וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: מסטודיו תעשייתי ללופט מגורים מקורי

17.1.2017 / 9:17

שותפים בעלי חזון וכישרון הפכו לופט ששימש בעבר כסטודיו תעשייתי לחלל מגורים מקורי. כל פינה ב-100 מ"ר מעוצבת בקפידה והמחיר? 4,000 שקלים בחודש

אבי כהן

לאן הגענו?
רחוב אפ"ק במתחם נגה שביפו, ללופט בן 3 חדרים, בגודל 100 מ"ר.

כאן גרים
מרווה רז (29) וקינן בסל (28), שותפים שהכירו במסעדה ירושלמית, בה עבדו זה לצד זו. בתום הלימודים עברו שניהם לתל אביב, כשבאמתחתם רצון זהה- מציאת חלל גדול שישלב בין מגורים ובין תחומי העניין שלהם הכוללים אמנות, עיצוב, אוכל ואירוח. עד מהרה תורגמה התשוקה המשותפת לערבי פרפורמנס שהם מארחים בביתם, המספקים במה ליוצרים צעירים מתחומי האמנות והבמה. "זה גם חושף אותנו לאמנות מדהימה וגם יש לזה קהל גדול ואוהד, כך שאנחנו מאוד נרגשים מהסיפור". בערבים אחרים מארחים בביתם צמד הדיירים קבוצות שמגיעות לארוחות ערב הכוללות אוכל מקומי ותקלוט של די ג'יי. המנצח על האירועים הקולינאריים הוא קינן, שרכש ניסיון רב במטבחים בהם עבד בעבר, כשמרווה היא הסו-שף הצמודה שלו. שילוב הכוחות ממשיך גם ב"אברקסס צפון", שם הם ממלצרים בצוותא, כשלמעשה דרכיהם נפרדות רק בזמן הפרויקטים האישיים שלהם- היא כמעצבת תעשייתית בסטודיו "עמית וג'ול", והוא כפרויקטור בסטודיו "ג'לדה".

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
שותפים לדירה, ליצירה ולחזון התרבותי. קינן ומרווה/מגד גוזני, מגד גוזני

הום סטיילינג
המעבר לסטודיו הצריך ממרווה וקינן מספר עבודות שיפוץ שהוסכמו מראש מול בעל הדירה. ראשית, היה עליהם ליצור בתוך האופן ספייס חדרי שינה ולצורך כך הם בנו קיר גבס שאותו חילקו לשני חללים ייעודיים. לאחר מכן, הם הוסיפו דלתות, צבעו את הקירות, חיפו את רצפת הבטון ובנו מטבח מאפס. המראה התעשייתי והמחוספס שמאפיין את החלל מתבטא גם באופן שבו עיצבו את הבית. כך למשל פינת העבודה של מרווה ניצבת בחלל המרכזי, כשהציוד עבודה, תלוי חשוף על הקיר או מאוחסן בארון מתכת תעשייתי. בצדו השני של החלל ממוקם הסלון שמורכב מאוסף רהיטים שהדיירים מצאו או ליקטו. את הקיר מקשטים גוף תאורה שיצרו בעצמם, ספריית מדפים שבנו משאריות עץ וגלויות המהוות מזכרת מתערוכה שהוצגה בערב הפרפורמנס האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
חלל מודולורי משמש לדיירים כסביבת מגורים, כמו גם מרחב ליצירה ואירוח/מגד גוזני, מגד גוזני

את המטבח בנו השניים מאפס, תוך שימת דגש על הקשר בין המארחים לאורחים. את הבר למשל, שבנו בעצמם מפלטת עץ, מנצל קינן כמשטח עבודה הפרוש מול האורחים שמגיעים לארוחות הערב. "יש משהו מאוד נעים בזה שאני יכול לתקשר עם האנשים שיושבים לצד שולחן האוכל בזמן שאני מכין להם את המנות", הוא משתף. את המענה על אחסון במטבח, מספק בוצ'ר עץ שמצאו ברחוב ויחידת מדפים שבנו והרכיבו לאורך הקיר. כלי המטבח וחומרי הגלם שמצויים כאן מונחים באופן גלוי לעיני האורחים, מה שיוצר עניין ומעורר את התיאבון.

מאחורי קיר הגבס שבנו, ממוקמים חדרי השינה של הדיירים. "אלה חדרים מינימליסטיים", מסבירים השניים, "כי הם משמשים רק לשינה בזמן שבשאר הזמן אנחנו בחלל המשותף. זו לא דירת שותפים טיפוסית במובן הזה". על רקע העיצוב המינימליסטי, בולט בחדרו של קינן קיר בריקים חשוף חלקית המופרד מהחלק המחופה באמצעות לייסט שתורם לחלוקה האסתטית. קורות עץ שנצבעו משמשות אותו להנחת צילומים וספרים אהובים, כשאת הלוק הכללי משלים כיסא בר שהפך באמצעות פלטה עץ לשידת לילה מקורית. חדרה של מרווה גם הוא מכיל פריטים בודדים כמו שידה קטנה, מנורה ועציץ. "אני לא זקוקה ליותר מזה, במיוחד כשהבגדים שלי ושל קינן נמצאים בחדר ארונות - חלומה של בחורה. ושל כל בחור שהוא קינן", היא צוחקת.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
יחידת מדפים ובר מעץ שבנו בעצמם, משרתים נאמנה את צמד הבשלנים/מגד גוזני, מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 4,000 שקלים בחודש. ארנונה- 350 שקלים לחודשיים, ארנונה- 550 שקלים לחודשים.

פאנלים
זמני הניקיונות של הדיירים מתוזמנים בהתאם לערבי האירוח ומתואמים תמיד לבוקר שאחרי. "אנחנו קמים, שמים מוזיקה, עושים צ'ייסר והופכים את הבית". בכל הנוגע לחלוקת תפקידים, הם נוקטים באג'נדת "השווה בשווה", כשכל אחד מהם עושה מה שנחוץ.

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
בחדר השינה של קינן- קורות עץ משמשות להנחת צילומים וספרים אהובים/מגד גוזני, מגד גוזני

דו"ח מקרר
מכיוון שמדובר בבית עם אופי קולינארי מפותח, גם קינן וגם מרווה מבלים לא מעט מזמנם במטבח. מלבד ארוחות הערב וערבי הפרפורמנס שמתקיימים בלופט, הם נהנים לארח חברים ומשפחה. "כשבן אדם נכנס לכאן אנחנו אוהבים לפנק אותו, להאכיל ולהשקות אותו עד שייצא מפה מבושם ומפוטם". במקרר המשותף שלהם יש תמיד ירקות, דגים ויינות.

עתידות
עוד בטרם כניסתם אל הלופט, התבשרו הדיירים שהחוזה הוא לשנתיים ולאחר מכן, החלל עתיד להפוך לפיר מעלית עבור פנטהאוז שייבנה במקום. "ידענו שזה זמני וזה חלק מהעניין, קיבלנו שנתיים להתנסות בהן ולמצות כאן את היכולות של שנינו, ביחד ולחוד". בסופה של התקופה ירצו השניים להמשיך בעשייה ויצירה אך יעשו זאת במקום אחר. "מקווים שזה ימשיך ויהיה ביפו, יש פה את הטוב מכל העולמות".

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות? כנסו לכאן

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
התפריט היומי מבוסס בעיקר על ירקות ודגים. הצצה אל המקרר/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
מאחורי המטבח מסתתר חלל ענק המשמש כחדר ארונות/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
כלי המטבח וחומרי הגלם חשופים בפני האורחים/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
ספרייה וגוף תאורה מעשה ידי הדיירים, לצד גלויות מתערוכה שהוצגה בביתם/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
בסלון- שטיח צבעוני ורהיטים מרופדים בקטיפה/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
פינת עבודה הממוקמת בחלל המרכזי, משתלבת בלוק התעשייתי/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
בימים של אירוח, הופכת פינת העבודה לחלל עם פונקציות משתנות/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
תריס ישן שודך לרגלי חמור והפך לשולחן מלא סטייל/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
עציצים וגופי תאורה מעניינים, פזורים בפינות שונות בלופט/מגד גוזני, מגד גוזני
דירה שכורה ביפו. מגד גוזני, מגד גוזני
קיר גבס שנבנה במרכז החלל, יצר חלוקה בין הסלון לחדרי השינה/מגד גוזני, מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully