וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיוחד כשהחלונות סגורים בחורף: 5 צמחים שישפרו לכם את האוויר בבית

14.1.2017 / 12:43

הם לא מצריכים טיפול מיוחד, לא תאורה מתוחכמת וגם לא כלי יוצא דופן. הצמחים האלה יעשו לכם טוב למערכת הנשימה ועל הדרך יוסיפו לבית נגיעה ירוקה

עציצים בעיצוב הבית. ShutterStock
תראו כמה צבע הם מוסיפים לסביבת המגורים/ShutterStock

רגע לפני שאתם פוסלים על הסף גידול של צמחים בתוך הבית כדאי שתכירו את הצמחים הבאים שכן, יתרונותיהם עולים על צמחים אחרים. אין הכוונה ליופיים והדרם אם כי ליכולותיהם לסנן עבורנו אדי גז רעילים. בחורף, אנו נוטים לסגור את הבית כדי לשמור על החום ולאגור אותו ולפיכך, היעילות של הצמחים הללו הופכת משמעותית. מסינון של אדי אציטון ועד עשן סיגריות.

עוד בנושא:
עשרה צמחים שכל אחד מכל יכול לגדל
צומח דומם: מצעד כלים יפים לעציצים
עודף מ-100: גינה מתוקתקת בעלות משתלמת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשרניים ודומיננטים - עלי הג'ייד/מערכת וואלה!, צילום מסך

צמח הג'ייד

מוצאו של צמח מסוג ג'ייד (Jade) הוא שנים אחורה בדרום אפריקה. ג'ייד מאופיין בשרני במיוחד והוא כולל כ-350 מינים. העלים של הצמח דומיננטיים ולכן, מעבר לעבודה שהוא יסנן לכם את האוויר בבית הוא גם יוסיף חן לסביבה בה החלטתם להניח אותו. הוא אוהב אור אבל גם באזור יחסית חשוך הוא יעשה את העבודה והוא כמעט ואיננו זקוק להשקיה. כך שאם אתם משתייכים למזניחי העציצים הכפייתיים הג'ייד יעשה לכם חיים קלים. חוקרים בתחום גילו כי ג'ייד מסוגל לסנן בצורה משמעותית אדים חזקים של טולואן (הנמצא במדללי צבע, לכות ודבקים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו מזרקה נשפכה של מים - צמח העכביש בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צמח העכביש

את שמו של צמח העכביש את יכולים להבין במבט הראשון בו. מדובר בצמח עם עלים שנשפכים ממנו החוצה כמו מזרקה של מים והם בעלי שני צבעים של ירוק ולבן, המשתנים בהדרגה. מדובר בצמח הנחשב לפופולארי בכל האזורים, תנאי גידולו פשוטים ונוחים, לא הרבה מים ולא הרבה אור ותראו איך הוא צומח, מרחיק אדים כימיקליים ומחייך לכם בסלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בזכות המסגרת האדומה של כל עלה תוכלו לזהות את העציץ הנפלא הזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחת הברומליים

אם אתם נוטים לעשן בבית, כדאי מאד שתעשו היכרות מעמיקה עם משחת צמחי הברומלים. צמח הברומליאד נחשב לאחד הצמחים הפופולאריים בישראל, אך אולי טעות היא להניח אותו במרפסת החיצונית בעוד שהוא עשוי לחולל פלאים דווקא בתוך הבית פנימה. על יפיו החיצוני כמעט שאין עוררין ומלבד זאת יש ביכולתו לסנן בנזן - גז המצוי בעשן של סיגריות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרקון הירוק משמיד אדים שנמצאים באציטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

צמח הדרקונית

לצמח הדרקון יש עלים מעט קוצניים הגדלים כלפי מעלה עם קווי מתאר אדומים שמעניקים לכל עלה מעין מסגרת דקורטיבית. קרני אור שמש הבאות באופן ישיר עם הצמח האמור עשויות לפגוע בו ולכן יש למקם אותו באזור מרוחק מהחלון. זהו צמח שחובר למלייה המסננים. חוקרים אף גילו איך הוא מסנן לחלוטין אדים שנמצאים באציטון - מסיר לק. מכאן, כדאי מאד לשים אותו במכוני פדיקור מניקור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיא הפופולאריות של הקקטוסים שלא רק טרנדיים אלא גם משמעותיים לאוויר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עץ קקטוס קריבי

הקקטוסים למיניהם לרבות הסוקולנטים כבשו את סביבת בשנתיים האחרונות. אם לפני כן קקטוסים נראו בבתים בודדים זה היה משונה וחסר טעם ואילו היום, מדובר בטרנד של ממש - נקווה שלא יחלוף כי הוא בהחלט משובב לב. זני הקקטוסים מגוונים במיוחד, מננסים ועד עצים ובין כל אלה קיים גם עץ קקטוס קריבי שנמצא כי הוא אוגר בכמויות חמן דו חמצני ומסייע לסירקולציה של האוויר במקום סגור. מיותר לציין שקקטוסים באשר הם לא חברים של המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully