וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה העונה: איך לבחור וילון ומהם הטרנדים החמים בתחום?

מלבד העובדה שמדובר בעוד פריט דקורטיבי לסביבת המגורים- לווילון תפקיד חשוב ופונקציונלי. הוא מגן עלינו ועל חפצינו מפני השמש הקופחת, מספק לנו פרטיות ואפילו מפחית את צריכת החשמל בבית

וילונות. יח"צ,
וילון מדגם דו רול, אורגון/יח"צ

הקיץ הישראלי לא מרחם על הבתים ועל הרהיטים שלנו. וכך, השמש הקופחת, מחממת וצורבת כל חלקה טובה. איך כדאי בכל זאת ליהנות מהאור הישראלי אך במידה, ומבלי לוותר על בית מעוצב? במילה אחת – וילון. יש אינספור אפשרויות וחידושים, אבל איך בוחרים בין שלל האפשרויות והחידושים? ובכלל האם כל בית זקוק לווילון? התשובה היא כן, לפחות אם שואלים את מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ. לא תראו בית אחד שהיא עיצבה בלי וילונות עשירים בבד, בשכבות ובטקסטורות, שלא פעם תלויים מהתקרה וזולגים לרצפה.

עזריה ברקוביץ מסבירה בקצרה על סוגי הווילונות הקיימים:
וילונות בד – עשויים פשתן, כותנה, קטיפה ושלל סוגי בדים אחרים, הם רק חלק מההיצע הקיים בווילונות הבד. וילונות הבד, מתאפיינים בכך שיוצרים אווירה חמה ומראה עשיר, זאת הודות למגוון הבדים הרחב, שפע ההדפסים, הצבעים והטקסטורות השונות.
וילונות ורטיקאליים – בדים אנכיים המוצבים האחד ליד השני על-גבי מסילה וניתנים לסיבוב והסטה, מתאימים בעיקר לדלתות זכוכית ומפתחי חלונות רחבים, זאת בשל המבנה הייחודי שלהם. כמו כן, הם בעלי יכולת שליטה גבוהה על כמות האור החודרת לחלל מבעד לחלון.
וילונות דואט/ וילונות כוורת – מזכירים במבנה שלהם חלת דבש ועשויים משכבה כפולה של בד, כך שהם מאפשרים רמת האפלה גבוהה. ומעבר לעובדה שהם ניתנים להרכבה על מגוון רחב של מפתחי חלון, יתרונם טמון בכך שהם חסכוניים באנרגיה שכן, הם מספקים בידוד תרמי ואקוסטי.
וילונות רומאיים – בעלי מראה נקי שסימן ההיכר שלהם הוא צורת הפתיחה הייחודית בדמות קפלים העולים כלפי מעלה. הווילונות הרומאיים מתהדרים בסימטריה וקווים ישירים ונקיים, היצע בדים רחב וצבעוניות המאפשרים לשלבם בחדרי הבית השונים.

וילונות. יח"צ,
התאמת הווילון לחלל, אדריכלית אריאלה עזריה ברקוביץ/יח"צ

בתיה ארם, מעצבת פנים בחברת Orgon וילונות והצללה, מסבירה כי וילונות יכולים לחסוך אנרגיה: "אם מתייחסים לווילונות כאל פריט עיצובי בלבד, עלולים לשכוח משהו חשוב מאד - יש להם את היכולת לשמור על יציבות הטמפרטורה בתוך הבית וכך, לחסוך חלק מההוצאה הכלכלית על קירור (או חימום) הבית.

טיפ חשוב: "כשבוחרים וילונות והצללות כדאי לשים לב שבחרתם בבדים בעלי יכולות בידוד תרמיות טובות. באורגון קיימים שני סוגי בדים עיקריים – לווילונות גלילה יש את בדי SOLAR SCREEN - בדי רשת מיוחדים שעשויים פיברגלאס. צד אחד שלהם בגוון צבעוני ויותר דקורטיבי והוא פונה לפנים החלל, והצד השני, הפונה כלפי החלון והחוץ, הוא כסוף והוא למעשה מוריד את הטמפרטורה בעד 70%; סוג נוסף הוא וילונות דואט – וילונות העשויים בד בשתי שכבות ובמבנה של חלת דבש. בהתאם לסוג הבד יש בידוד תרמי של עד 60%. למבנה הבד יש יתרונות אקוסטיים מוכחים של עד 40% הפחתה ברעשים ובהד בבית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
וילונות. יח"צ,
וילון דואט כחלחל בחדר שינה, אורגון, דן דיזיין סנטר/יח"צ

ארם מוסיפה כי לאחרונה השיקה חברת אורגון דגם משולב נוסף וחדש בשם DUO ROLL. מדובר במערכת משולבת לווילונות נגללים, המכילה שני מוצרי הצללה במנגנון אחד. באמצעות הפעלה פשוטה אפשר לבחור את מוצר ההצללה המתאים לשעה ביום ולאווירה, מהצללה עדינה ועד האפלה מוחלטת. מבחינה עיצובית - זווית לא פחות חשובה – אפשר לשלב סוגי בדים שונים. ארם מציינת כי "פתרון חיצוני יעיל נוסף, במיוחד בבתים פרטיים, הוא סגירת המרפסות או הפרגולות באמצעות וילונות גלילה מעוצבים העשויים מבדי רשת חזקים ועמידים. לבדי הרשת עוד יתרון חשוב - הם אינם מסתירים את הנוף".

עוד פתרון אסתטי-אנרגטי יש לקבוצת "מגן שמש" ו-DOMUS, המשיקות את Rinnovo - וילון גלילה שקוף, החוסך עד 30% מעלויות המיזוג והחשמל ושומר על כניסת אור טבעי. וילון הגלילה Rinnovo מיוצר מחומרים פולימריים (ולא בדים) ובזכותם מתקבלים יתרונות כמו שקיפות אחידה, הפחתת חום, מניעת סנוור וחסימת קרינה. שקיפות החומר מהפנים והאפקט הרפלקטיבי מהחוץ, מאפשרים גם פרטיות לצד שמירה על מראה נוף פתוח וכניסת אור טבעי בכל שעות היום. Rinnovo מגיע בארבעה דגמים בצבעים שונים ובטקסטורה חלקה או מרוקעת.

וילונות. יח"צ,
אחים עיני, מנקה את כל סוגי הוילונות בבית באמצעות שיטת ג'נטל קלין/יח"צ

לדברי כפיר גולדהמר, מנכ"ל קבוצת מגן שמש: "במדינה שטופת שמש כמו ישראל, נדרשים פתרונות הצללה והגנה חכמים, כאלה שלא רק יסתירו את השמש, אלא ימנעו בצורה מהותית את סכנות הקרינה. כמי שפועלים בשוק הציפויים לחלונות וזכוכיות, יצאנו במהלך לשילוב יתרונות חומרי הגלם איתם אנו עובדים בווילון גלילה של דומוס, כך שהתוצאה שהתקבלה מהווה כיום את הפתרון האפקטיבי ביותר להגנה מלאה מחום, קרינה וסנוור וזאת תוך כדי שמירה על פרטיות מחד ונוף פתוח מאידך". לדברי אדם דני, סמנכ"ל המכירות של חברת DOMUS: "עם עליית המודעות בנושא איכות הסביבה, הבנייה הירוקה והחיסכון באנרגיה, זיהינו את הצורך במוצר הצללה שיספק פתרון פרקטי בו זמנית בעל יכולות חסימת קרינת UV, דחיית בוהק שתאפשר עבודה מול מחשב ודחיית חום".

וילונות. יח"צ,
וילון דמויי פיקסלים בשילוב מראה שקוף למחצה, רנבי/יח"צ

מותג Signature work by Sahco, הנמכר בלעדית ב-Renby, מציע מוצר חדשני: וילון פיקסלים בשם FOLD. הווילון הייחודי הוא תוצר של הוספת ריבועים מחומר קשיח (שנראים כמו פיקסלים) לווילון מבד דקיק. הקולקציה היא תוצר של ניסויים, מחקר ופיתוח והוא עוצב בידי המעצב אולף מוריץ, ששילב בתוכו אריחי פלסטיק קטנים שנתפרו ביד לתוך רשת כיסים מרובעת, בין שכבות טול.

למותג העיצוב הישראלי PAPER BELLA יש וילונות גלילה המהווים שחקנים חדשים בשוק. אפשר לבחור בין שני סוגי בדים: בד הצללה, שמגיע כווילון גלילה המעביר אור דרכו גם כשהווילון סגור, אך מונע משמש ישירה לחדור, ומאפשר שמירה על הפרטיות, בייחוד כשגרים בשכונה צפופה. הבד השני הוא בד אטום (כמעט לחלוטין), והוא מיועד לחדרי שינה, בהם רוצים להחשיך לגמרי. כל וילון אפשר כמובן להתאים לגודל הרצוי.

וילונות. יח"צ,
וילון במראה מט ומבריק, רנבי/יח"צ

לא רוצים להתעסק עם מדידות והתאמות אלא מעדיפים לקנות מוכן מהמדף? רשת הום סנטר מציעה מבחר וילונות בגדלים שונים תחת המותג החדש Decor Blinds. הווילונות ניתנים להרכבה עצמית קלה ושימוש קל על ידי משיכת שרשרת חרוזים לקבלת אפקט הצללה הרצוי – מהאפלה כמעט מוחלטת ועד פתיחה מלאה. בקולקציה הנוכחית יש וילונות גלילה מכמה סוגים, בהם זברה, אלומיניום ונציאני או גלילה ובצבעים של לבן וגוני אפור. וילונות גלילה, הבנויים מבד המתגלגל סביב צינור מיוחד, יעילים במיוחד לחלונות ללא תריסים. למעשה הם מחליפים תריסים בזכות היכולת שלהם להציע אטימות מקסימלית, לצד יתרונות כמו חומרים חזקים ועמידים יותר מווילונות בד רגילים. הם גם מתאימים לחללים רטובים כמו מטבחים וחדרי רחצה.

וילונות. יח"צ,
וילון דקורטיבי פרחים כחול במראה שקוף למחצה, זארה הום/יח"צ

הזווית העיצובית

בלא מעט בתי עסק המתמחים בווילונות אפשר להתאים אותם לריפוד, לטפט, לכריות הנוי וכך הלאה. לדברי שים אדרי, מעצב הבית של שכטר בוטיק, "במדינה כמו שלנו, עם קרני שמש חזקות, לווילון יש תפקיד לא רק דקורטיבי אלא גם טכני - ליצור גם אינטימיות וגם לסנן את החוץ לפנים. וילונות נתפרים בכל מיני טכניקות וגימורים בהתאם לעיצוב, לצורך ולמבנה החלון. אנחנו מקפידים על קולקציות בדים לווילונות שמתאימים לבדי הריפוד ולשאר הבחירות שיש בבית שכטר על מנת ליצור מראה שלם".

קולקציה חדשה של בדי וילון של חברת Jakob Schlaepfer, הנמכרת בלעדית ב-Renby, עוסקת במשחקים של מראה בין מט למבריק. מותג הטקסטיל הוותיק משלב טכנולוגיות ייצור ועיבוד היוצרים וילונות במראה אוורירי, היוצרים אפקט בוהק מוכסף. ברנבי גם מציעים מגוון וילונות שקופים למחצה, למראה קליל ואוורירי, המתאים לאקלים שלנו בארץ ומתאים למי שלא אוהב מראה כבד של בד, בייחוד בקיץ. הבדים השקופים מתאימים למי שרוצה לראות את החוץ מתוך הבית ולהשגת מראה פתוח וזורם.

וילונות. יח"צ,
וילון רולר סקרין בהיר לסלון, אורגון דן דיזיין סנטר/יח"צ

ומה לגבי ניקוי וילון?

מחברת "אחים עיני", המתמחה בשחזור אומנותי וניקוי כל סוגי השטיחים, בדים, וילונות וריפודים, מוסרים כי ניקוי וילונות הפך בעשורים האחרונים למשימה מורכבת הרבה יותר מאשר בתקופות בהם הכניסו את הווילון למכונת הכביסה או שלחו למכבסה. השימוש בסוגים חדשים של בדים וסגנונות שונים של וילונות דורש מכשור מתקדם וידע מקצועי. לדבריהם, ניקוי תקופתי של וילונות חשוב הן מבחינה בריאותית של בני הבית (או עובדי המשרד) והן מבחינת שמירה על אורך חיי הווילון וכמובן מבחינה אסתטית. רוני עיני, מבעלי החברה מציין "ידוע כי וילונות סופחים כמויות גדולות של אבק ופיח ומשמשים כמעיין סנן אוויר בחדר. אי הסרת האבק/ הפיח באופן תקופתי, יגרום להתפתחות קרדית האבק וחיידקים נוספים שיביאו בסופו של דבר להיחלשות ניכרת של בד הווילון".

"גם חשיפה לאור ובמיוחד חשיפה לשמש הישראלית, מחלישה את אריג הווילון וגורמת להתבהרות של הצבע באזור החשוף. בתהליך הניקוי מסולקים הסיבים החופשיים ונזקי הווילון מתגלים עם הסרת שכבת הלכלוך והאבק החיצונית". בחברה פיתחו שיטת ניקוי ורטיקלית, באמצעותה מתבצע הניקיון בטמפרטורות נמוכות, מה ששומר על איכות הבדים. בשיטה זו החומרים מתפרקים בקלות, אינם מזהמים את מקורות המים, אינם כרוכים בניסויים בבעלי חיים ומבוססים על צמחים ומינרליים. היא גם מהירה, זולה יחסית ואינה גורמת להתכווצות הבד. אפשר לנקות בעזרתה את כל סוגי הווילונות לרבות ווילונות רומיים, ווילונות גלילה, ווילונות האפלה ועוד.

וילונות. יח"צ,
וילון חוסך חשמל, דומוס וקבוצת מגן שמש/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully