות על הגדלות שמשתלבות בתוך השולחן עצמו, ומתבצעות בדרך כלל על ידי הזזת משטח השולחן, צדדיו או רגליו. הרחבת פרפר למשל, שנחשבת קלה לביצוע, דורשת רק דחיפה של משטח השולחן ומשיכת/שליפת אלמנט ההרחבה הנסתר תחתיו. שיטה אחרת ממקמת את פלטות ההרחבה (עד ארבע) באמצע השולחן, כאשר "פתיחת" מרכז משטחו העליון מאפשרת לשלוף אותן בקלות לפי הגודל הנדרש, ומנגנון הרחבה נוסף, המכונה פתיחת ספר, מתבצע על ידי משיכת הפלטה ש"מקופלת" מתחת המשטח העליון, שליפתה ופתיחתה בדומה לפתיחת ספר. אופציות נוספות הן הרחבת מגירה שמבוססת על שליפת פלטות המשתלבות בדומה למגירות משני עברי השולחן, וכן קיימות הרחבות מתוחכמות המשולבות עם מגירות נסתרות לאחסון סכו"ם.

לפידות כיסאות מעוצבים. יח"צ,
כיסאות מעוצבים למראה אקלקטי ומושלם. לפידות עיצובים/יח"צ

חומרים ועיצובים

בזירת החומרים המשמשים בשולחנות פינות אוכל מככבים בעיקר עץ מלא, זכוכית, שיש וכן מתכות (ברזל, כרום ניקל, אלומיניום) המשתלבות כבסיסים/קונסטרוקציות. העצים הם בדרך כלל עץ בוק רך שנחשב עמיד וחזק, עץ מייפל קשה בעל מופע דומיננטי, אלון, שככלל רווח היום במגוון שימושים בעיצוב פנים, וכן סוגי עץ נוספים כולל עצים ממוחזרים. הזכוכית המשמשת במשטחים היא זכוכית מחוסמת, שקופה, חלבית או צבעונית, ואף שיש, שרווח היום מאוד בשולחנות קפה ומוצא את דרכו לשולחנות האוכל, אם כי במינון נמוך היות שהוא אינו ניתן להרחבה.

שולחן האוכל יכול להיות מלבני, מרובע, עגול, מתומן או אובאלי. לכל צורה יש יתרונות יחסיים משלה, והבחירה ביניהן היא בעיקר עניין של טעם אישי והתאמה לחלל. שולחן מרובע לדוגמה, מאפשר יצירת קשר בין המסבים אליו, אך הצבתו דורשת מקום גדול יחסית. גם שולחן עגול מאופיין באותם יתרונות של תקשורת טובה; שולחן אובאלי נחשב גמיש מבחינת האפשרות "לצופף" סביבו מספר גדול של סועדים; והמרווח מכולם הוא שולחן מלבני.

העיצובים נעים בטווח שבין קונפיגורציה "רגילה" - ארבע רגליים ומשטח עליון, לבין שולחנות המשלבים בסיס מרכזי מסיבי + משטח (לעתים גם שני בסיסים), בסיס מעוצב כרגליים בתצורת X שהינו אהוד למדי ומופיע במגוון וריאציות, ועד בסיסים פיסוליים כאלה ואחרים. במסגרת שימושי החומרים והמבנים המשתנים השולחן יכול ללבוש מופע מודרני או קלאסי, מראה עתיק, לשדר סגנון שאבי שיק אם מעניקים לעץ צביעת ווש בגון שמנת, ועוד ועוד. בדומה לכך, גם הכיסאות יכולים לדבר בסגנונות שונים, לאו דווקא כאלה שתואמים את שפת עיצובו. אחת המגמות העכשוויות היא לשלב כיסאות בעיצובים שונים ו/או בגוונים שונים, המעניקים טוויסט מקורי למראה, דוגמת שולחן עץ מסיבי עם כיסאות פלסטיק שקופים, שולחן זכוכית עכשווי וקליל עם כיסאות רטאן בסגנון אתני, כיסאות בריפודים לא זהים, והמעזים שבחבורה יכולים גם לשלב כיסאות בעיצובים שונים בתכלית זה מזה.

פינת אוכל הגלריה המקסיקנית. הגלריה המקסיקנית,
כפרי ומזמין להתכנסות יומיומית. הגלריה המקסיקנית/הגלריה המקסיקנית

אזור פינת האוכל

היות שמרבית פינות האוכל משתלבות כחלק מהחלל הציבורי, אפשר ואף רצוי להגדיר את האזור בו הן ממוקמות. כך, לדוגמה, לשלב כרקע לשולחן חיפוי קיר שונה משאר קירות החלל (לבנים, טפט, צבע במרקם המדמה בטון וכיו"ב), לתלות גוף תאורה בעל נוכחות מיוחדת מעל השולחן, ובזמנים שהוא אינו "בתפקיד" של אירוח להניח עליו יצירת אמנות מקורית או כל פריט נוי מעניין אחר.

תערוכת "בית חדש" - בנייה עיצוב וריהוטים 2019 תערך בחול המועד סוכות במרכז הירידים והכניסה לתערוכה תהיה חינם! לקבלת קופונים, הטבות ומידע נוסף לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש, וואלה! NEWS בשיתוף בית חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully